Onko täällä muita jotka epäilee itselleen aikuisiän ADHD:ta, tai ADD:tä?
Joo elikkä oon ihan umpikujassa näiden oireiden kanssa. Alotetaan nyt vaikka siitä, että mun on vaikea olla paikallaan kauempaa kuin 10 minuuttia. Esimerkiksi jos odotan pihalla autokyytiä, ja sen saapuminen kestääkin luvattua pidempään niin tulee todella levoton olo. Ajattelen hirveästi eri asioita ja analysoin hyppelen ajatuksista toisiin lopulta ahdistuen pahasti tuosta ajatuskierteestä. Vaikea selittää. Koulussa pystyn hyvin keskittymään tunteihin ja tehtäviin, tämä ongelma ilmenee pääsääntöisesti vapaa-ajalla, ja juuri silloin kun pitää odottaa jotain asiaa kauempaa. Alan huolestua sillä nykyään tämä yliajattelu on siirtynyt jo kodin arkeen ja en pysty enää oikein kontrolloimaan sitä. Olen todella ahdistunut ja väsynyt tähän. Eli siis minulla on todella pahaa yliajattelua ja analysointia jota en pysty kontrolloimaan, kuulostaako ihan hullulta? Muilla samanlaisia kokemuksia? Jos tämä ei ala helpottaan on kai pakko soittaa terveyskeskukseen ja kertoa näistä oireista tilanteen kartoittamiseksi. Anteeksi jos teksti oli sekava, olisi kiva kuulla olisiko muilla ollut samanlaisia kokemuksia! Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kommentit (3)
Tosiaan aikuisiän ADHD ketju kantsii tsekata! Kyllä noi mahdollisia oireita on, ikä ja elämäntilanteen kuormittavuus vaikuttaa, luojan kiitos itsellä on iän myötä alkanut helpottaa, mutta muistan jotta juuri tuollaista oli mullakin, en pystynyt oottamaan edes bussia varttia paikallani vaan lähdin kaljalle tai syömään siinäkin välissä, aivan kamalia noi oireet!
kts ketju "aikuisten adhd " tai jotaki sinnepäin,löytyy kyllä haulla