Muumi hahmojen iät kiinnostavat
Mä luulen näin:
-Muumipeikko 13
-Niiskuneiti 13
- Nipsu 13
-Pikku Myy 8(oikeesti on Tove Janssonin mukaan jo aikuinen, mutta sarjassa lapsen oloinen:))
-Mamma ja Pappa 50
-Hemuli 80
-Nuuskamuikkunen 19
-Niisku 20
Kertokaahan omat veikkauksenne:-)
Kommentit (10)
Muumihahmo on edelleen yhdyssana. Ehdotan, että ap kiinnostuu yhdyssanoista.
Sori kirjoitan tästä lähtien paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Muumihahmo on edelleen yhdyssana. Ehdotan, että ap kiinnostuu yhdyssanoista.
Porvolaisia kiinnostaa yhdyssanat.
Sarjaa en seuraa, mutta oma arvioni kirjojen perusteella.
-Muumipeikko 21
-Niiskuneiti 19
- Nipsu 6
-Pikku Myy 28
-Mamma ja Pappa 38 ja 53
-Hemuli 72
-Nuuskamuikkunen 41
-Niisku 24
Mulla on ap:n kanssa aika samt veikkaukset, tosin Hemulia ajattelisin nuoremmaksi, 60-65 vuotiaaksi
Pikku Myy on kaikista hahmoista vanhin, vaikka onkin kokonsa puolesta hyvin pieni, mutta hänen ikänsä näkyy itsenäisessä luonteessaan. Syy mistä selviää hänen olevan vanhin on "Muumipapan urotyöt" kirjasta sillä siinä Pikku Myy jo esiintyy, kun taas muiden hahmojen vanhemmat vasta tapaa.
Kaikki hahmot ovat kuitenkin tässä sarjassa selvästi paljon nuorempia kuin kirjassa. Siksi ajattelen "Muumilaakson tarinoissa" heidän ikien menevän näin:
Pikku Myy on teini-ikäinen
Nuuskamuikkunen on varhais teini-iässä (sen takia, koska hänkin on jo hyvin itsenäinen, mutta hän ei voi olla vanhempi kuin Pikku Myy)
Nipsu, Niiskuneiti ja Muumipeikko on aikalailla saman ikäisiä suurinpiirtein eli noin 10-vuotiaita.
Niisku on nuoriaikuinen.
Mymmeli nuorempi/Mymmelin tytär (sarjassa jostai syystä häntä kutsutaan Mymmeliksi ja hänen äitiään Mymmelin tyttäreksi, vaikka oikeasti se menee toisin päin): hän kuitenkin myös esiintyy "Muumipapan urotöissä" jossa hän on ehkä vähän nuorempi kuin Juksu, Muumipappa, Hosuli ja uskoisin hänen olevan Muumipapan urotöissä teini. Eli kirjoissa hän olisi ainakin reippaasti yli 30, mutta uskon, että häntä ollaan kanssa haluttu nuorentaa sarjaan jonka takia hän on sarjassa yli 20-vuotias.
Kirjoissa Pikku-Myy on vanhempi kuin (Mymmeli?) ja Nuuskamuikkunen, ja he kolme ovat sisaruksia. TV-sarjassa Pikku-Myy on ihastunut Muikkuseen, joten siinä sisaruussuhdetta ei ollut. Muumi ja Niiskuneiti ovat sellaisia nippanappa teinejä. Muumipeikko on aika lapsellinen vielä: haaveile Niiskuneidistä vaimoa, mutta on itse vielä äidin helmoissa oleva napero. Muumipeikko on 12-13. Haisuli on 3-kymppinen pummi.
Kiinnostavatko yhdyssanat?