Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lääkäriaika varataan?

Vierailija
04.02.2014 |

Kyllä.. olen avuton, vaikka jo 22v. En ole kertaakaan aikuisiälläni tarvinnut lääkäreitä. Nyt haluaisin saada jonkun kunnon särkylääkkeen koviin kuukautiskipuihin.

Eli mitä teen? Soitanko johonkin numeroon vai menenkö terveyskeskukseen jonottamaan lääkkeitä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat paikkakuntasi terveyskeskukseen (tai kaupungin/kunnan vaihteeseen, josta pyydät yhdistämään terveyskeskukseen) ja sanot tarvitsevasti jan. Jos kyseessä on akuutti hätä, pyydä päivystysaikaa, Muuten joudut odottamaan pahimmassa tauksessa parikin viikkoa.

Vierailija
2/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on vitsi, ei kukaan ole noin uusavuton.

No soitat omaan terveyskeskukseesi ja varaat ajan, saat luultavasti kiireettömän ajan, sillä kuukautiskivut harvemmin ovat kiirellinen asia.

Ja kai nyt olet muistanut koittaa niihin kipuihisi apteekista ilman reseptejä saatavia särkylääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on vitsi, ei kukaan ole noin uusavuton.

No soitat omaan terveyskeskukseesi ja varaat ajan, saat luultavasti kiireettömän ajan, sillä kuukautiskivut harvemmin ovat kiirellinen asia.

Ja kai nyt olet muistanut koittaa niihin kipuihisi apteekista ilman reseptejä saatavia särkylääkkeitä.

Vierailija
4/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat käydä samalla gynekologilla ja sinulla on rahaa niin oit myös googlettaa oman "oma paikkakuntasi+gynekologi". Sitten valitset sopivan ja joko soitat lääkäriaseman ajanvarausnumeroon tai varaat internetin varausjärjestelmän kautta. Terveyskeskuskeen saat varmasti kiireettömän ajan yleislääkärille. Etsit googlesta kuntasi terveysaseman sivun. Siellä on ajanvarausnumero. Puhelimeen vastaa hoitaja jolle kerrot ongelmasi ja hän sitten antaa sinulle ajan. Terveysasemalle menet vasta kun sinulla on se aika. Terveyskeskukseen kannattaa soitella aamusta. Helsingissä ainakin on käytössä takaisisoittopalvelu. Soitat siis ajanvarausnumeroon ja sieltä soitetaan sinulle takaisin kun ehditään.

Vierailija
5/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovien kipujen syy olisi paikallaan selvittää, taustalla voi olla sairaus (esim endometrioosi). Homma ei siis välttis hoidu niin että haet vain reseptin.

Vierailija
6/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:17"]

Kyllä.. olen avuton, vaikka jo 22v. En ole kertaakaan aikuisiälläni tarvinnut lääkäreitä. Nyt haluaisin saada jonkun kunnon särkylääkkeen koviin kuukautiskipuihin.

Eli mitä teen? Soitanko johonkin numeroon vai menenkö terveyskeskukseen jonottamaan lääkkeitä?

[/quote]

:D :D no et sä mikään avuton ole vaan tyhmä! Soitanko johonkin numeroon, soita soita, täytyy vaan miettiä tarkkaan mihin numeroon soitat, ei auta jos valitset naapurin Penan numeron.

Koulussa olisi ehkä yhteiskuntaoppi paikallaan, ei tällaisia olekaan, että 22 ja ei osaa hankkia lääkäriaikaa itseleen???

Vierailija
7/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ilkeilijöistä. Monia asioita ei osaa ennen kuin opettelee, ja tämä on yksi niistä. 

Vierailija
8/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaat yksityiselle ajan, niin katsot netistä tämän paikan puhelinnumeron, kerrot vaivasi ja he varaavat sinulle ajan. Samaan tyyliin kuin vaikka kampaajalle varaisit aikaa.

Vierailija
9/21 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen lääkäriaseman ajanvarausihmiselle ei tarvitse kertoa yhtään mitään. Sanot vain minkälaiselle lääkärille tarvitset ajan (yleis- vai gynekologi).

Vierailija
10/21 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D no et sä mikään avuton ole vaan tyhmä! Soitanko johonkin numeroon, soita soita, täytyy vaan miettiä tarkkaan mihin numeroon soitat, ei auta jos valitset naapurin Penan numeron.

Koulussa olisi ehkä yhteiskuntaoppi paikallaan, ei tällaisia olekaan, että 22 ja ei osaa hankkia lääkäriaikaa itseleen???[/quote]

Ei meillä käyty yhteiskuntaopin tunneilla mitään tällästä, miten varataan lääkäriaikaa

Terv. Melkein 19

Vierailija
11/21 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen siitä ettet ole lääkäriä pahemmin tarvinnut ap.

Mä varasin ensimmäisen kerran lääkäriajan yksityiselle 13-vuotiaana.

Vierailija
12/21 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösiä asioita ei opeteta (valitettavasti) koulussa. Parempi kysyä kuin tuhlata aikaansa ja toimia väärin.

Vierailija
13/21 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sinä tollo, että se on näin helppoa  Helsingissä?

Kerronpa sinulle totuuden asiasta. Minun lääkäritarpeeni ei tule  ei ehkäisystä, ei äitiysneuvonnasta , ei rokotuksista eikä edes sairauksista, vaan yksinkertaisesti siitä, että tarvitsen lääkärinlausunnon ajokortin uudistamista varten.  Soitinpa siis  Haagan terveyskekuksen suoraan keskusnumeroon. Sieltä vastaa robotti sujuvasti kolmella kielellä ja kehottaa minua  hoitamaan terveydenhoitotarpeeni ensisijaisesti sähköisen asioinnin kautta, siis tietokoneella, niin ymmärsin. Kun itsepintaisesti pidän linjaa auki, robotti kehottiaa minua  painamaan hoitotarpeeni mukaan numeroita1-2-3-4-5-6 tai 7. Mikään ei niistä  sopinut minulle, joten pidin vain linjaa varattuna. Hetken hiljaisuuden  jälkeen robotti ilmoittaa, että kaikki palvelulinjamme ovat nyt varattuina, mutta meilläpä onkin käytössä takaisinsoittopalvelu, joten liitämme puhelimesi siihen. Merkiksi saat piippauksen  ja vahvistuksen pyyntösi vastaanottamisesta.  No,  tämän saatuani suljin puhelimen ja jäin odottamaan toiveikkaana vastasoittoa--- odotan sitä yhä vieläkin... ehkä huomenna tai ensi viikolla... En jäänyt pelkästään odottamaan, vaan avasin Helsingin kaupungin  nettisivut ja ryhdyin  etsimään mahdollisuutta varata vastaanottoaika sähköisen asioinnin kautta.  Pienen  nettiviidakkoseikkailun jälkeen pääsin  sivulle, josta voi tilata terveysasemien vastaanottoaikoja.  Naputtelin siis tietojani koneeseen  ja  painoin  lähetä painiketta. -  Eihän siitä mitään tullut, kone ilmoitti, ettei minulla ole sopimusta käyttää varauspalvelua.  No,  oli sentään mahdollisuus täyttää sopimuslomake, kunhan ensin käyn pankissa  verkkopankkititunnuksilla vahvistamassa, että minä olen minä. Tein senkin ja sitten lähetin sopimuslomakkeen. Se hyväksyttiin samantien!  Nyt vain uudestaan ajanvarauslomakkeen kimppuun. Se kysyi ensiksi, mihin terveyskeskukseen olin varaamassa aikaa. Se oli helppo poimia listalta. Seuraavassa laatikossa luki: valitse palvelu. Painoin valintatäppää, jolloin  alle ilmestyi luettelo palveluista: rokotukset, sairaus, ehkäisy, äitiysneuvonta.... viimeisenä influenssarokotus. Minkään niistä ei  vastannut tarvettani eikä minkäänlaista kaatokohtaa ollut luettelossa, mutta  en käynyt huijaamaankaan, joten taas oli seinä edessä.  Ainoa käypäinen täppä oli : Poistu!  Niin siiten poistuin kaupungin nettisivuita nuoli lytyssä ja aika raivoissani.  Että tällaista on tämä nykyinen sote-byrokratia! Koko systeemi  tulee rohmahtamaan aivan varmasti ja  nopeammin kuin byrokraatit tajuavatkaan.  Huomenna menen aikaa varaamatta  yksityislääkäriin, josta saan tarvitsemani lääkärinlausunnon  saman tien!

Vierailija
14/21 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut nuorena kotoa tai koulusta tietoa siitä että miten toimitaan kun pitää käydä lääkärissä. Silloin ei auta muu kuin kysyä niinkuin ap tekikin.

14: terveysasemalla on sattunut jokin moka, yksityislääkärin kanssa selviät varmasti nopeammin mutta jos ei soittoa tule niin voi soittaa uudestaan. Helsingin ohjeissa se ajanvaraus lääkärille on tavallaan piilotettu, siinä voi tottumaton mennä harhaan.

Vierailija
15/21 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit syödä Parasetamolia ja Ibuprofeenia, niin ota 1g Parasetamol tabl. Ja 600 mg ibuprofein. yhdessä. Auttaa melko kovaankin kipuun ja lääkkeet ovat reseptivapaita.

Vierailija
16/21 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voit syödä Parasetamolia ja Ibuprofeenia, niin ota 1g Parasetamol tabl. Ja 600 mg ibuprofein. yhdessä. Auttaa melko kovaankin kipuun ja lääkkeet ovat reseptivapaita.

Eiköhän ao ole avun saanut 5 v aikana

Vierailija
17/21 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ao ole avun saanut 5 v aikana

Joku voi googlata ohjeita vieläkin. Sinäkin 5 vuoden päästä, minä vielä myöhempään...

Vierailija
18/21 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen suoraan terveyskeskuksen sairaanhoitajan vastaanotolle jonottamaan ja hän kartoittaa lääkäriajan tarpeen. Odotushuoneen koneesta vaan otetaan vuoronumero.

Vierailija
19/21 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kovasta kivusta ei kukaan tiedä mitään, jos tuo kombo auttaa. 

Kunnon kipuihin ei auta edes triplata tuota määrää. Silloin ei muuten esim. pihuta tai olla töissä sujuvasti. Puhe kulkee niinä hetkinä kun kulkee ja kävely onnistuu ehkä konttaamalla jos on onnistuakseen. Siis kivussa, jota ei ole lääkitty. 

Vierailija
20/21 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä sun hyvinvointikeskus sanoo. Toisille ei akuutissa, epäselvässä kivussa pääse soittamalla yhtään mihinkään. Toisilla taas annetaan vaihtoehto soittaa ja jonottaa kotona.