Mikä on suosikki joulukukkasi?
Kommentit (18)
No ei ole välttämätöntä olla mitään. Ennen tykkäsin hirveästi hyasinteista, mutta nykyään ne saa mun nenän vuotamaan. Oon sitten ostanu joulutähtiä.
Valkoinen amaryllis! Se on mun ehdoton lemppari. Ostan useamman ja istutan ne samaan isoon lasivaasiin.
🇺🇦🇮🇱
Joulutähti. Tykkäisin myös hyvin paljon hyasinteista, mutta keuhkot ei kestä niiden tuoksua.
Nykyään jo useamman vuoden "pakko saada" kukka on jouluruusu.
Yritän saada sen pysymään hengissä kevääseen ja istutan sitten keväällä kukkapenkkiin. Seillä se kukkii sitten joka kevät. Tosi hankala vaan on saada pysymään hengissä kevääseen.
Olen myös huomannut, että nuputkaan ei tahdo millään avautua ja helposti siihen tulee tuholaisia.
Te kellä on jouluruusuja ollut niin kertokaa, saatteko te ne pidettyä hyvin hengissä ja aukeaako ne lukuisat nuput, mitkä niissä ostettaessa on.
Ja miten kastelu?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jo useamman vuoden "pakko saada" kukka on jouluruusu.
Yritän saada sen pysymään hengissä kevääseen ja istutan sitten keväällä kukkapenkkiin. Seillä se kukkii sitten joka kevät. Tosi hankala vaan on saada pysymään hengissä kevääseen.
Olen myös huomannut, että nuputkaan ei tahdo millään avautua ja helposti siihen tulee tuholaisia.
Te kellä on jouluruusuja ollut niin kertokaa, saatteko te ne pidettyä hyvin hengissä ja aukeaako ne lukuisat nuput, mitkä niissä ostettaessa on.
Ja miten kastelu?
Jouluruusu on vaikea pitää hengissä kevääseen saakka, jos ei ole tarpeeksi viileää tilaa. Se kaipaa viileyttä ja korkeahkoa ilmankosteutta ja sellaista on vaikea järjestää keskuslämmitetyssä kerrostalossa. Olen täällä vanhassa omakotitalossa saanut aina pidetyksi hengissä kun ne saa viileään ja valoisaan välieteiseen. Tuholaisia en ole koskaan nähnyt jouluruusuissa, mutta kuivassa sisäilmassa saattaa kirvat iskeä.
Tulilatva. Kukitan ne jouluksi. Hyasintti on toinen suosikki.
Amaryllis. Mielellään kaksi, punaisena ja valkoisena.
Valkoinen, kaksivanainen orkidea istutuksessa, jossa on sammalta/jäkälää tms.
Amaryllis ja ruusu. Kaiken väriset ja lajiset.
Hyasintin tuoksu on ihana, vaikka saan siitä päänsärkyä. En voi ottaa kotiini. Joulutähtien ja tulilatvojen ulkonäöstä en pidä. Valkoinen amaryllis on kaunis, taidan tänä vuonna istuttaa vaasiin. Kiitos vinkistä!
Hyasintti on ihana. Haluaisin aina sellaisen, jonka väriä ei tiedä etukäteen. Ostan myös amarylliksen ja joulutähden ja nämä yleensä punaisena. Jouluruusu on kaunis, mutta sellaista minulla ei ole ollut kertaakaan.
Hyasintti, rakastan sen tuoksua.