Ystävä odottaa viidettä lasta.
Ystävä 38v ja miehensä 37v asuvat isossa 200 neliön talossa josta 250 000€ velkaa plus kuulemma muutaman tonnin visa lasku. Lapsia siis jo 4 ja tulot n. 75 000€ brutto vuodessa. En kyllä tuohon tilanteeseen olisi lasta tehnyt kun valittaa rahojen vähyyttä. Lapset 13v,9v,6v,5v.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 07:25"]
Ja mitä sinun elämääsi kuuluu? kaikki hyvin?
[/quote]
No ei se kuulukkaan mutta jos jo nyt aina välillä tiukkaa ja muut lapset eivät saa harrastaa mitä haluavat kun rahaa ei ole niin miksi tehdä viidettä?
Oletpa kunnon ystävä. Itse varmaan juoksisit aborttiin??
Ei minun mielestä lapset tarvitse mitään harrastuksia. Kumpi itsestäsi olisi kivampi, se että sait lapsena harrastaa vai että aikuisena sinulla on läheinen sisarus tukena ja turvana? Onnea heille, itse odotan neljättä :)
Näin juuri, mitä heidän elämänsä sinulle kuuluu? Ovat varmaan onnellisia, tuskin piittaavat mielipiteistäsi. Olet reilu kaveri kun tulet kertomaan heidän elämäntilanteestaan ja raha-asioistaan. Hyvä! Jatka samaan malliin. Oletko muuten ajatellut että joku saattaisi tunnistaa täällä kertomasi perheen? DORKA.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 07:26"]
[/quote]
No ei se kuulukkaan mutta jos jo nyt aina välillä tiukkaa ja muut lapset eivät saa harrastaa mitä haluavat kun rahaa ei ole niin miksi tehdä viidettä?
[/quote]
Että annetaan lapsille kaikki mitä vain haluavat niinkö?
Ei meilläkään ole varaa antaa tälle meidän ainoalle kaikkia harrastuksia, joita hän haluaa, vaikka siin on vain yksi lapsi. Tuskinpa siitä kärsii, vaikka ei ihan jokaiselle kallista harrastusta pääsekään harrastamaan.
Minä odotan seitsemättä. Onnea heille!! Tosi ihanaa <3 Sinä aloittaja tosin voit keskittyä ihan omaan elämääsi. Joku jo kysyikin; onko sulla kaikki hyvin? Sääli ettei tuo perhe tiedä millainen oikeasti olet. Marssisin kertomaan jos tietäisin tämän perheen. :P
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 07:31"]
Ei minun mielestä lapset tarvitse mitään harrastuksia. Kumpi itsestäsi olisi kivampi, se että sait lapsena harrastaa vai että aikuisena sinulla on läheinen sisarus tukena ja turvana? Onnea heille, itse odotan neljättä :)
[/quote]
kyllä lapsen tarvitsisi jotakin harrastaa. Olen itse lapsena jäänyt ilman harrastuksia. Harmitti kun muut saivat harrastaa mieluisia juttujaan, toteuttaa itseään ja heillä jotka harrastivat oli kavereita koulunkin ulkopuolelta ja selvästi myös panostivat harrastuksiinsa ja nauttivat kehittymisestään. Minä katsoin sitten koko lapsuuteni sisaruksien naamoja kotona ja nyt vielä aikuisenakin mietin kuinka hankalaa on aloittaa enää esim.. haaveilemaani musiikkiharrastusta. Monille se lapsuuden oma harrastus on vielä aikuisenakin iso asia elämää.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 07:41"]
[/quote]
kyllä lapsen tarvitsisi jotakin harrastaa. Olen itse lapsena jäänyt ilman harrastuksia. Harmitti kun muut saivat harrastaa mieluisia juttujaan, toteuttaa itseään ja heillä jotka harrastivat oli kavereita koulunkin ulkopuolelta ja selvästi myös panostivat harrastuksiinsa ja nauttivat kehittymisestään. Minä katsoin sitten koko lapsuuteni sisaruksien naamoja kotona ja nyt vielä aikuisenakin mietin kuinka hankalaa on aloittaa enää esim.. haaveilemaani musiikkiharrastusta. Monille se lapsuuden oma harrastus on vielä aikuisenakin iso asia elämää.
[/quote]
Näin me olemme erilaisia. Äiti olisi halunnut, että harrastan vaikka mitä ja oli ilmoittamassa minua vaikka mihin. En halunnut lähteä ja tästä käytiin koviakin riitoja, kun äiti aina haukkui minua, kun en ikinä ja koskaan ja minusta ei tule mitään.
Olen yksilölajien harrastaja. Tykkäsin lukea, juosta ja hiihtää. Samaa teen näin aikuisena. Hiihdän ja juoksen kuntosarjoissa kilpaa ja luen edelleen paljon.
Mikä ihmeen hinku se on kaikki saada hyppimään jossain satujumpassa tai pianonsoittoko se on hienompaa, kuin hiihtäminen yksin.
En ap.na kehuisi olevani mikään ystävä kyseiselle ihmiselle
[/quote]
Aloituksen perusteella ei ole kaikki tai edes melkein kaikki hyvin.
Mutta ehkä ap saa jostain apua tilanteeseensa?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 08:31"]
[/quote]
[/quote]
No kuule kyllä mulla on kaikki hyvin. Saa kai sitä ihmetellä jos on jo taloudellisesti tiukkaa että miksi tehdä siihen lisää lapsia?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 08:31"]
[/quote]
[/quote]
No kuule kyllä mulla on kaikki hyvin. Saa kai sitä ihmetellä jos on jo taloudellisesti tiukkaa että miksi tehdä siihen lisää lapsia?
[/quote]
Ap, jos olisit tehnyt aloituksen jossa olet itse tuon perheen äiti, vastaukset olisivat täysin erilaisia. Tällainen tämä palsta on.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:05"]
[/quote]
No kuule, kukaan ei kuvittele että tällaisen aloituksen tekijällä on omassa elämässään yhtään mikään hyvin. Jos olisit terve, niin tajuaisit sen itsekin.
Mua ahdistais ystävä, joka tietäis mun tulot, menot ja velat noin tarkasti. Sä oot ihme kyttääjä AP. Kannattaisiko keskittyä löytämään omaan elämään sisältöä?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:28"]
Mua ahdistais ystävä, joka tietäis mun tulot, menot ja velat noin tarkasti. Sä oot ihme kyttääjä AP. Kannattaisiko keskittyä löytämään omaan elämään sisältöä?
[/quote]
En mä mitään kyttää. Itse on ne vapaaehtoisesti kertonut.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:28"]
[/quote]
En mä mitään kyttää. Itse on ne vapaaehtoisesti kertonut.
[/quote]
Ihanko tosissasi et huomaa mitään ala-arvoista siinä, että tulet avautumaan ystäväsi asioista tällaiselle palstalle? Tarvitsisit kyllä ehdottomasti apua ongelmiisi - ja toisaalta ystäväsi pitäisi saada tietää sairaudestasi ja siitä, ettei sinuun voi missään tapauksessa koskaan luottaa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 07:41"]
[/quote]
[/quote]
Ei koskaan ole myöhäistä saada onnellinen lapsuus! (Jari Sinkkonen).
Harrastuksia on myös ilmaisia ja/tai lähes ilmaisia!
Nyt olet aikuinen, mene ja harrasta! Se on sinusta itsestäsi nyt kiinni.
Ja jos joku ei sitä tiennyt, niin kerronpa: Elämässä ei saa kaikkea haluamaansa! Ei kukaan eikä koskaan! Mutta voi opetella olemaan onnellinen siitä mitä' on saanut!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 07:31"]Ei minun mielestä lapset tarvitse mitään harrastuksia. Kumpi itsestäsi olisi kivampi, se että sait lapsena harrastaa vai että aikuisena sinulla on läheinen sisarus tukena ja turvana? Onnea heille, itse odotan neljättä :)
[/quote]
Hyppää järveen ! Harrastukset ovat tulevaisuuden kannalta tärkeitä, opitaan toimimaan ryhmässä, saadaan uusia ystäviä, moni saa mieleisestä harrastuksesta jopa ammatin.
Kannattaa miettiä asioita vähän laajemmin kuin omassa päässään.
Olet häpeäksi muille naisille ja äideille.
Ensimmäiseksi pisti silmään aloittajan tiedot perheen taloustilanteesta velkoineen kaikkineen, hmm...? Et sitten kehdannut sanoa olevasi tuo äiti?
Sitten siihen asiaan, eli viidettä lasta. En ymmärrä, että jotku kokevat maailman ylikansoituksen sydämenasiakseen. Vielä nykyäänkin on näitä jotka paksuna lähes koko elämänsä, eikö sitä voi harrastaa seksiä ilman tulevaa jälkipolvea. Eihän siinä ole mitään järkeä tuollasessa suurperheessä enää nykyisin, jos oli sitä ennenkään?
Itse olen viiden lapsen perheestä, tuolloin vielä maaseudulla lähes joka talossa oli lapsia niin että päät kolisivat yhteen, mutta älkää nyt enää tänä päivänä...
Ja kyllä ne harrastukset on erittäin tärkeitä, itse en saanut harrastaa juuri mitään, koskaan ei ollut rahaa, ja jos sitä oli niin sekin sitten koko lapsilauman kesken jakoon, ei montaa penniä lasta kohden.
Lapsuus oli yhtä helvettiä vaikka sisaruksia olikin, eli sitä seuraa, mutta ei se riitä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:51"]
Ensimmäiseksi pisti silmään aloittajan tiedot perheen taloustilanteesta velkoineen kaikkineen, hmm...? Et sitten kehdannut sanoa olevasi tuo äiti?
Sitten siihen asiaan, eli viidettä lasta. En ymmärrä, että jotku kokevat maailman ylikansoituksen sydämenasiakseen. Vielä nykyäänkin on näitä jotka paksuna lähes koko elämänsä, eikö sitä voi harrastaa seksiä ilman tulevaa jälkipolvea.
[/quote]
On vaikea tajuta, että vielä nykyäänkin on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, että kuvittelevat ettei suurperhe enää nykyään ole mikään vahinko tai seurausta halusta harrastaa seksiä jotenkin enemmän kuin pienperheissä? Kyllä se on moneen kertaan harkittu ja loppuun asti mietitty ja pohdittu elämäntapavalinta.