5hlö perhe, minkä kokoisessa asunnossa asutte?
Asumme 125 neliöisessä omakotitalossa ja tuntuu vähän ahtaalta ja olen ehdottanut muuttoa miehelle mutta ei tämä suostu. Mietin että onko tämä ongelma pääni sisällä vai neliöissä.
Kommentit (22)
75 neliötä meillä. Tavarat vievät tilaa. Yksi huone lisää ja toinen vessa olisi kyllä kiva jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 180 neliötä omakotitalossa.
Olisipa meilläkin. Yhdessä vai kahdessa tasossa? -ap
68 neliötä kolmiossa asun minä kolmen lapseni kanssa sekä vielä au pair. Huonejako on, että au pairilla oma huone, lapsilla yhteinen ja itse nukun olohuoneessa. Hyvin mahdutaan.
Vierailija kirjoitti:
75 neliötä meillä. Tavarat vievät tilaa. Yksi huone lisää ja toinen vessa olisi kyllä kiva jossain vaiheessa.
Oho mutta tottakai täytyy olla kiitollinen että on katto pään päällä. Liian monella ei ole. Haaveilen silti vähän suuremmasta kodista - ap
72 m2 ja oli ok, kun lapset olivat pieniä. Nyt 115m2 + lämmin harrastetila (ei asuin) + autotalli + piha. On tarpeeksi tilava.
Vierailija kirjoitti:
68 neliötä kolmiossa asun minä kolmen lapseni kanssa sekä vielä au pair. Huonejako on, että au pairilla oma huone, lapsilla yhteinen ja itse nukun olohuoneessa. Hyvin mahdutaan.
Sopu sijaa antaa myös. Teillä on varmaan mukava au pair :) - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho mutta tottakai täytyy olla kiitollinen että on katto pään päällä. Liian monella ei ole. Haaveilen silti vähän suuremmasta kodista - ap
Anteeksi, mutta mitä mahdat tarkoittaa? Me pärjätään hyvin näin ja meillä on kiva asunto, naapurit ja asuinalue.
Toivottavasti saatte isomman asunnon, jos teillä ei neliöt riitä. Usein ne ovat ne liiat tavarat, joka tilaa vievät, eivät niinkään ihmiset.
Riippuu paljon siitä miten neliöt on järjestetty.
Asuimme 92 neliöisessä 4h+k rivitaloasunnossa kolmen lapsen kanssa, kyllä siinä pärjäsi.
Mihin kaipaat lisää tilaa? Meillä oli tarve vielä yhdelle makuuhuoneelle, teinit samassa huoneessa tai vanhemmat olohuoneessa on pitemmän päälle oikeasti kuluttavaa.
Nykyisessä on yli 140 neliötä asuintiloja, sisältää myös nuorten oman olohuoneen mikä on kyllä luksusta. Säilytystilaa myös paljon paremmin, mutta luulen että pienempikin olisi riittänyt jos ei tämä helmi olisi tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kerrosta. Alakerrassa eteinen, keittiö, olohuone, kodinhoitohuone, pesuhuone ja sauna, kirjasto ja makuuhuone. Yläkerrassa pieni aulatila, kylpyhuone ja kolme makuuhuonetta.
70 neliötä, tosin työtilat muualla. Lapset myös aika samanikäisiä ja pieniä, jakavat yhden huoneen. Sauna ja kaksi vessaa on ja todella käytännöllinen yhden kerroksen pohjaratkaisu. Oma pieni ja yhteinen isompi piha.
Olemme asuneet myös kaksiossa, taisi olla 56 neliötä. Lapsilla oli makkari ja aikuisilla sänky isossa olkkarissa.
Kun lapset kasvaa tulee varmaankin muutto isompaan, sellaiseen jossa sen lastenhuoneen saisi vähintään jaettua isommasti. Jos lapset olisivat kovin eri-ikäisiä niin tarvitsisivat varmaan omat huoneet. Meillä ei myöskään ole kotona paljon tavaraa, keskeneräisiä remppoja eikä tarvita tilaa säilyttää ja varastoida työkaluja, tavaraa ym. En oikeastaan haluaisi asua yhtään isommassa asunnossa, suurinosa talosta olisi sitten huvin vähällä käytöllä eikä tarkoituksettomien tilojen ovia/verhoja kehtaisi pitää aukikaan. Tietysti jos tytöt tarvitsevat joskus pianon paikalle flyygelin ja konserttisalin niin sitten voisi olla lisätilalle tarvetta. Myös maalaustelineet saisi jättää niille sijoilleen jos olisi muutama nurkka lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä mahdat tarkoittaa? Me pärjätään hyvin näin ja meillä on kiva asunto, naapurit ja asuinalue.
Toivottavasti saatte isomman asunnon, jos teillä ei neliöt riitä. Usein ne ovat ne liiat tavarat, joka tilaa vievät, eivät niinkään ihmiset.
Kyllä te pärjäättekin, en tarkoittanut sitä vaan kun nämäkin neliöt tuntuvat ahtaalta niin en varmaan itse pystyisi asumaan pienemmässä.
Muistuttelin vain itseäni siitä kun kaikilla ei tosiaan ole kotia ja minä marmatan joistain neliöistä. Turhamaista.
Olet varmasti oikeassa tuossa tavara jutussa! Pitänee tehdä Tori tili ja myydä tavaraa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kerrosta. Alakerrassa eteinen, keittiö, olohuone, kodinhoitohuone, pesuhuone ja sauna, kirjasto ja makuuhuone. Yläkerrassa pieni aulatila, kylpyhuone ja kolme makuuhuonetta.
Kuulostaa ihanalta :) - ap
Vierailija kirjoitti:
70 neliötä, tosin työtilat muualla. Lapset myös aika samanikäisiä ja pieniä, jakavat yhden huoneen. Sauna ja kaksi vessaa on ja todella käytännöllinen yhden kerroksen pohjaratkaisu. Oma pieni ja yhteinen isompi piha.
Olemme asuneet myös kaksiossa, taisi olla 56 neliötä. Lapsilla oli makkari ja aikuisilla sänky isossa olkkarissa.
Kun lapset kasvaa tulee varmaankin muutto isompaan, sellaiseen jossa sen lastenhuoneen saisi vähintään jaettua isommasti. Jos lapset olisivat kovin eri-ikäisiä niin tarvitsisivat varmaan omat huoneet. Meillä ei myöskään ole kotona paljon tavaraa, keskeneräisiä remppoja eikä tarvita tilaa säilyttää ja varastoida työkaluja, tavaraa ym. En oikeastaan haluaisi asua yhtään isommassa asunnossa, suurinosa talosta olisi sitten huvin vähällä käytöllä eikä tarkoituksettomien tilojen ovia/verhoja kehtaisi pitää aukikaan. Tietysti jos tytöt tarvitsevat joskus pianon paikalle flyygelin ja konserttisalin niin sitten voisi olla lisätilalle tarvetta. Myös maalaustelineet saisi jättää niille sijoilleen jos olisi muutama nurkka lisää.
Siinä on kyllä puolensa jos lapsilla on pieni ikäero niin kuin meidänkin lapsilla on.
Muistan omasta lapsuudesta kun asuttiin melko pienessä luhtitalossa ja vanhemmat nukkui parvisängyssä olohuoneessa. En kyllä muista mitään kireyttä tms. että varmasti hekin viihtyivät niin. Asuttiin muutama vuosi siinä ja muutettiin vähän isompaan rivitaloon. -ap
45 m2 2h + kk Kalliossa, pääkaupunkiseudulla. Hyvin mahdumme.
Kukka-Riitta Pakarinen ja Hans-Jürgen Shübert-Mozart
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon siitä miten neliöt on järjestetty.
Asuimme 92 neliöisessä 4h+k rivitaloasunnossa kolmen lapsen kanssa, kyllä siinä pärjäsi.
Mihin kaipaat lisää tilaa? Meillä oli tarve vielä yhdelle makuuhuoneelle, teinit samassa huoneessa tai vanhemmat olohuoneessa on pitemmän päälle oikeasti kuluttavaa.
Nykyisessä on yli 140 neliötä asuintiloja, sisältää myös nuorten oman olohuoneen mikä on kyllä luksusta. Säilytystilaa myös paljon paremmin, mutta luulen että pienempikin olisi riittänyt jos ei tämä helmi olisi tullut vastaan.
Vau oma olohuone :) noh, lähinnä tuntuu että makuuhuoneista kaksi on jotenkin liian pieniä.
Neliöitä uppoo myös hiukan typerästi tuohon pitkähköön käytävään joka johtaa etuovelta keittiöön. Toinen vessoista saisi olla vähän tilavempi.
Se on vähän mihin tottuu. Mulla ja teinillä on 120 m2 omakotitalo, ja ihan sopivalta tuntuu. Molemmilla on oma huone, lisäksi mulla on työhuone. On kiva voida sulkea työt oven taa.
meillä on noin 180 neliötä, kaksikerroksinen omakotitalo. Olennaista tässä on jokaisen oma tila. Meillä on kaikilla omat huoneet, ja yläkerrassa on juuri se sellainen pieni teiniolkkari. Ollaan paljon yhdessä, mutta halutaan myös paljon omaa rauhaa.
80 neliöinen kolmio. Ei riitä rahat isompaan tältä seudulta eli seuraava kotu lienee 4h+k samassa kokoluokassa.
90neliöinen rivari 4h+k+s+piha. Ihan hyvin on vielä tilaa. Vanhimmalla lapsella oma huone, kaksi nuorinta samassa huoneessa ja vanhemmilla oma huone.