Kaveri pettää vaimoaan- mitä tekisit?
Kävin poistamassa yhdeltä treffi saitilta oman profiilini ja samalla huomasin että yhdellä kaverilla/tutulla jolla vaimo, lapsi ja toinen muksu tuloillaan on myös siellä profiili. Käy saitilla päivittäin ja on myös katsonut minun profiiliani. Vaimo tuskin tietäämiehen touhuista. Kämppis, jonka kanssa asia huomattiin kehotti mua ihan sanomaan että "huomasin että sullakin on siellä profiili" pitäiskö?? en meinaa kehdata
Kommentit (16)
Mä ripittäisin miehen kunnolla ja käskisin kasvattamaan selkärangan
tuon vaimon kanssa olen pari kertaa kahvitellut ja hoitanut heidän pikkuista välillä. Vaimo valitti että mies on surkea lastenhoidossa- hermot ei kuulemmma kestä ja nyt kun vaimo raskaana ja hb alhaalla ym niin ei jaksa siivota. Meinasin ehdottaa että voisin auttaa mutta sitten muistin että onhan hänellä mieskin, mitäs minä sinne menen siivoilemaan kun kumppaninhan se kuuluisi tehdä. Ei siis muutenkaan vaikuta kovin ihanalta aviomieheltä
Kyllä minä olisin kiitollinen näin vaimona jos minulle joku kertoisi että mies puuhaa tuollaista, tottakai sen haluaa tietää niin osaa alkaa järjestelemään elämäänsä. Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen halua elää pettäjän kanssa. Parempi saada tietää heti kun ilmenee.
4/4 oli siis ap. (tuosta siivouksesta tarkentaisin että vaimo pahoitteli sotkua ja selitti kuinka hankalaa ja tukalaa on siivota raskauden vuoksi. Että "ei pysty kuin pakolliset asiat hoitaa niin koti on sitten tälläinen läävä.") ap
Näytä vaimolle se mitä näit. Älkää kertoko ukolle. Vaimolle etulyöntiasema.
En puuttuisi asiaan, koska vastaavassa tapauksessa sain sekä miehen että vaimon vihat niskaani. Jokainen hoitakoon omat asiansa. Vaikka vieressä panisivat, en kertoisi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:03"]
En puuttuisi asiaan, koska vastaavassa tapauksessa sain sekä miehen että vaimon vihat niskaani. Jokainen hoitakoon omat asiansa. Vaikka vieressä panisivat, en kertoisi.
[/quote]
Minä en ole niin itsekäs, että minua kiinnostaisi vähääkään saanko jonkun pettäjän tai petetyn "vihat niskaani". Aivan sama minulle.
Toimisin (ja olen toiminut) tuossa tilanteessa seuraavasti:
1. Juttelisin petetyn osapuolen kanssa yleisellä tasolla pettämisestä ja aprikoisin, haluaisinko itse tietää asiasta jos puolisoni pettäisi minua vai en, asian hyviä ja huonoja puolia eritellen. Kysyisin myös keskustelukumppanin omaa kantaa tähän asiaan. Jos hän ei haluaisi tietää, en myöskään kertoisi asiasta. Jos hän haluaisi tietää, etenisin seuraavaan vaiheeseen.
2. Mainitsisin pettävälle osapuolelle huomanneeni hänen profiilinsa. Sen jälkeen ilmoittaisin, että jos pettäjä itse ei kerro puolisolleen, niin minä kerron. Suosittelisin häntä kertomaan itse, jos haluaa paremmat mahdollisuudet pelastaa suhteensa (luottamuksen uudelleen rakentaminen onnistuu huomattavasti paremmin jos pettäjä katuu tekoaan ja tunnustaa sen oma-aloitteisesti).
3. Jos pettäjä kieltäytyisi kertomasta, kertoisin petetylle osapuolelle ja tarjoutuisin henkiseksi tueksi tästä seuraavaan kriisiin tai vaikkapa lastenhoitoavuksi tarvittaessa.
Tämä metodi on ollut minulla toimiva siksi, että kaveripiiriini ei kuulu patologisia valehtelijoita ja täysin moraalittomasti muita hyväksikäyttäviä ihmisiä. Jos pettäjä olisi tällainen, ei tietenkään kannattaisi paljastaa ensimmäiseksi hänelle, että tiedän petoksesta. Ns. normaali ihminen kyllä yleensä tulee järkiinsä kiinni jäädessään ja haluaa tehdä parhaansa pelastaakseen sen, mikä hänen elämässään on kuitenkin tärkeintä (hyvin monille se on se oma parisuhde ja perhe).
12 lisää, että ap:n kuvaamassa tilanteessa odottaisin kuitenkin sen verran, että keskenmenoriski on ohitettu (ts. että vauvalla mahdollisuus selvitä hengissä vaikka äidin järkytyksen vuoksi syntyisi etuajassa). Paitsi jos raskaus vasta ihan ensimmäisillä viikoilla ja tiedossa että nainen harkitsee keskeytystä sosiaalisista syistä. Silloin pitäisi kertoa välittömästi.
Asia olisi erilainen, jos kyseessä olisi hyvä ystävä, mutta koska kyseessä olisi tuttava, niin olisin hiljaa. Jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan, mielestäni ei kuulu minun oikeuksiini tai velvollisuuksiini ottaa asiaa esille.
Mä olisin vittumainen ja rupeisin puhumaan jossain yhteisessä illanvietossa, että oon harrastanu nettitreffailua ja taitaa olla aika suosittu palvelu ku toi mieheski on siellä. Siis sen miehen kuullen :) sitä ennen tosin print screeninä kuva pitäs olla omalla koneella tallennettuna siitä profiilista, kun se mies tietty menis hädissään poistamaan profiilinsa :)
Oletko ap varma, että mies PETTÄÄ vaimoaan vai oletko vain tietoinen, että hänellä on profiili netissä...?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:01"]
Mä olisin vittumainen ja rupeisin puhumaan jossain yhteisessä illanvietossa, että oon harrastanu nettitreffailua ja taitaa olla aika suosittu palvelu ku toi mieheski on siellä. Siis sen miehen kuullen :) sitä ennen tosin print screeninä kuva pitäs olla omalla koneella tallennettuna siitä profiilista, kun se mies tietty menis hädissään poistamaan profiilinsa :)
[/quote]
Minä en puhuisi tuossa tilanteessa, koska se on vaimolle varmasti niin kova pala. Noita asioita ei hoideta julkisella nolaamisella yleisissä sosiaalisissa tilanteissa. Itse en ainakaan haluaisi saada asiaa tietooni noin, vaan parempi olisi, että ensin kahden kesken kysyttäisiin, haluanko tietää ja sitten se sivu näytettäisiin. En todellakaan haluaisi olla julkisen tollotuksen alla silloin.
Mä haluaisin tietää.