Mitä mieltä nimestä Riikka?
Ollaan tätä nimeä siis mietitty tyttärellemme, ei olisi ainakaan kovin yleinen oman käsitykseni mukaan. :)
Kommentit (20)
Pari Riikkaa tunnen, toinen oli läheinen ystäväni ja toinen myös oikein kiva tyttö
Itse en osaa yhdistää 50+ ikäisiin, kun en ketään sen ikäistä Riikkaa tunne. :) Reetta esimerkiksi kuulostaa mielestäni enemmän vanhalta nimeltä.
Ap
Epänaisellinen omaan korvaan. Kuulostaa jotenkin pohjanmaalaiseltä sika- nautakarjakasvattajalta. Paksut kädet ja kaula
Klassinen suomalainen nimi. Pidän.
Riikka vielä menee, mutta Henriikka, ei ei....
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:01"]
Itse en osaa yhdistää 50+ ikäisiin, kun en ketään sen ikäistä Riikkaa tunne. :) Reetta esimerkiksi kuulostaa mielestäni enemmän vanhalta nimeltä.
Ap
[/quote]
Jaa, itse tiedän kolme Riikkaa jotka kaikki ovat syntyneet ennen 60-lukua, yhtään nuorempaa en tunne.
No olisiko mielestänne joku muu r-kirjaimella alkava nimi parempi? Perinteistä nimeä kumminkin etsitään ja nimen pitäis sopia isoveljen nimen kanssa yhteen. ( isoveli on Roope )
Ap
Minun nimeni on Riikka, tykkään ihan. Sellainen kova ja mieleenjäävä, huomaan kun minua puhutellaan. Aiheuttaa keskustelua ulkomailla, sillä Suomen ulkopuolella harvat osaavat lausua kovat r- ja k-äänteet - sen takia pidän siitä vielä enemmän.
Tässä 12 vielä huomattaa, että lisäksi iso syy siihen miksi pidän etunimestäni on se, että se sopii erittäin hyvin yhteen sukunimeni kanssa. Mieti myös tuota asiaa!
Roosa ei oikein toimi, mummolassani oli sen niminen lehmä ja en lastani kyllä sen mukaan tahtoisi nimetä. :D Riina on kyllä ihan kiva. :)
Ap
Ja sukunimi on ihan tavallinen suonalainen -nen-loppuinen, joten perinteistä nimeä senkin takia haetaan. :)
Ap
Ihan kiva nimi se on! :) Olen Riikka niminen kanssa.. Niin ja en ole tosiaankaan 50+.. Vaan 24v.. :)
Minä tunnen 15v ja 18v Riikan. Kivoja tyttöjä. Ja nätti nimi.
Tykkään! Nimeä ei ole jokatoisella vastaantulevalla, eikä nimi oo kammottava kuten jessica tai janette.
Ruma nimi, tulee mieleen 50+ ihmiset. Mielikuvitukseton ja tylsä.