Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista työtä haluaisitten lastensuojelun tekevän?

Vierailija
19.10.2020 |

Miten niitä teidän lapsia voitaisiin suojella niin, että olisitte tyytyväisiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun lapsiani tarvitsisi suojella mitenkään. Sen tehtävä olisi huolehtia oikeasti hädänalaisista. Ei kytätä onko joku joskus 14-vuotiaana kerran tupakoinut ja erehtynyt ruksimaan sen neuvolan urkintalomakkeeseen.

Sen ns perhetyön eli kaffittelun voisivat lopettaa kokonaan.

Vierailija
2/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille saisi antaa lastenhoitoapua, rahaa, sirkushuveja ja naapurin lapset saisi ottaa huostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäälaista, koska haluan narkata ja ryypätä ja pitää lapsiani nälässä.

Vierailija
4/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitäisi puhua vanhempien ongelmista ja huonosta käytöksestä suoraan kaunistelematta. Jos apu ei kelpaa, niin sitten lapsen paikka on asua muualla, kun kotona.

Vierailija
5/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun voisi lopettaa. Ihan tavallinen asiallinen sosiaalityö riittää.  Rahan käyttäminen kyttäyskahvikeikkoihin jättää pois ja sen saman rahan käyttäminen esimerkiksi lasten harrastuksiin tai yleisesti lasten hyvinvoinnin parantamiseksi koko kunnassa. Rautalangasta vääntäen, kotikäynnit pois ja tilalle kerhotoimintaa, puistotätejä, lomaleirejä, puistoruokailua yms. Kouluikäisiä lapsia voisi kesälomalla rohkaista tulemaan puistoihin vaikka pelaamaan pelejä, leikkimään rosvoa ja poliisia yms. tarjota halpa keittolounas ja pari lähihoitajaa vahtimaan. 

Vierailija
6/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun voisi lopettaa. Ihan tavallinen asiallinen sosiaalityö riittää.  Rahan käyttäminen kyttäyskahvikeikkoihin jättää pois ja sen saman rahan käyttäminen esimerkiksi lasten harrastuksiin tai yleisesti lasten hyvinvoinnin parantamiseksi koko kunnassa. Rautalangasta vääntäen, kotikäynnit pois ja tilalle kerhotoimintaa, puistotätejä, lomaleirejä, puistoruokailua yms. Kouluikäisiä lapsia voisi kesälomalla rohkaista tulemaan puistoihin vaikka pelaamaan pelejä, leikkimään rosvoa ja poliisia yms. tarjota halpa keittolounas ja pari lähihoitajaa vahtimaan. 

Ok, mutta entä, jos siellä on se Mirkku mt:n lapsi, jolle Mirkku ei saa ruokaa laitettua eikä vaatteita pestyä? Tai sen subutex-Sepon poika, jonka isä on ihan tytisevässä kunnossa jossain narkkiluolassa? Tai vankila-Veijon tyttö, jonka yyhoo huoltaja istuu kakkua kun kuristi kaveriaan ryyppyreissulla? Auttaako puistotäti?

Vierailija
7/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoitoapu, siivousapu, lapsenvahtiapu...

Itse en kyllä tarvinnut koskaan lastensuojelua, mutta luulen monien ongelmien johtuvan tästä yksin pärjäämisen kulttuurista. Ennen wanhaan talossa ja pihapiirissä oli enemmän aikuisia. Suuremmat vahtivat pienempiä tai isovanhemmat kaitsivat tuvan nurkassa lapsia.

Vierailija
8/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avohuollon palveluita enemmän. Ja konkreettista apua arkeen. Nyt ei oikein saa, siis on pelkkää eioota tai kahvittelu/vahtimisseuraa ja sitten on huostaanotto. Ei mitään välissä, ei mitään järkeä.

Tai periaatteessa voi olla jotain kotipalvelua, johon on vuoden jono. Eli käytännössä ei saa varsinkaan ennen kuin ongelmat pahenee.

Vierailija
9/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä äidit pääsääntöisesti tekee perheensä eteen, niin sitä. Jos kotityöt ei kiinnosta ja ei siivous luonnistu niin anti olla. Ja niitäkin tullaan tekemään vaan pyydettäessä.

Ja toinen on että oikeasti puuttuu niiden ongelmaperheiden menoon joissa on väkivaltaa ja päihteiden käyttöä sekä lasten laiminlyöntiä. Vaikka miten tekisi mieli mieluummin mennä sinne naapurin katettuun kahvipöytään syyllistämään jonkun autistin äitiä, joka pärjää kuitenkin ihan hyvin, ettekä osaa sille mitään tukea tarjota joka olisi sopivaa.

Vierailija
10/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että jollain tasolla voitaisiin avata vaitiolovelvollisuutta, jotta lastensuojelun suorastaan kammottavat keinot ja toimintakulttuurin vääristymät sekä lasten ja nuorten heidän vuokseen kokema kärsimys tulisi näkyviin.

Lasten ei tulisi kärsiä niin monien lastensuojelijoiden ylikuormituksen mutta myös laiskuuden, sinisilmäisyyden, ylimielisyyden, itsekritiikittömyyden, joidenkin osalta myös suoranaisen tyhmyyden ja näistä johtuvan järkyttävän huonolaatuisen työn vuoksi.

Näen itse työni vuoksi, minulta ei ole lapsia huostassa tms.

Vierailija
11/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan tavlliset perheet hyötyisivät eniten vanhanaikaisesta kodinhoitaja-tyyppisestä palvelusta. Eli kun oma kuormitus jostain syytä on kovilla, on kotona vara'äiti', joka tekee ruokaa, siivoaa, pienet lapset ulos jne..

Vierailija
12/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan tavlliset perheet hyötyisivät eniten vanhanaikaisesta kodinhoitaja-tyyppisestä palvelusta. Eli kun oma kuormitus jostain syytä on kovilla, on kotona vara'äiti', joka tekee ruokaa, siivoaa, pienet lapset ulos jne..

Tällaista palvelua perhe voi halutessaan ostaa. 

Vierailija
14/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taloustilanteessa lastensuojelu pitäisi lopettaa kokonaan ja tilalle vain sijaisperheet orvoille ja niille lapsille jota kohtaan vanhempi tehnyt rikoksen mistä tuomittu tms. Säästyy rahaa miljardi. Siitä vaikka 500 miljoonaa voi laittaa puistotäteihin, oikeisiin palveluihin, korvaushoitoon, yms.

Vierailija
15/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta entä, jos siellä on se Mirkku mt:n lapsi, jolle Mirkku ei saa ruokaa laitettua eikä vaatteita pestyä? Tai sen subutex-Sepon poika, jonka isä on ihan tytisevässä kunnossa jossain narkkiluolassa? Tai vankila-Veijon tyttö, jonka yyhoo huoltaja istuu kakkua kun kuristi kaveriaan ryyppyreissulla? Auttaako puistotäti?

Nämä asiat yleensä muutenkin tulevat esille neuvolassa, päiväkodissa ja koulussa. Ihan normaali sosiaalityöntekijä voi huolehtia myös lapsiasiakkaansa asioista. 

Mikä siinä on, että näitä lapsia joidenkin lähteiden mukaan on, eikä asialle mitään tehdä, jolloin lastensuojelu on turhaa, mutta toisaalta taas on myös kyttäystyyppistä työtä, joka sekin on turhaa ja oikeastaan haitallista. Kukaan ei ole tyytyväinen.  

Vierailija
16/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taloustilanteessa lastensuojelu pitäisi lopettaa kokonaan ja tilalle vain sijaisperheet orvoille ja niille lapsille jota kohtaan vanhempi tehnyt rikoksen mistä tuomittu tms. Säästyy rahaa miljardi. Siitä vaikka 500 miljoonaa voi laittaa puistotäteihin, oikeisiin palveluihin, korvaushoitoon, yms.

Ai, kiva. Mun kaltaisista voi siis säästää, jotta riittää rahat puistotäteihin ja niihin oikeisiin palveluihin. Mua törkeästi pahoinpideltiin jatkuvasti, kunnes se tuli ilmi ja mut huostaanotettiin. Vanhemmat saivat rikostuomion ja minä sain pitää henkeni. Väkivalta oli sen laatuista, että oli ihme, etten kuollut tai vammautunut pysyvästi.

Lastensuojelu ei niiden oikeiden asiakkaiden, eli kaltoin kohdeltujen lasten, mielestä ole turha, vaan jopa pelastus kuolemalta. Toki "kevyemmistäkin" syistä lapsia sijoitetaan/huostaanotetaan.

Kiitos lastensuojelun olen elossa ja nykyään terve veronmaksaja. Valitettavasti edelleenkin lapsia pahoinpidellään ja kaltoinkohdellaan, joten lastensuojelua tarvitaan.

Vierailija
17/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kiva. Mun kaltaisista voi siis säästää, jotta riittää rahat puistotäteihin ja niihin oikeisiin palveluihin. Mua törkeästi pahoinpideltiin jatkuvasti, kunnes se tuli ilmi ja mut huostaanotettiin. Vanhemmat saivat rikostuomion ja minä sain pitää henkeni. Väkivalta oli sen laatuista, että oli ihme, etten kuollut tai vammautunut pysyvästi.

Lastensuojelu ei niiden oikeiden asiakkaiden, eli kaltoin kohdeltujen lasten, mielestä ole turha, vaan jopa pelastus kuolemalta. Toki "kevyemmistäkin" syistä lapsia sijoitetaan/huostaanotetaan.

Kiitos lastensuojelun olen elossa ja nykyään terve veronmaksaja. Valitettavasti edelleenkin lapsia pahoinpidellään ja kaltoinkohdellaan, joten lastensuojelua tarvitaan.

Rikosepäilyt ilmoitetaan poliisille. En ymmärrä mitä epäilyjä lasulle tarvitsee ilmoittaa. Rikoksen ennaltaehkäisy on nimittäin erittäin ongelmallinen ajatus muutoin kuin vapaaehtoisilla palveluilla.

Vierailija
18/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne vois tulla tekeen kaikki kotityöt, esim. siivouksen kerran viikossa ja laittaan ravintolatasoista ruokaa kolme kertaa päivässä. Näin niinku alkuun.

Vierailija
19/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että ne antais rahaa kaljaan.

Vierailija
20/21 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... voiskohan ne toimittaa mulle piriä kotiin...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan