Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukka-sana

Vierailija
01.02.2014 |

Onko teillä ollut joskus teininä niin, että sana "tukka" tarkoittaa alakerran karvaosastoa ja hiukset on sitten ne päässä olevan haivenet? Vai onko tämä ollut vaan mun ja meikäläisen piirin juttu? Oltiin niin noloja jos joku joskus mainitsi tukka-sanan "väärässä yhteydessä"... Nyt kun ajattelee asiaa niin ihan järjetöntä - käytän nykyään tukka-sanaa ihan sujuvasti hiuksista puhuessani. Alkoi vaan mietityttää tuossa suihkussa tämä asia, kun päähäni pälkähti :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sama meininki täällä melkein lukioon asti :D

Vierailija
2/16 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 7-10-vuotiaana oli noin, mutta ei enää teini-iässä kun parempiakin sanoja oli intiimiosaston karvoille jo tiedettiin. Tuolloin nuorempanakin se oli muistaakseni vain yhden erittäin dominoivan kiusaajatyyppisen kaverini alulle panema juttu, jonka takia minä ja varmasti moni muukin varottiin käyttämästä tukka-sanaa.

Hgissä 90-l tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joskus ala-asteella levisi "juoru" että tukka tarkoittaa alapään karvoitusta..

Vieläkin tulee sanottua tukka vähän arastellen :*D

Vierailija
4/16 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin muistan tuon jutun 70-luvulta, nuoruudesta maaseudulta.

Vierailija
5/16 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteelta muistan saman 90-luvulta, paikkana pieni pohjois-Pohjanmaan kunta.

Vierailija
6/16 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ala-asteella maalla 70-luvun lopulla. Ei siis kovin uusi juttu.

Vierailija
7/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut teini 90-luvun alkupuolella, Varsinais-Suomessa. Ihanaa tajuta, ettei me oltu yksin niin outoja! :D

Ap

Vierailija
8/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savossa 90-luvulla oli kans, tosin nykyään omien lasten kohdalla en ole tällaisesta kuullut? Onko jo ihan vanha juttu? Tyhmähän se ainakin oli :D

Vierailija
9/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä kans. Ala-asteella 80-luvun keskipaikkeilla. Vähänkö noloo, jos meni vahingossa sanoo sen... :D

Vierailija
10/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tukka on alapääkarvat, hiukset yläpään.

vm- 73

Ai niin: Panna on panemista, laittaa on laittamista..=)

Vierailija
11/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisenä, 90-luvun alkupuolella.

Vierailija
12/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mäkin muistan hamasta nuoruudesta 70-luvulta, että tukka tarkoitti muuta karvoitusta, kuin päässä kasvavaa. Outoa!   :D

Nimim.Tukka hyvin kaikki hyvin

Vierailija
13/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan joskus kymmenen vuotta sitten ala-asteella. Nykyäänkin kyllä puhun mielummin hiuksista kun tukasta :D

Vierailija
14/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, olin unohtanut miten kielletty tuo panna-sana vasta olikaan! Nykyään kyllä panen kaikenlaista, kun "laittaa" kuulostaa niin sievistelevältä :)

Ap

Vierailija
15/16 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka oli kyllä meillä "Pohojammaalla" nimenomaan hiukset. Tukka leikattiin, annettiin lapsille tukkapöllyä jne.

Vasta myöhemmin opiskeluaikoina aloin ihmettelemään muiden omistuista suhtautumista "tukka" -sanaan, enkä itse asiassa enen tätä ketjua viel'k''n tiennyt, mitä sillä tarkoitettiin. Enkä kyllä välittäkään vaan edelleenkin tukka leikataan ja tukkapölly on tukkapölly. Jos joku kuulijoista on eri mieltä, saa ihan rauhassa olla, ei paljon heilauta.

Vierailija
16/16 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle joka päivä muistutetaan kodissa että muistaa harjaa tukka ja nyt on vuosi 2024 vuonna vieläkin muistuttaa minua harjaa tukkaa eli alapää karvotusta hyi sanon minä oon miettinyt saunassa että suihkussa että olenko harjannut tukkaa vaikka on oikea termi hiukset ylhäällä ja tukka alhaalla se minua ällöttää joka kun kaveri muistuttaa että harjaanko tukka naiset--tytöt aloittivat sen sanan käyttämisen olen miettinyt mitä se sana tarkoittaa kun luen  täältä vauva.fi niin tajuan  että tarkoittaa alapää karvoitusta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan