Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras ystäväni muuttuu piikitteleväksi, jos olen onnellinen

Vierailija
26.10.2020 |

Sama kaava toistuu aina. Jos sattumalta olen joskus hyvällä tuulella tai onnistun jossain, niin hän muuttuu todella pisteliääksi ja suorastaan aggressiiviseksi (alkaa haukkua minua tyhmäksi tai "tyhjäpääksi" sekä haistattelee ym.). Hän usein myös keksii minulle kaikenlaisia diagnooseja sekä on erittäin negatiivinen.

Kun kerroin hänelle ensimmäisestä raskaudestani, hän sanoi ainoastaan jotain pisteliästä katsomatta silmiin, mutta ei onnitellut. Kun menin naimisiin ja pyysin vieraaksi häihini, hän ei suostunut tulemaan. Kun pääsin yliopistoon vaikeapääsyiselle alalla, hän alkoi väittää, että mulle oli sattunut uskomattoman hyvä tuuri vain. Minun pitäisi aina ymmärtää hänen oikkujaan ja häilyviä mielialojaan. Omasta mielestään hän on huippuälykäs ja suunnilleen väärinymmärretty nero. Miten voisin saada ystävyyssuhteen reilummaksi? Miksi paras ystäväni käyttäytyy niin ilkeästi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä peli. Kateellinen ja katkera. Ei ole tyytyväinen itseensä ja omaan elämäänsä, joten voi pahoin, kun joku toinen saavuttaa sen mitä hän haluaisi.

Vierailija
2/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös monesti antaa ymmärtää, että hän suunnilleen armosta alentuu viettämään aikaa niin ongelmaisen ihmisen kanssa kuin minä olen. Hän on keksinyt minulle ainakin kolme vakavaa psyyken häiriötä, vaikka sellaisia ei oikeasti ole. Muistan kun olin nuorempi ja oikea supersuorittaja yliopistossa, hän koetti saada minua jättämään opiskelu ja motivaatio vähemmälle (vähätteli alaani ja piti minua säälittävänä ja vähän tyhmänä "lampaana" joka puurtaa turhaan). Joskus itsekin havahdun ystävyyssuhteemme sairauteen. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän ei ole ystäväsi. Ihan totta, lueppa tuo tekstisi uudestaan ja kuvittele, että joku tuttavasi kertoisi sinulle tuon. Ystävyyteen kuuluu vastavuoroisuus, mutta sinun "ystäväsi" suhtautuu sinuun kuin viholliseen.

Vierailija
4/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kissa pöydälle.

Vierailija
5/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut, kun olette tästä keskustelleet?

Vierailija
6/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette pariutunueet jo päiväkodissa?

Vierailija
7/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole oikeita ystäviä, pikemminkin verivihollisia.

Vierailija
8/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ehkä klassisesti kasvaneet erilleen. Jos sinua kiinnostaa, yritä selvitellä välit ja kerro hänelle miltä sinusta tuntuu. Jos ei kiinnosta, niin päästä myrkyllinen energiasyöppö menemään. On kuitenkin tosi luonnollista, että hyvätkin ystävät kasvavat erilleen ja ystäväpiirit vaihtuvat.

Vierailija
9/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kell' onni on, se onnen kätketköön. Varsinkin täällä kateellisten luvatussa maassa.

Vierailija
10/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kell' onni on, se onnen kätketköön. Varsinkin täällä kateellisten luvatussa maassa.

Äläpä nyt koko Suomea syytä ap.n "ystävän" käytöksestä.

Vierailija
11/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet hänen kanssaan tekemisissä ? Mitä saat tuollaisesta "ystävyydestä"?

Vierailija
12/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatpa olla "yksinäinen tinasotamies" vailla ystävää.

13/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu, jos paras ystäväsi on tällainen. Muut ystävät on vielä kamalampia, en vain enää oikein pysty keksimään, että millä tavalla.

Vierailija
14/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liekö kitkerä katkera kade tjms

😳