Pitkään jatkuneet alavatsa ja alaselkäkivut. Mistä voisi johtua? Tulehdusta eikä tauteja ole.
Verikokeet ja virtsakokeet otettu eikä niissä mitään. Alaselän nikamien lähentymistä oli hieman ja alavatsa ultrattu eikä siinäkään mitään näkynyt.
Kommentit (22)
Endometrioosi? Kohdun tai emättimen laskeuma? Menisin gynekologille.
Mene osteopaatille. Selässä voi olla virheasento.
Kyllä siellä tulehdusta on, lääkärit eivät sitä löydä kun ovat puusilmiä 🧐. Kaikki krooniset taudit ovat aina infektioperäisiä, ja alaselkäkipuun puree esim. 100 päivän kuuri amoksisilliini-klavulaanihappoa.
"Klavulaanihappo yhdistelmävalmisteena amoksisilliinin kanssa kuuluu WHO:n laatimaan tärkeimpien lääkeaineiden luetteloon["
Lääkäri ei ole vielä määrännyt gynelle. Teki kyllä alatutkimuksen eikä mitään laskeumaa huomannu. Ap
Kireä lonkankoukistaja ja etureidet suurin syy alaselkäkipuihin.
Mulla samaa vikaa mutta ulostusvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todellakin varteenotettava vaihtoehto. Ainakin alaselän nikamien ja SI-nivelen "lukot"/väärät asennot aiheuttavat usein paitsi kipua myös esim. paineen tunnetta virtsarakkoon ja muuta oiretta alavatsaan ja sukuelimiin.
Ylipäätään selän ongelmat eli meidän "takapuolemme" voi saada aikaan monenlaista oiretta meidän "etupuolellemme", eli vatsan, sydämen, ruokatorven, kurkun jne. alueelle. Minulla on kokemusta näistä jo muutamalta vuosikymmeneltä. :)
Ja olen myös huomannut, että fysioterapeutit, osteopaatit ja naprapaatit ymmärtävät näitä yhteyksiä paljon paremmin kuin lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä tulehdusta on, lääkärit eivät sitä löydä kun ovat puusilmiä 🧐. Kaikki krooniset taudit ovat aina infektioperäisiä, ja alaselkäkipuun puree esim. 100 päivän kuuri amoksisilliini-klavulaanihappoa.
"Klavulaanihappo yhdistelmävalmisteena amoksisilliinin kanssa kuuluu WHO:n laatimaan tärkeimpien lääkeaineiden luetteloon["
Hullu olet.
Ohis. Minulla oli paineentunnetta virtsarakossa, alavatsakipua ja selkäkipua pitkään synnytyksen jälkeen. Menin kuntosalille jossa pt teki minulle lihaskunto-ohjelman ja jo parin viikon päästä kaikki kivut ja vaivat poissa.
Miten pääsee osteopaatille? Lääkärin lähetteellä?
Oletko käynyt sukupuolitautitesteissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todellakin varteenotettava vaihtoehto. Ainakin alaselän nikamien ja SI-nivelen "lukot"/väärät asennot aiheuttavat usein paitsi kipua myös esim. paineen tunnetta virtsarakkoon ja muuta oiretta alavatsaan ja sukuelimiin.
Ylipäätään selän ongelmat eli meidän "takapuolemme" voi saada aikaan monenlaista oiretta meidän "etupuolellemme", eli vatsan, sydämen, ruokatorven, kurkun jne. alueelle. Minulla on kokemusta näistä jo muutamalta vuosikymmeneltä. :)
Ja olen myös huomannut, että fysioterapeutit, osteopaatit ja naprapaatit ymmärtävät näitä yhteyksiä paljon paremmin kuin lääkärit.
Tottakai ymmärtävät kun ovat alan asiantuntijoita. Ihmisillä on jotain ihme luuloja että lääkärit, olisivat asiantuntijoita kun puhutaan tuki- ja liikuntaelinsairauksista. Yleislääkärillä ei ole erikoistumista mihinkään vaan hän on peruslääkäri ja tietää yleisasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ymmärtävät kun ovat alan asiantuntijoita. Ihmisillä on jotain ihme luuloja että lääkärit, olisivat asiantuntijoita kun puhutaan tuki- ja liikuntaelinsairauksista. Yleislääkärillä ei ole erikoistumista mihinkään vaan hän on peruslääkäri ja tietää yleisasiat.
Tätä minä itse asiassa tarkoitin. Ihmiset hakevat apua lääkäreiltä silloin, kun olisi syytä hakea muualta. Mutta luonnollisesti me menemme yleensä ekana lääkäriin, kun olemme kipeitä. Mutta monet jättävät sen sitten siihen, tai juoksevat lääkäriltä toiselle.
Valitettavasti monet pitävät lääkäreitä niin suurina auktoriteetteina, etteivät hae apua muualta enää, jos lääkäri sanoo, että mitään ei löydy tai mitään ei voi tehdä jne.
Tulee ensimmäisenä mieleen endometrioosi, se huomataan usein vasta magneettikuvauksella.
Välillä oireet helpotti mutta nyt taas palanneet. Mm paineentunnetta ja virtsavaivoja. Ap