Yliopistolla kasvatustieteitä opiskelevat!!
Mitä hyötyä näistä opinnoista on?
Mulla on kasassa seuraavat:
Yleinen ja aikuiskasvatustiede 25 op perusopinnot
Erityispeda 25 op perusopinnot
Psykologia 10 op
Mihin ne voi liittää?
Kuinka paljon valinnaisia saa itse valita esim kieli yms lisäksi?
Kannattako tehdä aineopinnot erityispedasta vai yleisestä kasvatustieteestä?
En osaa oikein päättää-
Kerro mitä opintosuuntaa suoritat ja mistä pidät?
Mihin työhön hakeudut? Jatkossa siis?
Valmistalo kasvatustieteen kandinylipäätään mihinkään? Siis vk - kandi joo mutta muuten.
Kiitos paljon.
Kommentit (15)
Se riippuu siitä, millaiset työt sinua kiinnostaa. Se kannattaa itselle selvittää ennen valintojen tekemistä. Kansilla ei yleensä tee vielä mitään.
Itse luin hallintotieteitä ja vähän viestintää sivuaineena.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu siitä, millaiset työt sinua kiinnostaa. Se kannattaa itselle selvittää ennen valintojen tekemistä. Kansilla ei yleensä tee vielä mitään.
Itse luin hallintotieteitä ja vähän viestintää sivuaineena.
Kandilla* siis :)
Eikö kannattaisi miettiä "mitä haluan isona tehdä" ja sitten valita niitä opintoja tukemaan sitä polkua - ei kai nyt sentään niin et "otanpa vähän tota ja sit toikin pikkasen kiinnostaa ja entä jos menisinkin tollekin kurssille kun kaveritkin..." - ja sit ihmetellään et miksei yliopistotutkinnolla (joka on ihan melkein just valmis), mut ziljoonalla opintopisteellä työllisty 🙄?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei yliopiston opiskelijat pyöri
Kyllä meitä pyörii; tuskin olen ainoa, vaikka harvoin minäkin ja monesti "hieman" yllättynyt, millaisina meitä yliopisto -opiskelijoita oikein pidetään.... Mutta joo. Ap esitti niin monta kysymystä avauksessaan, että suosittelisin, että hän olisi vaikka sitten yliopiston ao tiedekuntaan yhteydessä ja hakisi tukea ja apua sieltä, niin saisi rakentavampia vastauksia, eikä vain minun ja varmaan monen muunkin haukottelua. Valitettavasti hän erehtyi esittämää hieman liian monta kysymystä yhdellä kertaa vastattavaksi... Tsemppiä joka tapauksessa hänelle ja muille opiskelupaikkaa tavoitteleville!
Hah, oikein arvasin- ei kunnollisia vastauksia.
Siis mä olen iso- ihan aikuinen. Mua kiinnostaa monet asiat- siksi kuulisin mielelläni myös kokemuksia siitä mitä on itse opiskellut ja mitä työtä tekee.
Mulla on jo kaksi ammattia olemassa ja aloitin opiskelun työn ohessa omaksi iloksi. Huomasin sen olevan mulle edelleen helppoa ja siksi pisteitä on kertynyt reippaasti.
Olen myös tutkinut paljon eri opintosuuntien vaatimuksia,
Kasvatusalalla on paljon vaihtoehtoja- niin asiantuntija puolella kun ihan ryhmässä.
Kandin paperit riittää hyvin kun haluaa olla varhaiskasvatuksen opettaja.
Eli jos olet esim edellämainittu- mitä luit sivuaineena jne.
Jos olet lukenut yleistänkasvatustiedettä- mitä työtä teet?
Oletko lukenut erityispedaa maisteriksi asti? Vai esim kasvatustieteitä mutta valinnaisena erityispedaa?
Oletko vk kandi, jolla myös erityisopetttqjn pätevyys.
Ei kannata heti alkaa tytöttelemään ja pätemään kun kysymykset oli tossa selkeästi esillä.
Vaatii ilmeistä älykkyyttä osata lukea ja vastata niihin...
Vierailija kirjoitti:
Hah, oikein arvasin- ei kunnollisia vastauksia.
Siis mä olen iso- ihan aikuinen. Mua kiinnostaa monet asiat- siksi kuulisin mielelläni myös kokemuksia siitä mitä on itse opiskellut ja mitä työtä tekee.
Mulla on jo kaksi ammattia olemassa ja aloitin opiskelun työn ohessa omaksi iloksi. Huomasin sen olevan mulle edelleen helppoa ja siksi pisteitä on kertynyt reippaasti.
Olen myös tutkinut paljon eri opintosuuntien vaatimuksia,
Kasvatusalalla on paljon vaihtoehtoja- niin asiantuntija puolella kun ihan ryhmässä.
Kandin paperit riittää hyvin kun haluaa olla varhaiskasvatuksen opettaja.Eli jos olet esim edellämainittu- mitä luit sivuaineena jne.
Jos olet lukenut yleistänkasvatustiedettä- mitä työtä teet?
Oletko lukenut erityispedaa maisteriksi asti? Vai esim kasvatustieteitä mutta valinnaisena erityispedaa?
Oletko vk kandi, jolla myös erityisopetttqjn pätevyys.Ei kannata heti alkaa tytöttelemään ja pätemään kun kysymykset oli tossa selkeästi esillä.
Vaatii ilmeistä älykkyyttä osata lukea ja vastata niihin...
Kaksi ammattia ja opiskelu helppoa mutta tiedonhakukanavana käytät tätä palstaa vyöryttämällä puolen tusinaa kysymystä, jonkin verran specifista aiheesta (sellaisesta josta edellytetään tieämistä, eikä vain mutuilua) heti kärkeen....
Näköjään vastaaminen yhtä vaikeaa. Samoiten luetun ymmärtäminen
En vastaa aloituksiin missä on huutomerkkejä. Juntti.
Älkääs nyt, kommentoijat, olko ilkeitä. Ap on selvästi suorittanut kaiken, mitä avoimessa yliopistossa voi opiskella, ja nyt hakeutumassa seuraavaan vaiheeseen elämässään. Ei siinä vielä osaa hahmottaa kokonaisuutta, vaan pitää kysyä.
Minä en osaa vastata, koska olen suorittanut vain opettajan pedagogiset opinnot (maisteri olen toiselta alalta). Ap, sinulla ovat vielä kaikki tiet auki siinä mielessä, että et saa hyväksiluetuksi kovinkaan paljon noista opinnoistasi. Ne kuitenkin ovat hyvä lisä viimeistään ansioluettelossasi sitten, kun olet valinnut alasi ja etsit töitä. Lähde opiskelemaan sitä, mikä kiinnostaa, ja sitä, minkä uskot työllistävän tuevaisuudessa. Ja kandiksi ei muuten kannata jäädä.
Mua kiinnostaa kauttaaltaan kasvatusala- ehkä asiantuntijatehtävät. Kannattaako silloin lukea yleistä ja aikuiskasvatustiedettä? Toisaalta myös kaikenlainen erilaisuus kiinnostaa, diagnoosit tms. Sillä alalla olisi myös kysyntää varmasti.
Mulla ei ole siis maisteriksi kiire, koska on jo ns hyvä työ jossa viihdyn. Kandiksi ehdin hyvin parissa vuodessa.
Olis kiva kuulla mitä porukka tekee työksi esim kasvatusalalla- erityisesti ne ketkä eivät ole päiväkodissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Älkääs nyt, kommentoijat, olko ilkeitä. Ap on selvästi suorittanut kaiken, mitä avoimessa yliopistossa voi opiskella, ja nyt hakeutumassa seuraavaan vaiheeseen elämässään. Ei siinä vielä osaa hahmottaa kokonaisuutta, vaan pitää kysyä.
Minä en osaa vastata, koska olen suorittanut vain opettajan pedagogiset opinnot (maisteri olen toiselta alalta). Ap, sinulla ovat vielä kaikki tiet auki siinä mielessä, että et saa hyväksiluetuksi kovinkaan paljon noista opinnoistasi. Ne kuitenkin ovat hyvä lisä viimeistään ansioluettelossasi sitten, kun olet valinnut alasi ja etsit töitä. Lähde opiskelemaan sitä, mikä kiinnostaa, ja sitä, minkä uskot työllistävän tuevaisuudessa. Ja kandiksi ei muuten kannata jäädä.
Aamen! Vihdoin jotain järkevää !
Vierailija kirjoitti:
Pyörii täällä yliopiston henkilökuntaakin niin miksei opiskelijoita?
Nuo voi liittää myös esim filosofian kandin ohjelmaan. Jos se kiinnostaa. Siihen tarvitaan 75 opintopistettä omia valinnaisia opintoja.
Ihan hyvät mahdollisuudet sulla on noilla edetä.