Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku nutraa?

Vierailija
06.11.2020 |

Haluaisin kuulla tuoreita kokemuksia, mieluiten sellaisilta joilla BMI > 35.. :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä noita nutraajia on. Facessa on jotain ryhmiä.

Vierailija
2/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä noita nutraajia on. Facessa on jotain ryhmiä.

Ahaa, kiitos tiedosta! :) FB:ssä en olekaan käynyt aikoihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla 10. viikko täysnutrauksella meneillään. Lähtenyt jo 19 kg ja koska olen ketoosissa, ei ole yhtään nälkä. Helppoa kuin mikä!

Vierailija
4/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla 10. viikko täysnutrauksella meneillään. Lähtenyt jo 19 kg ja koska olen ketoosissa, ei ole yhtään nälkä. Helppoa kuin mikä!

Vau, mikä pudotus, onnea! Millaisista mitoista/BMI:stä lähdit liikkeelle? Syötkö mitään muuta Nutrien lisäksi? (siis kasviksia tai jotain proteiinia) 

Vierailija
5/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, mikä pudotus, onnea! Millaisista mitoista/BMI:stä lähdit liikkeelle? Syötkö mitään muuta Nutrien lisäksi? (siis kasviksia tai jotain proteiinia) 

Sairaalloinen ylipaino, 160 cm ja 106 kg oli lähtötilanne. Syön vain satunnaisesti jotain kasviksia lisäksi, esim. snack-porkkanoita tai retiisejä, mutta läheskään joka päivä en syö mitään nutrien lisäksi. Ei ole vaan mitään halua syödä mitään. 

Ekat 3-4 päivää oli tosi vaikeita, olin lähellä luovuttaa. Mutta sitten kun ketoosi tuli päälle, on ollut todella helppoa. Mulla on kyllä istumatyö, voi olla että jos olisi kovin fyysinen työ niin voisi käydä rankaksi 550 kcal / päivä syöden.

Vierailija
6/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen ylipaino, 160 cm ja 106 kg oli lähtötilanne. Syön vain satunnaisesti jotain kasviksia lisäksi, esim. snack-porkkanoita tai retiisejä, mutta läheskään joka päivä en syö mitään nutrien lisäksi. Ei ole vaan mitään halua syödä mitään. 

Ekat 3-4 päivää oli tosi vaikeita, olin lähellä luovuttaa. Mutta sitten kun ketoosi tuli päälle, on ollut todella helppoa. Mulla on kyllä istumatyö, voi olla että jos olisi kovin fyysinen työ niin voisi käydä rankaksi 550 kcal / päivä syöden.

Minulla onkin melkein samat lähtömitat kuin sinulla. Suhteellisen kevyttä työtä itsekin teen, enpä kai tällä painolla kovin raskasta pystyisikään tekemään. Lääkäri nosti esiin jo lihavuusleikkauksenkin, mutta jotenkin kammoan kaikkia kajoavia toimenpiteitä.. Ja haluaisin onnistua tässä painonpudotuksessa itse - olenhan nämä kilotkin onnistunut itse itselleni kerryttämään. RT:n kanssa pohdittiin tätä VLCD-kuuria elämäntapamuutoksen alkuun, josta sitten hänen tuellaan siirtyisin asteittain kohti kevyempää ja terveelisempää ruokavaliota. :)

Hei iso kiitos sinulle vastauksista! :)

Vierailija
7/7 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla onkin melkein samat lähtömitat kuin sinulla. Suhteellisen kevyttä työtä itsekin teen, enpä kai tällä painolla kovin raskasta pystyisikään tekemään. Lääkäri nosti esiin jo lihavuusleikkauksenkin, mutta jotenkin kammoan kaikkia kajoavia toimenpiteitä.. Ja haluaisin onnistua tässä painonpudotuksessa itse - olenhan nämä kilotkin onnistunut itse itselleni kerryttämään. RT:n kanssa pohdittiin tätä VLCD-kuuria elämäntapamuutoksen alkuun, josta sitten hänen tuellaan siirtyisin asteittain kohti kevyempää ja terveelisempää ruokavaliota. :)

Hei iso kiitos sinulle vastauksista! :)

Kannattaa tosiaan vetää riittävän pitkä kuuri kerralla. Niissä paketeissahan lukee että max 3 viikkoa ilman lääkärin "määräystä", mutta ei siinä vielä merkittävästi painoa putoa ja osa tulee nestetasapainon muutoksista takaisin kun lopettaa. Sairaalan painonhallintaryhmissä noilla ollaan 12-16 viikkoa ja sitten aletaan hyvin asteittain palaamaan ruoan syömiseen. Itse aion vetää tuon 12 viikkoa eli pari viiikkoa vielä, siitten otan alkuun pelkän aamupalan ja loppupäivä nutreja, parin viikon päästä mukaan lounas jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän