Oletteko te laittaneet jo joulun tunnelmaa kotiin?
Kysymys otsikossa.
Mä laitan tänään ensimmäiset jouluvalot.
Kommentit (30)
Tekisi mieli ottaa kuusi esille varastosta ja koristella se jo. :)
Mulla on jo muovinen joulukuusi koristeltuna ja kynttilöillä olohuoneessa. :D
Mä olen ostanut jo jouluherkkuja: suklaat ja pakastekakku valmiina ovat odottamassa. Ihanaa, kunpa sataisi lunta. Ostin uudet kipot herkuille syksyllä ihan joulua varten. Ei muuten vielä varsinaista joulutunnelmaa, mutta tiedän että noita joitakin herkkuja on jo valmiina odottamassa ja siitäkin tulee jo ihana tunnelma.
Vasta joulua edeltävänä viikonloppuna alan järjestää. Joulusta menee juhlan tuntu, jos sitä vietetään neljäsosa vuodesta. Samoin loppiaisena viimeistään kerätään joulukamat laatikkoon. Poikkeuksena tästä kausivalot ulkona.
No ei tietenkään. Sehän pilaa koko joulun ainutlaatuisuuden, jos puolitoista kuukautta ennen joulun tunnelmaa kotiin laittaa. Joulun aikaa ei pidä pitkittää. Ensimmäisenä adventtina kyntteliköt ja jouluvalot esiin ja joulukuun puolivälin jälkeen joululiinat ja joulukoristeet esiin.
Emme ole. Ehkä ekana adventtina sitten kynttilää esille.
Minulla on kynttilöitä ja koristevaloja sissällä. Teen käsitöitä joululahjaksi (esim. neulon samalla kuin luen AV:ta) ja siinä se joulu pysyy mielessä joululahjoja tehdessä. Sitten ihan oman fiiliksen ja säiden mukaan nostelen enemmän lyhtyjä, kynttelikköjä jne. esille. En ole ottanut vielä käsin tehtyä joulukalenteria esille (kirjomus).
Vierailija kirjoitti:
Emme ole. Ehkä ekana adventtina sitten kynttilää esille.
Onneksi on ledkynttilöitä, et ole pakko kytätä niitä. Kuinka monta kotia onkaan palanut niiden takia?
Tuosta adventista on kätevä alkaa laskea, kuinka kauan näkee vaikkapa lukea tai kirjoittaa kynttilän valossa: onko se aika, mikä menee 4 kynttilän palamiseen sitten pimeimpänä aikana riittävä samaan puuhaan?
Vaihdoin jouluverhot ja pöytään laitoin piristykseksi punaisen liinan. Tuo heti lämpöä.
Punaiset tyynyt sohvalla ja porokynttelikkö pöydällä. Ei ole vielä muita joulujuttuja kotona. Tulevalla viikolla lähden katselemaan joululahjoja.
Ei vielä. Ajattelin jos ostaisin joululehden.
Kynttilöitä on esillä ja olenpa niitä paljon polttanutkin. Ei muuta vielä. Paitsi eilen söin ekan joulutortun ja paistoin Joulukanan (kaupasta ostettu valmiiksi maustettu)...😁🕯
Vierailija kirjoitti:
Sama =D
Eilen pistin patterit kaikkiin jouluvaloihin jotka jo oli valmiina roikkumassa. Pariin tähteen, yhteen sydämeen ja yhteen tähtiketjuun.
Hain myös kaikki tuikkukipot ja otin parit jouluvalot vielä jotka laitoin astioihin sisälle.
Tuli paloi takassa.
Sanoin miehelle että ihan joulufiilis tuli niin hän kommentoi että kuusta et sitten tänne vielä raahaa ja koristele =D
Juuri sanoin yksi päivä sitten kaverille että tänä vuonna voisi kuusen hakea varastosta jo marraskuun alusta. No ei sitten. Ehkä kunnioitan miehen toivetta ja kuusi tulee vaikka itsenäisyyspäivänä. Hän oli sitä mieltä ettei joulu tunnu sitten miltään jos sitä on juhlittu jo kahden kuukauden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama =D
Eilen pistin patterit kaikkiin jouluvaloihin jotka jo oli valmiina roikkumassa. Pariin tähteen, yhteen sydämeen ja yhteen tähtiketjuun.Hain myös kaikki tuikkukipot ja otin parit jouluvalot vielä jotka laitoin astioihin sisälle.
Tuli paloi takassa.Sanoin miehelle että ihan joulufiilis tuli niin hän kommentoi että kuusta et sitten tänne vielä raahaa ja koristele =D
Juuri sanoin yksi päivä sitten kaverille että tänä vuonna voisi kuusen hakea varastosta jo marraskuun alusta. No ei sitten. Ehkä kunnioitan miehen toivetta ja kuusi tulee vaikka itsenäisyyspäivänä. Hän oli sitä mieltä ettei joulu tunnu sitten miltään jos sitä on juhlittu jo kahden kuukauden ajan.
Miehesi on oikeassa.
Minä laitan joulua ihan omaksi ilokseni. Rakastan (tyylikästä) joulukrääsää ja verhoan kotini ihan surutta joulupalloilla, -valoilla ja muulla rekvisiitalla silloin kuin huvittaa. Eilen pistin tilaukseen entistä isomman ja korkeamman joulukuusen ja kun se saapuu, pykään sen oitis olohuoneeseen.
Aika adventista tai itsenäisyyspäivästä loppiaiseen on aivan liian lyhyt.... voin pitää joulukamat esillä koko pimeän syys- ja talvikauden piristämässä päivää ja elämää. Onneksi Suomi on vapaa maa edes tämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan joulua ihan omaksi ilokseni. Rakastan (tyylikästä) joulukrääsää ja verhoan kotini ihan surutta joulupalloilla, -valoilla ja muulla rekvisiitalla silloin kuin huvittaa. Eilen pistin tilaukseen entistä isomman ja korkeamman joulukuusen ja kun se saapuu, pykään sen oitis olohuoneeseen.
Aika adventista tai itsenäisyyspäivästä loppiaiseen on aivan liian lyhyt.... voin pitää joulukamat esillä koko pimeän syys- ja talvikauden piristämässä päivää ja elämää. Onneksi Suomi on vapaa maa edes tämän suhteen.
Minkä suhteen ei ole? 🤔
Liityin facessa 'Christmas Central' -ryhmään ja olen sieltä tunnelmaa... eskapismia tästä synkeästä syksystä.
Juttuja olen jo alkanut valmistelemaan, mutta nyt isänpäivän jälkeen vasta alan laittamaan joulua esille - kynttilöitä toki palaa siellä sun tällä lyhdyissä ja takkaa poltetaan päivittäin.
Ekay Blossaglögit on ostettu, ei kyl vielä juotu, lapsenlapsen yllätyskalenteri on väsätty, 2 lahjaa tilattu, luomukinkku myös tilattu, kyllä se siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vasta joulua edeltävänä viikonloppuna alan järjestää. Joulusta menee juhlan tuntu, jos sitä vietetään neljäsosa vuodesta. Samoin loppiaisena viimeistään kerätään joulukamat laatikkoon. Poikkeuksena tästä kausivalot ulkona.
Ajattelin itsekin aiemmin noin, kunnes tajusin, että se joulun juttu on se odotus. Eli joulukuu on sitä odotusta, joulun jälkeen siivoan osan pois jo ennen uutta vuotta, jotenkin uusi vuosi on alku uudelle.
Ei todellakaan, joulu on peruttu.