Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein testin, hain 30 työpaikkaa ja pääsin 23 haastatteluun, siivoojan paikkaa

Vierailija
31.10.2020 |

Itsellä ei koulutusta edes alalle, 6 olisi palkannut heti. Laitoin että peruskoulun käynyt ja aloittanut ammattikoulussa lähihoitaja tutkinnon joka keskeytetty. Ollut vanhempainvapaalla 6 vuotta. Eli hakemus hakemus hakemus on se tärkein.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain joskus työttömänä useita siivoojan paikkoja. En päässyt haastatteluun kuin yhteen, jossa naurettiin. Tietysti olisin voinut jättää mainitsematta työtehtävät toimistoissa, atk-tukihenkilönä, koordinaattorina ja tekniikan alan koulutuksen, mutta mitä olisin keksinyt noiden aukkojen tilalle? Kun olin nuori ja kouluttamaton, sain aika helposti kaikenlaista hanttihommaa, ihan hakemattakin. Nykyään olen oman alan töissä. 

Vierailija
2/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain joskus työttömänä useita siivoojan paikkoja. En päässyt haastatteluun kuin yhteen, jossa naurettiin. Tietysti olisin voinut jättää mainitsematta työtehtävät toimistoissa, atk-tukihenkilönä, koordinaattorina ja tekniikan alan koulutuksen, mutta mitä olisin keksinyt noiden aukkojen tilalle? Kun olin nuori ja kouluttamaton, sain aika helposti kaikenlaista hanttihommaa, ihan hakemattakin. Nykyään olen oman alan töissä. 

Sehän se monesti on, että eivät palkkaa ylikoulutettuja suorittavan tason "hanttihommiin". On työnantajalle helpompaa ja turvallisempaa palkata joku nippa nappa peruskoulun käynyt. Jostain syystä nämä miksi maisterit eivät mene siivoojiksi -ulisijat eivät ikinä tajua tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoomaan pääsee kunhan jättää kaikki akateemiset koulutukset mainitsematta. Ei sinne haluta mitään korkeakoulutettuja kun niistä tietää että lähtevät heti lätkimään kun löytää jotain parempaa ja jättää siivousfirman pulaan.

Vierailija
4/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan ymmärrettävää että siivousyritys ei halua tuhlata aikaa ja resursseja ylikoulutetun henkilön perehdyttämiseen, kun tietää jo valmiiksi että siitä ei pian näy enää kuin perävalot.

Vierailija
5/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni siivousfirma ottaa kyllä opiskelijoita, joiden kohdalla on itsestään selvää, että sitten lähtevät kun opinnot loppuu. Koulutetut ovat ehkä liian tietäviä. Sukulaislikka siivosi koko opiskeluaikansa, sitten sai puoleksi vuodeksi oman alan töitä eikä häntä enää tarvittu samaan firmaan. Hänen muutamaa vuotta  nuorempi serkkunsa  taas pääsi samaan firmaan kun aloitti opiskelut samassa kaupungissa. 

Vierailija
6/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se monesti on, että eivät palkkaa ylikoulutettuja suorittavan tason "hanttihommiin". On työnantajalle helpompaa ja turvallisempaa palkata joku nippa nappa peruskoulun käynyt. Jostain syystä nämä miksi maisterit eivät mene siivoojiksi -ulisijat eivät ikinä tajua tätä.

Olen maisteri, ja kyllä mut on otettu vakituiseen siivousalan työhön. Tosin oli aiempaa kokemusta alalta.

Vierailija
7/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko siis tämän takia testasit, että sait kirjoittaa tänne? Olisi ehkä ihan jo ihan hyväkin, että menisit töihin.

Vierailija
8/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain siivoamaan tarkoituksella paskalla hakemuksella, johon laitoin kirjoitusvirheitä ja pääsin silti haastatteluun. Työhistoriaa minulla ei käytännössä ole, olen ollut 15v työtön.

Vierailija
9/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain siivoamaan tarkoituksella paskalla hakemuksella, johon laitoin kirjoitusvirheitä ja pääsin silti haastatteluun. Työhistoriaa minulla ei käytännössä ole, olen ollut 15v työtön.

Pääsit sen takia haastatteluun. Siivousalalle palkataan vain vähän retardeja, koska ne eivät ymmärrä työehtosopimuksesta mitään ja liittoon kuuluminenkin on vain rahastusta herrojen taskuun. Autokoulu on ainoa koulu mikä vaaditaan, kaikki muu koulutus on haitaksi, koska sieltä on saattanut tarttua mukaan sivistystä ja taitoa kyseenalaistaa asioita.

Vierailija
10/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteriopiskelija ja hain tänä kesänä ja syksynä erilaisiin siivousalan paikkoihin. Toiset mainostivat työtä opiskelijoille sopivaksi. Kuinkas kävikään sitten taas kerran. Ei yhtään kutsua haastatteluun ja ”kiitos hakemuksesta, mutta ei kiitos” vastaukset sähköpostiin. Ihmettelen kyllä, koska ilmoitukset edelleen julkisena ja näköjään työntekijöitä vielä ko. hommiin kaivataan.

Vierailija
11/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoomaan pääsee kunhan jättää kaikki akateemiset koulutukset mainitsematta. Ei sinne haluta mitään korkeakoulutettuja kun niistä tietää että lähtevät heti lätkimään kun löytää jotain parempaa ja jättää siivousfirman pulaan.

Tämä. Ap:n kaltaisella koulutushistorialla saa paljon helpommin siivoustöitä.

Vierailija
12/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tarpeeks heikko koulutus, ettet varmaan sitten haaveilekaan paremmasta työstä. Tohtorina tuskin oisit päässyt yhteenkään haastatteluun.

Vierailija
13/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kannattaisi mennä töihin kun ei näytä olevan mitään järkevää tekemistä....

Vierailija
14/14 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli varmaan 62v?