Kuinka pian ja minkälaista liikuntaa synnytyksen jälkeen?
Kertokaa kokemuksenne ja samalla se, minkälaista liikuntaa ja kuinka usein teillä oli a) ennen raskautta, b) raskauden aikana.
Toivon omia kokemuksia myös niiltä jotka olivat aktiiviliikkujia ennen raskautta mutta raskauden aikana lääketieteellisestä syystä eivät voineet harrastaa tiukempaa treeniä.
Kiitos!
rv 32
Kommentit (5)
Liikunta on ollut aina aika vähäistä, mutta kävin koiran kanssa reippaalla kävelyllä vielä samana päivänä kun vauva syntyi, kaksi viikkoa taukoa ja aloitin taas lenkkeilyn koiran ja vaunujen kanssa.
Mä olin aktiiviliikkuja ennen raskautta, juoksin 5-6 krt/vko, lisäksi työmatkapyöräilyä. Raskausaikana juoksin rv 20 asti ja pyöräilin rv 31 asti. 20-31 viikoilla kävin reippailla kävelylenkeillä, sitten tuli liikuntakielto. Synnytys käynnistettiin rv 38, jolloin lli siis 7 viikkoa vain ollut.
4 päivää synnytyksestä kävin ekalla reippaalla kävelylenkillä (12km) ja siitä lähtien noin joka toinen päivä kävelyä. 3 viikkoa synnytyksestä eka juoksulenkki, hidasta ja raskasta oli. Mutta tuon jälkeen siis normaalisti aloin taas treenata, vauva pääsi juoksupäikkäreille noin 4 kertaa viikossa.
Olin baarimikko ja lopetin työt n kk ennen laskettua aikaa. Kun kävelee 6-8t päivässä, erillistä liikuntaa ei todellakaan tarvitse. Synnytys sektio. N 6 viikkoa lapsen tulon jälkeen aloitin kävelyn. Rattaiden kanssa 1-3t päivittäin. Jos sain yön nukuttua, menin mäki osuuksia. Huonon yön jälkeen tasasella maastolla, mieluiten asfaltti
Nosto!