Kummassa järjestyksessä kuuluu hampaat putsata
Jos putsaa hammasvälit ja pesee hampaat. Ensin putsaus ja sitten harjaus kö ?
Kommentit (13)
Mitä väliä järjestyksellä? Pääasia että putsaa molemmat.
Noin kuin sanoit, on paras järjestys.
Suositus on, että ensin lankaus, sitten harjaus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä järjestyksellä? Pääasia että putsaa molemmat.
Näin miettii TYHMÄ. Onneksi olet noin tyhmä, kuin olet, niin tyhmille elämä on helpompaa. Jos kerran tekee molemmat ja järjestyksellä on väliä, eli lopputulos on toisella tavalla parempi, niin miten tyhmää olisikaan tehdä se väärin päin.
Sitten on eri asia, jos tekee vain jommankumman.
Eka hammasvälit ja sitten harjaus.
Näin hammaslääkärini suositteli.
Ensin harjaus, muuten lanka vie bakteereita väleihin. Mun mielestä itsestään selvää! Toki lopuksi vielä harjaan nopeasti uudelleen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin harjaus, muuten lanka vie bakteereita väleihin. Mun mielestä itsestään selvää! Toki lopuksi vielä harjaan nopeasti uudelleen läpi.
Olet väärässä. Ensin lankaus, jotta hammastahna pääsee puhtaisiin hammasväleihin vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vie. Ne välit sisältävät ongelmana lähinnä ruokaa ja plakkia, ongelma ei ole se, että sinne estetään bakteereiden pääsy. Vaan ne puhdistetaan bakteereiden aiheuttamasta plakista ja ruuasta. Kun se tehdään ensin ja harjataan sitten, harja kuljettaa langan ulkopinnoille tuomat plakkijämät pois.
Minä ensin pikaharjaan pinnat läpi, sitten lankaus ja hammastikkua käytän myös. Suun kunnollinen huuhtelu vedellä ja vasta sitten perusteellinen harjaus ja lopuksi vielä purskutan sellaista anti-karies suuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ensin pikaharjaan pinnat läpi, sitten lankaus ja hammastikkua käytän myös. Suun kunnollinen huuhtelu vedellä ja vasta sitten perusteellinen harjaus ja lopuksi vielä purskutan sellaista anti-karies suuvettä.
Kuka kerkeää näin montaa vaihetta arki aamusin tekemään kun kiire muutenkin.Muutenkin turhaa hammaspunnan kulutusta harjata kaksi kertaa yhdellä kertaa.
Selvitäpä asia ihan itse googlesta.