Käyttämienne rintaliivien koko vs. laskurin antama koko?
Käyttäkäämme vaikkapa tätä laskuria:
http://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri#.Uvvhnvl_t9V
Itse käytän 75C ja laskurin antaa koon 65E.
Kommentit (8)
Ainakin ennen noi laskurit väitti että oon 65-70C, oon aina käyttäny 70D-70E:tä. 65- mittasia kun ei taho löytyä halvalla. Ja kun mun rinnat on sen muotoset että tulee kaksoistissit ja pursuaa jos käytän C:tä...
Mä en ole ikinä käynyt ihan rintaliivikaupassa ostoksilla, mulle riittää hyvin H&M:n 75C. Eli laskurin mukaan tosiaan 65E, ehkäpä tuo olisi sitten se koko noissa liikkeissä ja tuttu 75C auttamattomasti väärän kokoinen. Muidenkin kauppojen välillä vaikuttaa olevan melkoista variaatiota liivien kooissa.
65C. Eipä tuota kokoa pahemmin mistään tunnu löytyvän. Käytän 70B:tä ja eivät kyllä hirveän napakoilta tunnu. Tarpeeksi kun löystyvät, niin pyörivät vaan ympärillä.
60 ja pienempi kuin D-kuppi tuon mukaan. Käytän 70-75 A tai B, liiveistä riippuen.
Mittarin mukaan 65D, käytän kokoa 75B jonka koen itselleni sopivaksi.
Tuon 75 ympärysmitan liivit ovat mukavan tuntuiset, mutta kuitenkin sen verran tiukat että pysyvät päällä. "Tarpeeksi" kireitä liivejä en pysty käyttämään sillä saan niistä hengenahdistusta, paniikkia ja rytmihäiriöitä.
Mittarin mukaan 70H mikä kuulostaa huvittavalta kun rintavarustukseni on kovin olematon, edes tissivakoa ei saa tekemälläkään. Käytän 80B tai 80C koon rintaliivejä. Pienempää rinnanympärystä en pysty käyttämään kun kuristun eikä itsemurha rintaliiveillä kuulosta houkuttavalta. Minulla on leveä rintakehä joka saa kuppikoon vaikuttamaan isommalta tuolla laskurilla.
Tämä laskurihan antaa tunnetusti ihan absurdeja kokoja. Minulle ehdotti raskauden paisuttamilla mitoilla 78/102 kooksi 70K:ta tai H:ta. :-D Lindexin laskuri antaa kooksi 80 DD, loput 75F. Oikea koko oli 75 E/DD, rintani ovat pystyt, ja korkeimman kohdan yläpuolella ei täytettä hirveästi ole kuppeihin.
Laskuri on aika yläkanttiin! Mulle antaa kooksi 70K - käytän 70G.
Tosin seuraavaksi tilaan 70H, koska liivimerkki, jota käytän tekee hieman tavallista pienempää kuppia eikä tee enää pienempää ympärysmittaa. Kokeilisin kokoa 65I jos heillä olisi.