Alkuraskauden vuotoa(ko)?
Hei!
Käännyn nyt ensin kokemuksien puoleen, ennenkuin lähden lääkäriin. Menkat olivat myöhässä 4pv, tein testin ja positiivinen tuli. Kuukautiset kuitenkin alkoivat sen jälkeen. Todella niukkaa vuotoa, ei hyytymiä, ei kipuja. Välillä tuntu jo loppuneen päiväksi mutta illalla viimeistään alkanut uudestaan. Nyt on jatkunut vuoto 8pv, normaalisti mulla kestää menkat 5pv.
Rintojen arkuus ja turvotus edelleen jatkuu, mikä sinänsä ihan normaali pms-oire mulla myös, mutta aina loppunut kuin seinään kuukautisten alkaessa. Nyt myös alkoi jo ovulaatiosta asti vaikka normaalisti alkaa vasta n. viikkoa ennen kuukautisia.
Voiko raskaus tästä huolimatta vielä jatkua? Saisko kokemuksia alkuraskauden vuodosta, kestosta jne?
Testin tietenkin teen vielä kunhan vuoto on loppunut, mutta olisi kiva silti kuulla vielä kokemuksia ennen sitä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Tee testi saman tien uudelleen, älä jää odottelemaan. Jos vuoto jatkuu ja testi näyttää edelleen positiivista—-> Soitto neuvolaan. Jos kyseessä on keskenmeno, pitäisi raskaustestin ruveta näyttämään negaa. Terkkarissa voidaan katsoa hCG-pitoisuudet verestä tarkemmin ja seurata tilannetta. Joskus tarvitaan varhaisen keskenmenon yhteydessä lääkkeellistä tyhjennystä, koska keskenmeno voi keskeytyä.
Okei, käyn ostamassa testin tänään.
Nyt ei kuulosta yhtään hyvältä. Kerran tuli verta kun menin juomaan laventeli teetä mikä on kiellettyä mutta tajusin että johtui siittä. On paljon aineita mitä raskaana ei tulis käyttää. Nyt kannattaa olla yhteydessä gyneen.
Testi voi näyttää positiivista keskenmenon jälkeenkin. Mutta noin aikaisilla viikoilla ei varmaan kovin pitkää. Itse sais keskenmenon rv 13+3 ja oli vielä 2 viikon päästä positiivinen testi mutta haaleasti
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kuulosta yhtään hyvältä. Kerran tuli verta kun menin juomaan laventeli teetä mikä on kiellettyä mutta tajusin että johtui siittä. On paljon aineita mitä raskaana ei tulis käyttää. Nyt kannattaa olla yhteydessä gyneen.
Mitähän se gyne tekisi? Ei mitään. Sanois vaan että seuraile. Mitään muuta ei voi tehdä
Onko kuinka yleistä sitten, että keskenmeno tapahtuu ilman mitään kipuja? Vai onko odotettavissa kivut vielä edessäpäin?
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka yleistä sitten, että keskenmeno tapahtuu ilman mitään kipuja? Vai onko odotettavissa kivut vielä edessäpäin?
T. Ap
Toisaalta on monia naisia joilla kuukautiset tulevat myös raskauden ajan joten nyt vaan uutta testiä tekemään.
Voihan se olla myös jonkunlaista kiinnitysvuotoakin. Itsellä tuli ruskeahkoa vuotoa alkuraskaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla myös jonkunlaista kiinnitysvuotoakin. Itsellä tuli ruskeahkoa vuotoa alkuraskaudessa.
Kestikö sulla kauan se vuoto? Oon käsittänyt että kiinnitysvuoto kestää vaan muutamia päiviä? Toki nää kaikki on vaan yksilökohtaisia juttuja ja mitään en voi näiden perusteella päätellä. 😅 Epämukava ajatus vaan että raskausoireet jatkuu vuodosta huolimatta, niin haluttaa pohtia vaihtoehtoja.
Ei se kiinnitysvuoto tule menkkojen aikaan vaan aiemmmin? Itsellä nuo alkuraskaus vuodot olleen kaksi päivää niin että kuvitellut että menkat alkaa eikä ne sitten ole alkaneetkaan vai pyyhkiessä vähän verta.
Minulla oli aikalailla tuollainen tilanne, ap. Terve lapsi tuli. Valitettavasti se nyt vaan on tälläisissa niin, että voi olla keskenmeno tai sitten vaarattomia vuotoja.
Nyt yhteyttä lekuriin ja paljon tsemppiä, ap <3
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aikalailla tuollainen tilanne, ap. Terve lapsi tuli. Valitettavasti se nyt vaan on tälläisissa niin, että voi olla keskenmeno tai sitten vaarattomia vuotoja.
Nyt yhteyttä lekuriin ja paljon tsemppiä, ap <3
Tein testin, ja negaa näytti tällä kertaa. Vuoto puolestaan edelleen jatkuu. Kiitos tsempeistä!
Tee testi saman tien uudelleen, älä jää odottelemaan. Jos vuoto jatkuu ja testi näyttää edelleen positiivista—-> Soitto neuvolaan. Jos kyseessä on keskenmeno, pitäisi raskaustestin ruveta näyttämään negaa. Terkkarissa voidaan katsoa hCG-pitoisuudet verestä tarkemmin ja seurata tilannetta. Joskus tarvitaan varhaisen keskenmenon yhteydessä lääkkeellistä tyhjennystä, koska keskenmeno voi keskeytyä.