Lapsen puhelimeen oli tullut puhelu 45 alkuisesta numerosta. Tanska siis. Numero salainen joten olisiko jotain sattumaa.
Kommentit (15)
Mulle tuli kans juuri äsken. En vastannut. Laitoin numeron heti estoon.
Mulle tuli muutama päivä sitten myöskin "salaiseen numeroon". Tyhmänä vastasin, niin siitä alkoi 10 soiton rumba eri numeroista. Tänään ei vielä ole tullut soittoja.
Oli Tanska koska siinä luki mistä maasta on tullut puhelu. Ap
Nyt ollaan jännän äärellä!! Kuka soitti?? Mitä se halusi?? Mitä nyt?? Pitääkö soittaa poliisille?? Riittääkö jos vaihtaa numeron ja polttaa vanhan sim-kortin? Pääseekö todistajansuojeluohjelmaan? Pitääkö muuttaa Timbuktuun?
Mullekin tuli just eilen puhelu Tanskasta, enpä vastannut.
Sillä ei ole väliä onko numero salainen vai ei, kun kyse on näistä ulkomailta tulevista huijauspuheluista (ulkomailta ne tulevat myös siinä tapauksessa, että soittaja numero näyttää suomalaiselta). Huijarit kun pystyvät sekä huijaamaan sen soittavan numeron että generoimaan tietokoneohjelmalla soittolistoja ihan randomisti ja laittaa tietokoneohjelma soittamaan numeroita läpi niin kauan, kunnes puhelu sattuu menemään ihan olemassa olevaan numeroon.
Paljon "kustannustehokkaampaa" kuin yrittää hakkeroida eri palveluita ja varastaa puhelinnumeroita. Eihän noiden tarvitse tietää kuin Suomen maakoodi +358 sekä mahdolliset suuntanumerot (040, 050, 044, 046 jne) ja kuinka monta numeroa on varsinaisessa numero-osassa. Siitä sitten vain ohjelma sitten luo listan numeroita.
Eilen tuli mullekin. En vastannut ja estin. Tänään joku mölinäpuhelu myöskin. Siihen sorruin vastaamaan "haloo".
Mä sain perjantaina soittoa kolmesta eri ulkomaisesta numerosta. Pelkäsin jo, että numeroni on päätynyt ties minne ja puhelin alkaa kilkattaa yötä päivää, mutta tuohon jäi toistaiseksi.
Kahteen kertaan tänään, en vastaa.
Mulle on soiteltu tällä viikolla Iso-Britanniasta. Punaista luuria vaan.
mulle soitti keskiviikkona en vastannut mut mulle soitetaan useesti Suomesta jne.
Vastasin. Se oli vaan joku keksijä, joka pyysi ajelulle itse rakentamallaan sukellusveneellä. Vaikutti mielenkiintoiselta tyypiltä.
Eivätkö ihmiset tajua, että useat huijarit soittavat satunnaisille vastaanottajille, vaikka numerojärjestyksessä. Eivät ne tiedä tai välitä kenelle soittavat, tai onko joku numero salainen. Siksi salaisiinkin numeroihin voi tulla puheluita, ei siksi, että ne olisivat saaneet jonkun henkilön numeron tietoonsa. Aina ihmetyttää, kun joku päivittelee, että mistä ne ovat saaneet minun numeroni.
Kaverille soitettiin kanssa.