Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää kun punastun helposti

Vierailija
03.02.2014 |

Vähänkö ärsyttävää ja noloa. En tiedä minkä takia edes punastun välillä. En kuitenkaan ole mikään erakko joka pelkäisi ihmisiä. Punastun yleensä silloin, kun mut "yllätetään". Esim. kaupassa joku puolituttu tulee yhtäkkiä juttelemaan... Se on niiiin inhottava tunne, kun tuntee, että on ihan punainen eikä edes tiedä syytä miksi punastuu. Joku päänsisäinen juttu, mutta mikä hitto :D Sosiaalisentilanteen kammo se ei ole, koska olen töissä myyjänä ja tykkään työstäni. Muita punastelijoita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yksi tavallisimpia tunnetason ongelmia. Et tosiaan ole yksin asian kanssa. Sut on lapsena nolattu jotenkin useaan otteeseen. Punastuminen liittyy häpeään, joka tulee sulla tavallaan väärässä tilanteessa. Pari käyntiä terapiassa voisi auttaa . Yllätettynä olet ollut omassa maaailmassasi, rauhassa. Kun tätä rauhaa häiritään säikähdät että joku näkeekin sinut.

Vierailija
2/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä vastaus. Kyse ei ole häpeästä, eikä nolostumisesta, nolostun sitten vasta, kun punastun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu.Punastun myös silloin,jos joudun olemaan enemmän esillä ja myös silloin,vaikkei olisi aihettakaan.Ikää on 33 vuotta ja työelämässä olen ollut about 13v myyjänä kaupassa.Kouluaikaankin olin tosi kova punastelemaan.Vielä tänäkin päivänä minulle mainitaan punastelustani,mikä saa punastumaan kahta kauheammin.Tosin ajattelen,että onpas typerä ihminen kun kehtaa nolata nolatun...jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vierailija
4/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu.Punastun myös silloin,jos joudun olemaan enemmän esillä ja myös silloin,vaikkei olisi aihettakaan.Ikää on 33 vuotta ja työelämässä olen ollut about 13v myyjänä kaupassa.Kouluaikaankin olin tosi kova punastelemaan.Vielä tänäkin päivänä minulle mainitaan punastelustani,mikä saa punastumaan kahta kauheammin.Tosin ajattelen,että onpas typerä ihminen kun kehtaa nolata nolatun...jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vierailija
5/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehossa tapahtuu reaktio ennen kuin tajuat että olet nolostunut. Eli kun tajuat punastumisesi, tunne on jo tullut.

Vierailija
6/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä.. äärimmäisen noloa! nykyään pelkään punastumisita ja sen ajattelu saa vain posket pahemmin punottamaan. argh, tää alka vähän jo rajoittamaan elämää ku pitää mietti että punastuuko siellä ja täälllä että kehtaako vai ei..

Vierailija
7/7 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:10"]

Vähänkö ärsyttävää ja noloa. En tiedä minkä takia edes punastun välillä. En kuitenkaan ole mikään erakko joka pelkäisi ihmisiä. Punastun yleensä silloin, kun mut "yllätetään". Esim. kaupassa joku puolituttu tulee yhtäkkiä juttelemaan... Se on niiiin inhottava tunne, kun tuntee, että on ihan punainen eikä edes tiedä syytä miksi punastuu. Joku päänsisäinen juttu, mutta mikä hitto :D Sosiaalisentilanteen kammo se ei ole, koska olen töissä myyjänä ja tykkään työstäni. Muita punastelijoita?

[/quote]Tämä ilmiö on tehnyt minusta erakon.

En mene minnekään missä tiedän punastuvani.Jos johonkin on pakko mennä,mulla on tarvittaessa otettavia 10mg Diapam.

Tämän takia olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä.Siis kaikkien lieveilmiöiden summana.:(