Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle Fem "Oikeus kuolla" sarja

Vierailija
24.10.2020 |

Katsoin Areenasta kaikki jaksot. Itse olen vakavasti sairas ja joskus, huonoina päivinä mieti, että onko pakko kärsiä. Perhe kuitenkin on se, mikä luo minulle elämänhalua. Enkä vielä halua pois.

Tosi raskas oli katsoa tuo ohjelma, mutta toisaalta avasi ajatuksia.

Ensinnä tuli helpottava olo niiden ihmisten puolesta.

Sitten viimeisessä jaksossa puhuttiin siitä, kun on eläin joka kärsii, se päästetään kärsimyksestä. Ihminen ei halua, että eläin kärsii. Niin miksi toisen ihmisen annetaan kärsiä? Jos tila johtaa vääjäämättä kivuliaaseen kuolemaan, kärsit viikosta ja kuukaudesta toiseen. Niin miksi ei tällöin ole mitään armollisuutta? Tätä jäin miettimään, että miksihän noin oikeastaan on, miksi ihminen ei ole armollinen toiselle ihmiselle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut samaa. Eläin kyllä päästetään tuskista kun vastuullinen omistaja näkee ettei sen elämä ole enää mahdollista kivuttomana.

Vierailija
2/4 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on raadollinen toista ihmistä kohtaan. Monessakin asiassa. Näkyykö se tässäkin, viimeiseen tappiin ihminen saa mielummin kärsiä ja siitä päättää toiset ihmiset. Tuoko toisen ihmisen kärsinys nautintoa ja ylemmyydentuntoa toiselle?

Joskus kun seuraa tätä aihe vapaatakin, niin mietin, että miksi toisen avautuminen elämän epäkohdasta saa suunnattoman hyökkäyksen aikaan? Että halutaan tuottaa lisää tuskaa ilkeillä, viiltävillä sanoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä korona pandemiassakin on kohdattu ihmisen välinpitämättömyys toista ihmistä kohtaa. Tämä toinen aalto näyttää ihmisten moraalit ja arvot tässä päivässä. Ja ei hyvältä vaikuta se itsekeskeisyys, minkä keskellä elämme.

Se, mikä suurimmalle osalle merkitsee, on yksilön vapaus ja oikeus tehdä asioita. Se menee jopa maalaisjärjen eteen. Ja toinen on tietysti raha, se yrittäjän toimeentulo. Tuntuu olevan tärkeämpää kuin se, että paheneeko tämä pandemia ja mi on kauas kantoinen seuraus, jos ei asioita hillitä.

Vierailija
4/4 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihmisiä niin kiinnosta toisten sairastelut. Kun ei omalla kohdalla ole, niin asiaa ei ole, eikä se kosketa.