Onko erektio aina valmiina?
Onko muilla miehillä erektio aina valmiina vai pitääkö sitä herätellä? Kun 50v kohta tulee täyteen niin olen huomannut että ei enää aina valmiiksi seiso vaan erektion eteen pitää tehdä vähän töitä. Seisoo yleensä, kun hyväillään ja suudellaan, mutta jos vaikka nuolen ja hyväilen vaimoa 15-20 minuuttia, niin pääsee laskemaan, vaikka kivaa ja kiihottavaa onkin. Joskus uudelleen herättelyyn menee tovi jos toinenkin. Onkohan tämä joku ikäkysymys tai oire jostain?
Kommentit (16)
Ihan normaalia ihan kaiken ikäisille.
Erektio riippuu aina tilanteesta, kosketuksesta, hetkellisestä kiihottumisen asteesta jne.jne. Seisokki on sen verran arvaamaton juttu, että ei siitä pitäisi stressata. Se tulee kun tulee. Välillä voi lerpahtaa ja sitten hetken päästä taas nousee, kunhan sitä ei ala stressaamaan.
Jos seisokkia varta vasten yrittää virittää, niin voi mennä vaikeaksikin, jos sille päälle sattuu. Silloin pitää vaan rentoutua ja helliä rauhassa.
m35
Aina valmis jos aivotkin on. Ikää 55, mut voisin väittääettä sulla on syynä joko vähentynyt kiinnostus ko. naiseen tai verenkierron ongelmat sydän/suonet. Jumppaa alapään lihaksia ja lisää liikuntaa. Jos ei auta niin lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Erektio riippuu aina tilanteesta, kosketuksesta, hetkellisestä kiihottumisen asteesta jne.jne. Seisokki on sen verran arvaamaton juttu, että ei siitä pitäisi stressata. Se tulee kun tulee. Välillä voi lerpahtaa ja sitten hetken päästä taas nousee, kunhan sitä ei ala stressaamaan.
Jos seisokkia varta vasten yrittää virittää, niin voi mennä vaikeaksikin, jos sille päälle sattuu. Silloin pitää vaan rentoutua ja helliä rauhassa.
m35
Ja yhtäkkiä huomaat, kun se nousee ihan itsekseen. Piti vielä jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina valmis jos aivotkin on. Ikää 55, mut voisin väittääettä sulla on syynä joko vähentynyt kiinnostus ko. naiseen tai verenkierron ongelmat sydän/suonet. Jumppaa alapään lihaksia ja lisää liikuntaa. Jos ei auta niin lääkäriin.
Mahdoitkohan lukea ap:n aloitusta läpi? Jos hänellä seisoo suudellessa ja hyväillessä, niin eipä taida olla ongelmaa suonissa tai haluamisessa.
Ihan normaalilta tuo kuulostaa. M35 kirjoitti tosi fiksusti.
Kyllä se erektio iän myötä vaatii enemmän. Nuorena seisoi jo päivällä jos tiesi että illalla saa seksiä, mutta nyt se vaatii fyysistä stimulaatiota. Joskus kun puoliso on erityisen kiihkeä ja kiihottunut, se kiihottaa itseäkin niin että sormileikkien aikana alkaa seistä ilman kosketusta kulliin.
Keski-ikäinen mies ei toimi enää kuin nuori kolli. Tämä on täysin normaalia. On ihan normaalia että muna ei sojota taivaisiin valmiiksi ja että ap:n mainitsemaa "herättelyä" tarvitaan. Tällä ei ole mitään tekemistä erektiohäiriön kanssa, joka johtuisi esim huonoista elämäntavoista tai vaatisi lääkitystä. Näin se vaan menee valtaosalla.
Viimeistään vanhemmalla iällä olisi hyvä päästä irti suorituskeskeisyydestä ja kaikkien turhanpäiväisyyksien miettimisestä. Eli haluanko tarpeeksi, onko mulla tarpeeksi kova, onko tarpeeksi iso jne. Tämä siksi, että mitä enemmän sitä ikää tulee, sitä enemmän kaikki turhat ajatukset, stressit ja häiriötekijät alkaa vaikuttamaan juurikin siihen erektioon. Nuorena sitä pani vaikka 70 tunnin työviikon päätteeksi 39-asteen kuumeessa, vanhempana homma ei vaan enää mene samalla tavalla.
En tiedä johtuiko siitä, että kerrankin tuli harrastettua seksiä aamulla, kun muksut olivat lähteneet kouluun. Levänneenä siis ja vaimo vielä teki aloitteen, minkä koen kiihottavaksi. Kaksi rundia meni yhtä soittoa, kolmas muutaman minuutin tauon jälkeen. Kävin suihkussa huuhtelemassa hiet pois ja sängylle makoilemaan. Vaimo makasi siinä vielä alasti niin ajattelin, että siinähän tuo olisi valmiina. Meni vielä neljäskin. En oo kyllä koskaan neljää kertaa noin lyhyillä hengäsdystauoilla pystynyt, kolmeen joskus. Nyt on kyllä kassit tyhjät😳
Eikä mulla nyt kovin terveelliset elintavat ole, mutta ei ole mahaa ja kunto silti kohtuullinen. Ikää pian 48 vuotta.
Lisään edelliseen, että mulla ainakin ylipaino on vaikuttanut hommaan kaikkein eniten. Normaalimittoihin päästessä kai testonkin määrä kasvaa. Ja sitä mukaa halut ja kyvyt.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä johtuiko siitä, että kerrankin tuli harrastettua seksiä aamulla, kun muksut olivat lähteneet kouluun. Levänneenä siis ja vaimo vielä teki aloitteen, minkä koen kiihottavaksi. Kaksi rundia meni yhtä soittoa, kolmas muutaman minuutin tauon jälkeen. Kävin suihkussa huuhtelemassa hiet pois ja sängylle makoilemaan. Vaimo makasi siinä vielä alasti niin ajattelin, että siinähän tuo olisi valmiina. Meni vielä neljäskin. En oo kyllä koskaan neljää kertaa noin lyhyillä hengäsdystauoilla pystynyt, kolmeen joskus. Nyt on kyllä kassit tyhjät😳
Eikä mulla nyt kovin terveelliset elintavat ole, mutta ei ole mahaa ja kunto silti kohtuullinen. Ikää pian 48 vuotta.
No melkoinen suoritus tuo olisi parikymppisellekin. Onnittelut :) Aamullahan seksihalut varsinkin ikääntyessä on miehillä suuremmat kun testosteronitasot on huipussa yön jälkeen ja laskevat sitten iltaa kohden.
Mulla on ollut aina sellainen "vaiva", että erektion ylläpitämiseen vaaditaan jotain stimulaatiota. Eli jos nainen hyväilee/ottaa suihin penikseni ja sitten jos itse alan nuolemaan naisen pillua niin relpahtaa. Ikä tekee tehtävänsä. Mulla on nyt Sildenafiliä ja joka takaa erektion ylläpitämisen orgasmiin saakka vaikka mitä touhuaisin. Kiihotuskaan ei tarvi olla mikään kovin merkittävä kun lääkkeellä pelkästään ei ala seisomaan eli pitää olla kiihottunut. Huonoja puolia lääkkeessä se, ettei orgasmi tahdo tulla millään mut siitähän oma kumppani on mielissään. Ikää mulla on 58 vuotta mut ihan upeeta kun penis sojottaa tosi kovana. Lääkkeen saat helposti ja itse ihan puhelinsoitolla ja pyydä 100 mg:n nappeja ja jotka voi puolitaa ja kokeilet ensin puolikkaalla. Kerro kuitenkin kumppanillesi, ettei syy ole hänen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No melkoinen suoritus tuo olisi parikymppisellekin. Onnittelut :) Aamullahan seksihalut varsinkin ikääntyessä on miehillä suuremmat kun testosteronitasot on huipussa yön jälkeen ja laskevat sitten iltaa kohden.
Ei ne mulla kyllä laske yhtään :) mutta väsymys varsinkin vaikuttaa negatiivisesti jaksamiseen. Nuolin ja sormetin vaimolle ensin kaksi orkkua, kun oli hyvin vastaanottavaisella tuulella, sitten vasta itse asiaan. Jännä miten vaimo kiihottuu siitä, kun ensimmäisen laukeamiseni jälkeen en jätäkään hommaa siihen vaan haluan lisää. Ja kiihotus sen kuin nousi kolmannelle ja neljännelle. Toisen reaktiot kiihottavat itseä ja kummasti pää kesti vielä neljännenkin laukeamisen. Useinhan käy niin, että erektio riittäisi, mutta pää ei riitä enää siihen että nalli palaisi ja sitten lopuksi erektio katoaa. Nyt meni kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mulla kyllä laske yhtään :) mutta väsymys varsinkin vaikuttaa negatiivisesti jaksamiseen. Nuolin ja sormetin vaimolle ensin kaksi orkkua, kun oli hyvin vastaanottavaisella tuulella, sitten vasta itse asiaan. Jännä miten vaimo kiihottuu siitä, kun ensimmäisen laukeamiseni jälkeen en jätäkään hommaa siihen vaan haluan lisää. Ja kiihotus sen kuin nousi kolmannelle ja neljännelle. Toisen reaktiot kiihottavat itseä ja kummasti pää kesti vielä neljännenkin laukeamisen. Useinhan käy niin, että erektio riittäisi, mutta pää ei riitä enää siihen että nalli palaisi ja sitten lopuksi erektio katoaa. Nyt meni kivasti.
Heh, kyllä ne testosteroniarvot laskee päivän aikana. Ihan joka ikisellä miehellä. Myös sillä kylän kovimmalla sonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kyllä ne testosteroniarvot laskee päivän aikana. Ihan joka ikisellä miehellä. Myös sillä kylän kovimmalla sonnilla.
Mutta halut ei.
Noin se menee ihan aina. Ei ole mitään outoa. Jos nyt ajattelee 18 vuotiasta, niin eipä tarvii kissaa sano ei edes koske , kun jo seisoo. Sitten se siitä laskehtii.