Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunkilomailijat, mitä matkatoimistoa käytät?

Vierailija
05.02.2014 |

Olen katsellut kolmen päivän lomia euroopassa nyt keväällä, lähinnä saksassa tai tsekissä, niin hinnat on 600-700€. Sisältää sen hotellin ja lennot. Siis tämä ihan pakettimatkan hinta. 

Katselin myös jos ostais erikseen lennot ja hotellin, niin hinnasta tulisi kalliimpi. Mitä matkatoimistoa te käytätte tai mitä kautta yleensä varaatte matkan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aina varannut suoraan netistä lennot ja hotellin. hinta voi olla kallimpi, mutta valinnanvaraa taas runsaammin

Vierailija
2/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailen hintoja, otan lennot joko ebookersin kautta tai suoraan jonkun lentoyhtiön sivuilta. Joskus on niinkin, että suoraan Finnairilta saa halvimmalla.

Hotellin otan yleensä jonkun nettipalvelun kautta, ebookers tai booking. Saatan vertailla tässäkin hintoja eri sivuilla, kun löydän sopivan hotellin. Aina ei ole saatavilla tiettyä hotellia kaikista paikoista.

Joskus saattaa joku pakettimatkakin tulla hinnaltaan kilpailukykyiseksi tai heillä saattaa olla (esim. Aurinkomatkoilla) suora lento johonkin, jonne ei muuten suoria lentoja ole. Silloin harkitsen myös valmismatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvatlennot.fi (tästä lento, momondo tai supersaver usein) ja booking.com hotellit. Aina paaljon edullisempaa näin. Mutta tarvitaan AIKAA selailla ja tsekata ja täytyy olla AJOISSA liikkeellä koska nämä hinnat nousee jos matka lähestyy,ei päinvastoin kun matkatoimistojen kautta. Hyvä aika on 4-5kk etukäteen tilata. Esim nyt ollaan menossa Berliiniin, maksoi 71e(!!!?) edestakaisin suoralento / henk. Roomassa kun käytiin 4pv niin lento+hotelli oli 275e/hlö.

Vierailija
4/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella halpoja lentoja saa vain, jos on puolta vuotta ennen varaamassa.

Vierailija
5/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebookersin kautta olen saanut tosi edullisia reissuja.

Vierailija
6/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin saa kaikkein halvimmalla kun sen varaa suoraan hotellista. Ei siis mistään ebookersilta tjn, vaan ottamalla yhteys suoraan hotelliin. Siinä voi ihan suoraan todeta, että tällainen huone hotellissanne maksaa ebookersilla tämäb verran, pystyttekö antamaan paremman tarjouksen?

Vierailija
7/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän omaa matkatoimistoa: "me, myself & I". Kaupunkilomat, euroopan kiertomatkat (3-4vkoa), rantalomat, vuokratalot yms aina varataan itse.

Poikkeuksena edullinen matka Dubaihin vuosi sitten, 7 matkassa ja otettiin matkatoimiston kautta. Ensimmäinen pakettimatka varmaan 15 vuoteen!

Vierailija
8/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 09:55"]

Hotellin saa kaikkein halvimmalla kun sen varaa suoraan hotellista. Ei siis mistään ebookersilta tjn, vaan ottamalla yhteys suoraan hotelliin. Siinä voi ihan suoraan todeta, että tällainen huone hotellissanne maksaa ebookersilla tämäb verran, pystyttekö antamaan paremman tarjouksen?

[/quote]

Tuo on ihan totta, hotelli joutuu  maksamaan provisiota min 5% joten tinkivät mielellään että saavat suoran kaupan

Vierailija
9/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käytä mitään muuta kuin ihan itseäni, tietysti! Miksi ihmeessä maksaisin matkatoimistolle provision siitä että kuitenkin varaan matkannetistä, en käsitä? Tähän joku sanoo et on sit turvallisempi olo...Jep jep. Varaat lennot ja hotellit itse ja pääset sinne minne haluat, et sinne minne matkatsto haluaa sun menevän!!!

Vierailija
10/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennot lentoyhtiöltä ja hotellit holidaycityeurope.com:sta tai booking.com:sta

Jos joutuu vaihtamaan lentoa, niin kannattaa ottaa koko reitti samalle lipulle (vaikka maksaakin joskus enemmän), että lentoyhtiö hoitaa laukut perille asti ja vastaa jatkolentojen toteutumisesta.

Vierailija
11/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 09:55"]

[/quote]

Mä olen sen verran laiska, etten viitsi alkaa soitella tai kirjoitella moniin hotelleihin suoraan saadakseni huoneen jonkun vitosen halvemmalla. Tutkin varaussivustoja netissä, teen vertailun ja varaan. Ei se nyt muutamasta eurosta ole kiinni että viitsisi nähdä kamalan vaivan noissa yhteydenotoissa. Ainoastaan jos on tiedossa joku tietty hotelli, mihin ehdottomasti on majottauduttava, silloin voi kysellä suoraankin. Yleensä on kuitenkin monia eri vaihtoehtoja.

Vierailija
12/12 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjäreborgia olen käyttänyt ja käytän edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi