Mitä nyt taas, Samsung?!
Samsung-puhelimeni on soitellut sinne lataamiani musiikkikappaleita kiltisti jo kolmisen vuotta. Albumit ovat olleet järjestyksessä ja kappaleetkin on löytänyt aakkostettuina. Nyt "musiikki"-kuvake varoittamatta katosi ja sen tilalle ilmestyi "Samsung musiikki". Samsungin pikkukuvake on jumittunut ruudun yläreunaan, kaikki kappaleet ovat kadonneet ja nyt pitäisi puhelimen mukaan ladata Samsungin oma ohjelma. Play-kaupan arvostelujen mukaan se on pääsääntöisesti surkea.
Edellinen samankaltainen riesa oli Samsung email, joka monien torjuntojen jälkeen ilmoitti, että jollen ota sitä käyttöön - ja päästä sitä käsiksi käytännössä ihan kaikkeen - sähköpostit eivät kulje. Eivätkä ne kulkeneet, kunnes oli pakko antaa periksi.
Uuden puhelimen temppuihin on aina mukauduttava, mutta nämä pyytämättä tehdyt muutokset alkavat olla liikaa. Miten nämä voi estää tai kiertää? Onko olemassa yhtä helppoa ja edullista puhelinmerkkiä, jossa toimintoja ei päivitettäisi niin radikaalisti, että niistä tulee osin käyttökelvottomia?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut pari Sony Xperiaa, nyt reilut kolme vuotta Xperia XA. Musiikkisoitin Sonyssa on erinomainen, ja jos on rahaa pistää puhelimeen enemmän kuin mulla, saa varmasti hyvän luurin juuri musiikin kuunteluun, ja muutenkin. Paha puoli Xperiassa on sen tolkuton akunkulutus. Mulla on koko ajan stamina-tila päällä (vaikuttaa esim. valokuvien kirkkauteen, mutta ei sentään ihan hirveän paljon) enkä pidä päällä nettiä enkä bluetoothia ja siltikin joudun lataamaan sen useimmiten päivittäin. Onneksi soitin ei vie akkua juuri ollenkaan, ja se mulle koko puhelimen tärkein kapistus onkin. Mutta tässäkin asiassa, siis akunkestossa, uudemmat ja kalliimmat Xperiat ovat varmasti parempia kuin tuo minun puhelimeni. Eikä mun luuri ole koskaan kiukutellut päivityksistä.
En ole kauhean nirso puhelimen ominaisuuksien suhteen ja tulen toimeen perustoiminnoilla, mutta nämä käsittämättömät, väkisin tehdyt aluevaltaukset ovat liikaa. Minulla on myös kohta seitsemän vuotta vanha Samsung, joka toimii kuin unelma, mutta siihen ei mahdu kovin paljon kuvia eikä oikeastaan yhtään musiikkia. Ottaisin sen silti käyttöön, mutta sen tietoturva alkaa olla niin ja näin ainakin verkkopankkia ajatellen. Merkkiä en haluaisi vaihtaa, mutta ei tämäkään miellytä.
Ap
Mulla on ollut pari Sony Xperiaa, nyt reilut kolme vuotta Xperia XA. Musiikkisoitin Sonyssa on erinomainen, ja jos on rahaa pistää puhelimeen enemmän kuin mulla, saa varmasti hyvän luurin juuri musiikin kuunteluun, ja muutenkin. Paha puoli Xperiassa on sen tolkuton akunkulutus. Mulla on koko ajan stamina-tila päällä (vaikuttaa esim. valokuvien kirkkauteen, mutta ei sentään ihan hirveän paljon) enkä pidä päällä nettiä enkä bluetoothia ja siltikin joudun lataamaan sen useimmiten päivittäin. Onneksi soitin ei vie akkua juuri ollenkaan, ja se mulle koko puhelimen tärkein kapistus onkin. Mutta tässäkin asiassa, siis akunkestossa, uudemmat ja kalliimmat Xperiat ovat varmasti parempia kuin tuo minun puhelimeni. Eikä mun luuri ole koskaan kiukutellut päivityksistä.