Yksinyrittäjät ja freelancerit!! Miten teillä menee? (minulla huonosti )
Kaipaan vertaistukea tämän epätoivon keskellä... omalla kohdallani korona on aiheuttanut taloudellisia vaikeuksia, joista murehdin niin etten saa yöllä nukuttua ja olen seuraavana päivänä entistä pahemmin masentunut. Töitä on peruuntunut keväästä lähtien, kun tapahtumia ei järjestetä, Olen yksinäinen kun en tapaa asiakkaita enkä näe kollegoita missään, en saanut edes koronatukia koska en voinut todistaa että liikevaihto on laskenut (vasta perustettu yritys). Kesällä näytti vähän aikaa, että elämä palaa normaaliksi mutta nyt syksyllä koronan toisen aallon tuleminen on taas tyhjentänyt kalenterin.
Anteeksi sekava vuodatus mutta olen henkisesti aika lopussa ja lasken koko ajan miten saan rahat riittämään ruokaan ja vuokraan..
Kommentit (8)
Oletko hakenut työmarkkinatukea? Mä hain sitä ja sain. TOsin aika laiha lohtu se on.
Olen kanssa hakenut ja saanut. Eipä siitä paljon ole iloa ja haluaisin eniten tehdä työtä jota rakastan ja tulla sillä toimeen!
-ap
Kaverini on aloitteleva artisti. Hänen tulonsa putosivat lähes nollaan koronan takia.
Ei silti saa yhtään mitään yhteiskunnalta. Ei edes työmarkkinatukea, kun te-viranomaiset eivät huomioineet lainmuutosta myös yrittäjille maksettavasta tuesta. En tajua noita päätöksiä.
Jos on stressiä niin kannattaa ottaa vahvoja B-vitamiineja.
toimeentulo tukea voi vissiin hakea ja diakonia voi auttaa,seurakuntien diakonia puhelin numeroja oman seurakunnan sivuil. ruoka ja laskunmaksu apua voi saada sieltä ilmeisesti.
sitten vielä ystävien ja sukulaisten apu? kerro et on työt loppunu ja et saa rahaa mistään ehkä joku haluis auttaa?
voitko hakea muuta työtä siksi aikaa? kun selviää maailman tilanne. paikallinen yrittäjä lopetti kahvionsa ja ilmoittautui työttömäksi kun tilanne niin epävarma mahdollisesti vuosia.
Miten olisi palkkatyön hakeminen? Minäkin olisin vapaa toimittaja, jos sillä tienaisi kunnolla leipänsä. Työn ensisijainen tehtävä on kuitenkin tuoda toimeentulo. Rakkaus ei yksin riitä tässäkään asiassa.
Siskoni pisti matkailualan yrityksen pussiin jo viime keväänä ja aloitti muun alan työn.
Töitä tehdään 12 tuntia vuorokaudessa mutta tulot silti pienet. Yrittäjyys ei vaan kannata.