Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa aloitte tehdä hankintoja vauvaa varten?

Vierailija
13.02.2014 |

Ja ostitteko uusina, pengoitte isojen sisarusten vanhoja tarvikkeita esiin vai ostitteko käytettyinä..?

Isoin hankinta meillä tulee olemaan isompi auto :b

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa emme uusineet, vaikka kyseessä onkin ns. pikkuauto, neljällä ovella kuitenkin. Vaunut valitsimme sen mukaan, että mahtuvat autoon. 

Lähes kaikki tarvikkeet ostimme käytettyinä, esim. hyvässä kunnossa olevan yhdistelmävaunut turvaistuimella maksoi meille alle puolet alkuperäishinnasta, joka oli päälle tonnin.

Vaatteet ostimme uutena, mutta nekin edullisesti, sillä käyttöikä ensimmäisissä bodeissa ja muissa on niin lyhyt, ettei kannata maksaa paria euroa enempää kpl.

Hankintoja aloimme tehdä ajoissa, sillä hyvien käytettyjen löytäminen ottaa aikaa.

Vierailija
2/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika alussa rupesin.. Ekan ultran paikkeilla ostin muutaman vaatteen kirppikseltä. Puolenvälin tienoilla tehtiin suurin osa hankinnoista. Ostettiin sekä uutena että käytettynä ja jotain vaatetta saatiin tutuilta. Viime tinkaan jäi isompi auto, joka haettiin muutama viikko ennen laskettua aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rv 21 ja olen uskaltanut ostaa kirpparilta yhden 80 cm collegetakin. Jos sitten kun alkaa olla 30 viikkoa täysi.

Vierailija
4/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk ennen laskettua aikaa aloin kiertää kirppiksiä ja selaamaan tori.fi:tä. Käytettynä hommattu kaikki. Autoja ei tarvinnut uusia, mulla on farkku ja miehelläkin ovia omassaan riittävästi. Ja takakontissa tilaa siinäkin vaunuille. Jos nyt vaunuja joskus harvoin edes mukaan tarvitsee.

Vierailija
5/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei enää riitä 5-paikkainen auto. Kyllä muuten omasta kokemuksesta sanon, että niitä vaunuja tarvitsee melkein päivittäin mukaan joka paikkaan :)

Itse oon tehnyt vasta pari pientä hankintaa ja tuntuu että oon aivan höpsö, kun ostin jo parit tutitkin vaikka nyt on vasta rv13 menossa. Tekee vaan mieli hommailla kaikenlaista söpöä ja pientä pitkästä aikaa.

ap

Vierailija
6/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olin niin innoissani, että ostin pari kalliimpaa potkupukua alennuksesta ja käytetyt lastenrattaat rv 6....Onneksi kaikki meni hyvin.

Vierailija
7/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai ensimmäisen lelun kun raskaustesti näytti plussaa :-)

Vierailija
8/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että noita hankintoja tulee tehtyä siinä vaiheessa, kun tavallaan haluaa konkreettista näyttöä sille että vauva on todella tulossa.:)

Itse hipelöin tässä yksi päivä myssyä, jonka olen vauvalle ostanut ja mietiskelin siinä miten vaikea kuvitella että pian saa pukea sen oikealle vauvalle.

ap

Vierailija
9/9 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloimme heti plussattuani ostella miehen kanssa vauvalle vaatteita kauppareissuilla :) Varsinaisia tarvikkeita aloimme ostella vasta, kun ensimmäinen kolmannes oli takanapäin. Ostin kaiken muun uutena paitsi hoitopöydän ja syöttötuolin. Kaveri oli niitä heittämässä pois ja korjasin talteen.

En ikinä milloinkaan koskaan aio laittaa lapseni jalkaan käytettyjä kenkiä, koska itse jouduin aina lapsena käyttämään muiden vanhoja jalkineita ja kärsin jatkuvista känsäongelmista. Olen vaikka syömättä, jotta lapsi saa tarvitessaan uudet kengät. Myöskään mitään kirpparikuteita en halua enkä muitakaan kierrätysvaatteita. Eivät ne tunnu pehmeiltä ja ihanilta ihoa vasten, vaikka kuinka olisi väri säilynyt pesuissa.

Autoa meidän ei tarvitse vaihtaa. Olen aina ollut niitä naisia, jotka ostavat itselleen tilavan auton, jossa on ilmastointi, neljä ovea ja kunnon takatila. Niillä on saanut kuljetettua paljon muutakin kuin vaunuja jo ennen lastenhankintaa. Mitään kaksiovista kauppakassia en ole koskaan halunnut. Ehkä siihen on vaikuttanut se, että isäni aina sanoo, että mitä enemmän on peltiä ympärillä, sitä paremmin selviää hengissä kolarista.