Tänään alkoi huijauspuheluiden tulva, eikä loppua näy. Voiko näillä tehdä mitään kun aina uudesta #?
Ihan hirveää. Intialaisittain puhuva tyyppi soitti eka ja sitten tuli seuraavaa, ja seuraavaa aina uudesta lokaatiosta ja numerosta joten ei auta vaikka lisäisi estolistalle edellisen. Nyt tullut 8 yritystä jo kun pistin poikki.
Mitä näille voi tehdä? Ihan hirveää.
Kommentit (14)
Mee sängyn alle, sieltä ne ei löydä.
Mulla sama ongelma, alkoi viikko sitten. Numerot mistä soitetaan näyttää suomalaisilta, mutta soittaja puhuu englantia intialaisittain ja taustalla on kauhea hälinä.
Jätä linja auki ja jatka omia hommiasi, tajuavat jossain vaiheessa.
Jos soittaja sanoo olevansa Microsoftilta, ihmettele puhelimeen, että miksi he sinulle soittavat, kun sinulla on koneessasi Linux.
Kannattaa ottaa ihan juttu-tuokiona, kunhan ei anna itsestään mitään, mikä on totta.
Kysy, mitä asiaa. Kyllä ne luovuttavat. Tai mene treffeille sen soittajan kanssa. Ehkä maksaa lentolippusi Intiaan.
Eikä yhtään yes-sanaa. Selität vaan pehmosia savolaisittain murtaen. Isoäidin virtsiitti on hyvä aihepiiri.
Maksetaan teleoperaattoreille alati maksavia kuukausimaksuja sille, että "eivät voi mitään" kun heidän järjestelmiään käytetään rikollisiin tarkoituksiin.
Tulee mieleen eräs sähkönsiirtolaki
Ekana puhuu nainen, hän on vain huijari. Jos olet heidän mielestään riittävän tyhmä, antavat luurin hakkerille. Varmuuden vuoksi voi vältellä "yes" sanaa, vaikka siitä näissä ei nyt varmaan ole kysymys. Itse käytin sanoja "OMG" ja "really" jne. ja pääsin jatkoon. Ensimmäisellä yrityksellä vastasin ilmoitukseen "Your computer is hacked", että "Wow"... löivät luurin korvaan. Tokalla kerralla yritin olla vähemmän innostunut, mutta kun kysyin, mistä soittavat, kun puhelu tulee Ranskan suuntanumerosta (+33) ja hakkeri vastasi Washington DC:stä, tajusi kai pelin menetetyksi ja sulki puhelimen.
Nyt korona-aikaan on ollut valtavasti näitä + suomalaisia lehti- ja sähkömyyjiä. Olen muutenkin ihan valtavan ahdistunut työttömyydestä ja muusta elämän epävarmuudesta, joten koen ihan äärimmäisen raskaisiksi nämä jatkuvat turhat puhelut. Pahalta tuntuu lyödä jatkuvasti luuria korvaan eivätkä voimat nyt riitä kohteliaisiin kieltäytymisiin pahimmillaan monta kertaa päivässä. Niin laitoin jo monta kuukautta sitten puhelimen kokonaan pois päältä. Aika ahdistavaa kyllä sekin. Ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää, kuka hänen henkilökohtaiselle reviirilleen, jollainen puhelin nykyään on, saa tulla ja kuka ei. Joku voi nyt ottaa taas kerran esiin na maksulliset estopalvelut, mutta ne eivät auta kaikkeen, ja minä en periaatteessakaan maksa sellaisesta asiasta, jonka pitäisi olla perusoikeus. Kerjääminen ja kaupustelu on oikeus kieltää kotiovelle laitettavalla kyltilläkin, joten miksi sen pitäisi olla maksullista puhelimessa?
Puhu vain suomea ja kysele kuka soittaa ja toista sanaa haloo.
Vastaan vain tuttuihin numeroihin ja muut katson fonectan kautta tai googlaan, sitten estän, jos tarvis on. Ei minulla ole aikaa höpöttää kaiken maailman tyyppien kanssa ja ihmettelen, että vaivauduttu edes vastaamaan outoihin numeroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vain tuttuihin numeroihin ja muut katson fonectan kautta tai googlaan, sitten estän, jos tarvis on. Ei minulla ole aikaa höpöttää kaiken maailman tyyppien kanssa ja ihmettelen, että vaivauduttu edes vastaamaan outoihin numeroihin.
Koska se juuri on pahinta v*ttuilua niille. Taustalla kuuluu call-centerin ääniä, ilmeisesti siellä on monta ihmistä seulomassa, ketä kannattaa yrittää höynäyttää. Jos useampi ihminen saa sen hakkerin luurin päähän, sillä menee ihan tolkuttomasti aikaa hukkaan ja syntyy vähemmän oikeasti huijattuja.
Punaista luuria ja estoon. Kyllä ne numerot jossain kohtaa loppuu tai ainakin vähenee.