Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoustyö on raskainta mitä olen itse tehnyt...

Vierailija
17.01.2014 |

Siivosin siis koteja ja tienasin rahaa opiskeluiden ohella. Pakko oli jaksaa, mutta vitutti joka päivä. Miten te siivoojat jaksette sellaista työtä vuositolkulla? Ihailen ihan vilpittömästi ahkeruuttanne, itsestäni ei olisi jäämään siihen duuniin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta fyysinen työ on mukavaa, pysyy kunnossa ja pää lepää :) Olen tehnyt monta vuotta siivoustyötä ja tykkään yhä edelleen, kun saa nähdä valmista jälkeä. No hetkenhän se vaan kestää, mutta silti :D Olen ollut myös esimiestehtävissä 5 vuotta ja se taas oli minusta aivan kamalaa, fyysisesti kevyttä, mutta otin joka ongelman kotiin mukaan ja vietin unettomia öitä ihan tyhjän takia. Se oli tosi raskasta! Luonteesta varmaankin kiinni. Palkan takia tätä ei kyllä varmasti kukaan haluaisi tehdä, on se niin onneton...

Vierailija
2/3 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siivosin aikanaan silloin kun vanhukset vielä saivat kunnalta siivouspalvelua. Järkyttävän raskasta, pitkiä räsymattoja tai painavia villamattoja raahattiin ulos, joskus niitä oli päällekkäinkin lattiassa. Kaikki pölyt tietysti tampattiin päällemme ja hengitettiin sitä (psoriasista sairastavan vanhuksen hilseet ym.) Harvoin oli tyytyväisiä asiakkaita ja pomot uskoivat kun asiakkaat soittivat ja valittivat ihan älyttömistä asioista. Asiakkaina myös mt-ongelmaisia, ja siellä me nuoret tytöt käytiin mitä likaisimmissa kämpissä, joissa haisi. Asukas saattoi vetää tupakkaa vieressä koko käynnin ajan.

Työ on varmasti erilaista jos sitä saa tehdä yrittäjänä esim. lapsiperheissä tai muuten varakkaammissa perheissä (joissa ymmärretään että imuri on keksitty eikä tamppaaminen ole ainoa tapa siivota mattoja), mutta tuo oli todella rankkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on luokiteltu keskiraskaaksi työksi. Huomattavasti helpottaa, jos itsellä koulutus, joten tuntee ergonomian ja osaa tehdä oikein. Ja jos osaa ja pystyy vielä perustelemaan asiakkaalle, että ei ole nykyaikaa tampata mattoja tai vaikka lotrata veden ja luutun kanssa. Vanhusten kohdalla voi olla vaikeaa saada ammattitaitoista siivousta toteutettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme