Mitä tehdä kun epäitsevarmuus iskee?
Mulla on ilmeisen huono itsetunto. Usein tosin tuntuu että itsetunto olisi hyvä. Mutta sitten käy joku pikkujuttu ja tuntuu että tuun tosi epäitsevarmaksi taas.
Esimerkkinä voisin keksiä vaikka tälkaisen:kuulen että pari kaveria lähtee lenkille ilman mua. Ja ollaan normaalisti käyty lenkillä usein kolmisteen. Tulee ihan kauhea olo sisälle ja tuntuu että tää asia pyörii mun päässä kokoajan. Rupean ajattelemaan että musta ei varmaan tykätä ja on haluttu siksi lähteä ilman mua ja mietin kuumeisesti että mitä olen tehnyt että he yhtäkkiä inhoavat minua. Lisäksi ajattelen että kaikki muutkin varmasti inhoavat minua ja nyt pitää äkkiä alkaa olemaan ystävällisempi kaikille. (Tosiasiassa OLEN ystävällinen ja huomioonottava eikä ihmisillä pitäisi olla mitään minua vastaan). Päässä alkaa pyörimään kaikkia ajatuksia. Myös se että ehkä muut ovathuomanneet epäitsevarmuuteni jonka ajattelen näkyvän kokoajan ja ehkä he siksi eivät jaksa seuraani. Sitten tuntuu että on pakko lähteä selvittelemään asiaa että miksi minut hylättiin ja jotain tekosyytä käyttäen otan yhteyttä näihin ja muihinkin ihmisiin jotka asiasta voisivat tietää jotain ja kiertoteitä käyttäen rupean selvittelemään että miksi minua inhotaan.
Nyt on taas tällainen tilanne. Kaikki ollut pitkään hyvin enkä normiarjessa koe olevani itsevarma tai että minusta ei pidettäisi. Mutta sitten tapahtui taas yksi asia ja nyt on taas tämä kaamea olo ja vellon tässä asiassa. Tiedostan kuitenkin että tämä varmasti on vain minun pääni sisällä ja kai minulla on sitten niin huono itsetunto että siksi luulen että minut on taas hylätty kun olen niin tyhmä. Ja nyt ajattelinkin tiedustella jos täällä olisi kohtalotovereita tai asiasta tietäviä että olisiko jotain harjotteita vaikka mitä voisin tehdä että tämä kamala olo menisi pois? Että ymmärtäisin että mitään vääryyttä ei ole käynyt ja en ole tehnyt mitään pahaa ja kaikki edelleen pitävät minusta yms.