Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksanko korttiluoton pois säästöillä vai lyhennänkö kerran kk?

Vierailija
29.10.2020 |

Minulla on n. 1000e korttiluottoa, jonka todellinen vuosikorko on jtn 15% luokkaa. Lyhennän tätä 100e/kk.
Säästöjä on reilusti enemmän, mutta olen harkinnut maksavani tämän korttiluoton pois sijoitusrahastosta, joka tällä hetkellä tuottaa 8-12% välillä ja sinne säästän jatkuvasti lisää. Korttiluoton poismaksamisen jälkeen tänne sijoitusrahastoon jäisi vielä n. 500e.

Kumpi olisi järkevämpää noin kuluja/tuottoa ajatellen: maksaa luottoa osissa tuolla 15% korolla ja säilyttää sijoitusrahaston pääoma vai maksaa luotto kerralla pois rahaston varoilla (ja kenties sijoittaa sitten hieman enemmän kerralla tuohon jatkuvaan säästämiseen)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa sijoituksiin säästäminen hetkeksi ja maksa luotto nopeammin pois.

Vierailija
2/5 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopsaan tosta tekee yhtälön että maksamalla luottokorttivelan pois saat n. 3 % tuoton, mutta mikä on siirron kustannus palvelumaksuissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nopsaan tosta tekee yhtälön että maksamalla luottokorttivelan pois saat n. 3 % tuoton, mutta mikä on siirron kustannus palvelumaksuissa?

Nyt on pakko kysyä, että minkä siirron?

Vierailija
4/5 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskisi rahastoon, vaan nuukailisin muutaman kuukauden tai sen minkä se vaatii, ja maksaisin korttiluoton rivakammin pois normituloista.

Vierailija
5/5 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat sen luoton pois. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän