Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 7v kärsii kaverinsa (tyttö) käytöksestä

Vierailija
21.10.2020 |

Tytön vanhemmat ovat eronneet tänä syksynä ja tämän seurauksena tyttö käyttäytyy törkeästi poikaani kohtaan. Ovat olleet aiemmin hyvin läheisiä kavereita ja ihmettelin kun poika muuttuu kotona yhtäkkiä itkuiseksi ja sanoi kerran jopa haluavansa kuolla. Keskustelun jälkeen selvisi, että tyttö päivittäin estää poikaa osallistumasta leikkeihin, sanoo ettei tykkää tästä enää ja kieltää myös omia kavereitaan leikkimästä pojan kanssa. Poika on hyvällä itsetunnolla varustettu ja kestää aika paljon, osaa sanoa vastaan, mutta ilmeisesti nyt tämä alkaa olla päivittäistä eikä poika haluaisi mennä enää kouluun.

Mitä tehdä?? Säälittää kyllä tytönkin puolesta, sillä avioero on lapselle ilmeisesti ollut kova kolaus hyvinvointiin, mutta ei se silti saa purkautua niin, että tekee pojan elämästä vaikeaa. Miten tähän voi puuttua ilman että lisää tytön tuntemaa tuskaa, mutta saisi pojan taas olemaan oma, iloinen itsensä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys opettajaan heti, jos kerran on koulussa tapahtuvaa kiusausta.

Toki jos tunnet tytön vanhemmat hyvin, voit ottaa heihinkin yhteyttä, mutta siinä on vaarana, että sua ei uskota..

Vierailija
2/3 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota poikaa etsimään muita kavereita. Ota yhteyttä kouluun ja kerro tilanteesta. Puhu lapsen vanhemmalle myös.

Itse olen tehnyt tutun hankalan lapsen kanssa niin, että otan itse *puhutteluun. Istutan alas ja istun itse viereen ja kerron, miten tulisi toimia oikein. Samalla kysyn, onko lapsella paha olo jostakin jne. Toimii yleensä hetken aikaa ja taas parin viikon päästä sama juttu uusiksi. Tosi raskasta, mutta koska lapsen omat vanhemmat laiminlyövät kaikki tällaiset asiat ja lapsi asuu lähellä, eikä hänestä pääse eroon, pakko on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua aikuisia jotka viikosta toiseen vain töpöttävät tumput suorina kun omaa lasta kiusataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi