Pahaa vauhtia tulossa katkera
Minusta on hyvää vauhtia tulossa katkera. En todellakaan haluaisi sitä, mutta tunteet ja järki ei mene nyt yksiin.
Ongelmani on siis oma parisuhteeni, joka ei tunnu etenevän mihinkään. Olemme lähemmäs 30-vuotiaita ja olleet yhdessä reilu viisi vuotta. Mieheni on "kiusannut" minua kaikilla hääjutuilla viimeiset kolme vuotta. Tarkoitan tällä näitä puheita "sitten kun mennään naimisiin" ja sanonut minua rouva (miehen sukunimi). Kavereillekin on kuulemma höpötellyt jo pidemmän aikaa kosimisesta, mutta mitään kosintaa ei vaan kuulu. Itse olen yrittänyt vinkata, että olisin jo valmis seuraavaan askeleeseen, mutta silloin kun itse otan naimisiin menon puheeksi, niin mieheni heittää kaiken vitsiksi. Esim. sanoo hyi ei ikinä ja päälle vielä nämä kaikenmaailman nämä perus kahle-vitsit. Olen ihan ymmäläni koko tilaanteesta ja minusta alkaa tuntuakin, että mieheni leikkii tunteillani. Muuten mieheni on mahtava eikä mitään ongelmia parisuhteessa ole. Mutta alkaa ärsyttää tuo juupas-eipäs leikki. Monet kaverit ovat menneet jo muytaman vuoden jälkeen kihloihin ja suunnittelevat häitään. Itse en osaa olla heidän puolestaan onnellinen vaan olen suoraan sanottuna todella kateellinen ja huvää vauhtia katkerakin heille. Miten päästä näistä typeristä tunteista eroon? Tiedän, että olen lapsellinen, mutta asiaa vaivaa minua paljon.
Kommentit (11)
Jos miehesi välittää sinusta, hän ymmärtää halusi naimisiin.
Puhukaa siitä ja kunnolla, jos ei onnistu niin anna kenkää äijälle ja ala etsiä uutta.
Heittää kahlejuttuja? Mikä pelle mies sinulla oikein on? Sanotko, että tuollainen puhe todella loukkaa? Mies seinää vasten ja sanot että mikä maksaa, miksei kosi.
Mitä ihmettä, kirjoitin tänne pitkän vastauksen, eikä se näy lainkaan.... HUoh. Vastaan ehkä uudelleen myöhemmin, jos eka vastaukseni ei pomppaa näkyviin. EI millään jaksaisi kirjoittaa uudestaan.
Pointtini oli se, että ajatuksesi eivät ole lainkaan lapsellisia ja olisiko mahdollista keskustella miehen kanssa aiheesta suoraan.
Voihan se olla, että hän ei näe itseään sinun kanssa naimisissa, vaikka parisuhteessa olettekin.
Oletteko puhuneet lapsen yrittämisestä..mitä mieltä mies on siitä?
Olen sanonut, että loukkaa. Sitten on kovasti pahoillaan ja lopettaakin joksikin aikaa, kunnes taas alkaa alusta. En tarvitse mitään prinsessahäitä, maistraatissa meno läheisimpien kesken riittäisi.
Lapsiasiassa on vähän sama juttu. Joskus hypistelee vauvanvaatteita kaupassa ja puhuu vauvajuttuja. Mutta jos haluaisin keskustella niistä tai naimisiinmenosta, niin heti sulkeudutaan "kuoreensa". Olen ihan ymmälläni. Olenkin sanonut miehelleni, että jos ei pysty juttelemaan tuollaisista asioista vakavasti edes viiden vuoden yhdessäolon jälkeen, niin olen sitten varmaan väärän ihmisen kanssa. Hän sanoo silloin, että mennään päivä kerrallaan. Ja ei tässä vielä mikään kiire ole..
Ikävä tosiasia on, että sulla alkaa kohta olla kiire. Jos siis lapsia toivot.
Tuollaiset miehet ei vain välitä tarpeeksi naisestaan ja/tai ovat lapsellisia mammanpoikia. En olisi enää päivääkään tuollaisen miehen kanssa.
Puhelimella ei ole näköjään helppo kirjoittaa. Pahoittelen virheitä, mutta kaippa tajusitte viestin pointin ;)
T: Katkeroituva ap.