20:4 toimi kuukausia hienosti, mutta nyt alkaa kova nälkä vaivata, miksiköhän?
Luulisi, että se olisi tullut alussa. Alussa ei ollut mitään vaikeuksia. Aloitin 1.6.
Nyt on illalla niin kova nälkä, ettei meinaa pystyä nukkumaan. Syön klo 10-14, olen syönyt koko ajan näin. Painoa on pudonnut 10 kg, 85 -> 75. En ymmärrä, mikä nyt on pielessä.
Kommentit (11)
Dieetit ei toimi, pitää tehdä elämäntapamuutoksia
Miksi sä et vaan siirry johonkin järkevämpään vuorokausirytmiin? Joko pysy tossa 20:4-systeemissä, mutta syö myöhemmin, tai venytä syönti-ikkunaa pidemmäksi.
Kannattaa kokeilla aikaikkunan keventämistä esim. 18:6. Kaksikymmentä tuntiakin on sinänsä pitkä aika, mutta käytännössä ihmisen keho alkaa vasta siirtyä paastoon 18-20 tunnin kohdalla eli 2 tunnilla ei ole niin suurta merkitystä. Lisäksi paasto ei sinänsä määrittele putoavan painon määrää, vaan paastolla on tarkoitus säätää esim. insuliinin ja greliinin tasoon, jotka voivat myötävaikuttaa painonpudotuksessa. Syödyt kalorit ja fysiikan lait ratkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et vaan siirry johonkin järkevämpään vuorokausirytmiin? Joko pysy tossa 20:4-systeemissä, mutta syö myöhemmin, tai venytä syönti-ikkunaa pidemmäksi.
Tuon rytmin määrittelee mun työ. Vain tuona aikana ehdin syömään hosumatta. Ap
Olen siis töissä klo 12-20. Syön aamupalan klo 10 ja jotain pientä, kuten kourallisen pähkinöitä työvuoroa aloitellessani ja sitten lounaan klo 14. Sen jälkeen onkin kiire töissä klo 20 saakka. Ap
Onko vielä paljon läskiä jäljellä? Jos ei ole vararavintoa, pätkäpaasto on hankalaa. Hoikalle on hankala saada tarpeeksi kaloreita.
Mulla 4:20 toimii aina hyvin, mutta kyllähän siinä nälkä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä paljon läskiä jäljellä? Jos ei ole vararavintoa, pätkäpaasto on hankalaa. Hoikalle on hankala saada tarpeeksi kaloreita.
Olisi kyllä vararavintoa vielä jäljellä, kun pituus on 168 ja paino nyt 75 kg. Ap
Vierailija kirjoitti:
Viilennyt ilma. Talvi tulee ja elimistö haluaa varastoida energiaa.
Tuo on varmasti totta, minuakin vaivasi nälkä ja palelu talvisin silloin kun laihdutin (järkevämmällä metodilla vielä). Joku neuvoi syömään enemmän rasvaa ja erityisesti rasvaista kalaa, ja se auttoikin jonkin verran.
Tuo kuulostaa melko extremeltä, mitä jos kokeilisit jotain järkevämpää rytmiä esim. 16:8?
Viilennyt ilma. Talvi tulee ja elimistö haluaa varastoida energiaa.