Mikä auttaa siihen kun KORVAA KUTITTAA ihan hulluna! En kestää! Siis sieltä sisältä kutiaa
Eikä pysty raapimaan tietenkään korvan sisuksia. Mistä johtuu ja miten helpottaa
Kommentit (15)
Tiedän tunteen liian hyvin! Itse tökin vanupuikolla, vaikka tiedän ettei saisi. Joskus kutina kuitenkin niin syvällä ettei silläkään yllä :/
Vanupuikolla Bepantenia ensiavuksi, jatkuessa lääkäriin
Vaxol tms apteekista. Siis jotain puhdistettua öjlyä.
allergia? ota antihistamiinia
kuivat korvakäytävät? ota korvasuihketta
Kuivat korvat, mahdollisesti. Olen atoopikko ja kärsin talvisin samasta. Raivostuttavaa se kutina, tuntuu ettei yllä sinne syvälle millään. Käytän itse korvasuihketta, auttaa ainakin vähän.
Mulla se on allergiaoire. Kurnuttaminen auttaa, hetken. Ja sit sitä tulee tehtyä unissaan ja aamulla on kurkku paskana.
ceridalia ei suositella enää korviin laitettavaksi.
Joskus myytiin semmosia korvakynttilöitä. Huuhaatahan se oli, mutta tuntui ihan mukavalta ja kutituksen pahin piikki talttui, kun kurluttaminen oli jo viedä puolison huumorin koetukselle. Allergialääke silti ihan paras konsti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on psoriasis ja vaikuttaa myös korviin tekemällä korvakäytävät kuiviksi. Lääkäri on juuri määrännyt ceradilöljyä helpottamaan kutinaa.
Korvamato se vaan kaivaa käytäviään.
Ei hätää, joskus se syötävä sieltä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on allergiaoire. Kurnuttaminen auttaa, hetken. Ja sit sitä tulee tehtyä unissaan ja aamulla on kurkku paskana.
Mulla kanssa allergiaoire. Mutta tiedätkö, mikä allergia? Itse lähdin kokeilemaan ruuista ja kyseessä oli vehnä, mutta myös muut kotimaiset viljat, tosin ei niin pahoina.
Mun korvia lääkärit hoitivat myös ties millä tipoilla ja huuhteluilla, mutta näistä ei ollut yhtään mitään hyöytä. Vehnän jättäminen (ja muiden kot.viljojen vähentäminen) pois ruokavaliosta paransi korvat. Kannattaa hoitaa syytä, ei pelkkää oiretta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on psoriasis ja vaikuttaa myös korviin tekemällä korvakäytävät kuiviksi. Lääkäri on juuri määrännyt ceradilöljyä helpottamaan kutinaa.
minulla korvalääkäri nimenomaisesti kielsi käyttämästä ceridalia, koska ceridalissa käytettävä öljy muodostaa sellaisen kalvon korvan sisälle ja aiheuttaa ongelmia korvan toiminnalle. sain toista öljyä, joka vei ongelmat pois.
Laita sinne ceridalia tai apteekin korvanpuhdistusainetta. Varmaan karva tai vaikkua.