Mitä vitamiineja tms keinoja teillä pimeyteen?
Kommentit (14)
Berocca ja D-vitamiini. Väsyttää kyllä silti :)
D, välttämätön näillä leveysasteilla.
Ainoa toimiva keino on hyväksyä se, että tahti hidastuu talveksi. Silloin on ihan hyvä mieli, vaikka väsyttää. Jos taistelee vastaan niin tulee vaan tuskallisemmat neljä kuukautta.
Itse olen "talviunilla" jouluun asti, sitten alkaa saada iloa pikkuhiljaa pitenevistä päivistä. Ei tämä pimeä aika pitkään kestä.
Mulla on gradun teko ja tämä on niiiiin vaikeaa kun on jumissa ja väsy!
D-vitamiini (&kalsiumlisä samassa), rautalisä ja B-monivitamiini
+ Terveellinen mahd usein itsetehty ruoka
+ Säännöllinen vuorokausirytmi, riittävästi lepoa
+ Aamu alkaa ulkoilulla ja lounastauolla pieni ulkoilu. Jumppaa ja kuntosalit iltapäivällä töiden jälkeen, illaksi en ota jumppaa tms se virkistää ja siirtää illan väsymissykliä myöhemmäksi.
Tärkein on siis säännöllinen vrk-rytmi ja häiriötön riittävä lepo ja muutokseen sopeutuminen
Tää nyt on tätä, vuodesta toiseen, joskus on sateista ja pimeää joskus taas raikasta pakkasta ja lumen valoa mutta sille ei voi mitään. Tähtäin on keväässä, sinne jaksetaan 
Sarastusvalo, kirkasvalolamppu, ulkoilu päiväsaikaan aina kuin vain mahdollista (edes 15 min) ja terveellinen ruokavalio. D-vitamiinia otan, mutta en kuvittele sen vaikuttavan virkeyteen. Lisäksi riittävästi, mutta ei liikaa unta. Tavoitteena on se, että pää menee tyynyyn vähintään 8 tuntia ennen kuin herätyskello soi - mieluummin jo 8,5 h, niin tulee oikeasti se noin 8 h unta. Viikonloppuisinkin pyrin pitämään suunnilleen saman aikataulun eli en venytä nukkumaanmennoa ja heräämistä useilla tunneilla arkeen verrattuna. Näillä on pärjätty ennenkin, toivottavasti tälläkin kertaa.
Berocca, d vitamiini, uni. Nyt kun siirryttiin normaaliaikaan, nukahtaminen on helpompaa jo hyvissä ajoin. Pari viikkoa olen mennyt nukkumaan jo kymppiuutisten jälkeen. Kesäajassa nukahtaminen venyi aina yli yhteentoista.
Terveellinen ruoka, vihersmoothie, vitamiinit ja ulos!!
Jotain todella vahvoja ja laadukkaita vitamiineja, ei siis mitään markettimerkkejä.
Itse syön viherjauhetta, c ja d vitamiinilisää, tumma suklaata. Koetan liikkua ja nukkua kunnolla. Mut syömiseen kannattaa panostaa, alkoa en käytä.
Kaamosvalo käyttöön.