Herttoniemen lukio. Millainen koulu?
Kommentit (16)
Se on semmoinen peruslukio, jonne on helpohko päästä verrattuna keskustan eliittilukioihin
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:10"]
8,75 keskiarvo v. 2013
[/quote]
Oho, oliko noin korkea k.a? Mulla kokemusta omien lapsien kautta. Ihan hyvä koulu. Nuoreni viihtyivät. Aikanaan k.a sisäänpääsyyn on pyörinyt siinä pikkuiden 8 yläpuolella. Ei siis mikään huippulukio muttei mikään jämienkerääjäkään.
Ilmeisesti ihan ok. Suht hyvä ka pitää olla päästäkseen. 8,50-8,70. Ei kaikki pääse Ressuun, Norssiin, Viikkiin, SYkkiin
Ihan normihyvä, toki kokemusta muualta ei ole. Olin itse oppilaana 90-luvun lopussa.
Onko kenenkään lapsi tällä hetkellä siellä lukiossa tai onko ollut lähiaikoina?
Muuten hyvä, mutta pitäisi olla 75 min oppitunnit niinkuin kaikissa hyvissä lukioissa ja yläasteillakin on. Voisi keskittyä päivässä paremmin tiettyihin aineisiin eikä raahata joka päivä kouluun painavaa kirjamäärää. Rehtorin pitäisi kysyä mallia muista kouluista, jos ei osaa lukujärjestystä laatia 75 min oppitunneiksi. Usein mennään vanhalla systeemillä, kun ei haluta nähdä vaivaa.
Lukio on tosiaan hyvätasoinen, kun aloittaneiden keskiarvojen keskiarvo oli 9,2.
Oppituntien kesto 45 min on sittenkin osoittautunut hyväksi , koska siellä on paljon myös kaksoistunteja. Niiden välissä on pieni tauko ja pääsee jaloittelemaan. Yhtäjaksoisesti ei pitäisikään istua tuntia kauempaa jo terveyssyistä.
Eli ihan tyytyväisiä ollaan lukioon oltu.
Ei kai se sentään 9,2 ole? Eikö se ollut jotain 8.7-8.8?
olen herttoniemen yhteiskoulussa. ruokamme taso on romahtanut huolestuttavan palon ja useat oppilaat jättävät menemättä ruokailuun. meillä kyllä tuli 2017-2018 lukuvuosina 75minuutin oppitunit ja jakso järjestelmä.
päivämäärä 7.2.2018
ihan hyvä koulu tämä heryk on mutta jos hyvää ruokaa haluat koulusta suosittelisin harkitsemaan jotain toista koulua.
Huono koulu, erikoisia opettajia.. En suosittele.
Onko kenenkään lapsi Herttoniemen lukiossa? Tai onko ollut?