Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outojen kysymysten ketju!

Vierailija
10.01.2014 |

Kysy mitä vain. Mikä on pohdituttanut sinua aina, etkä ole vain koskaan kysynyt?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liittymään tultaessa autotie loppuu ja tielle tuleva joutuu ensinnäkin kiihdyttämään hengen hädässä jollain pienellä kiihdytyskaistalla ja sen jälkeen hirveässä stressissä yrittää liittyä siihen isoon tiehen tunkemalla johonkin väliin. Miksei niin päin, että se liittymätie jatkuu loputtomasti aina vaan ja jossain vaiheessa vain se ohituskaista loppuu? Ei tulisi niin paljon kolareita.

 

Yksinkertaistaen: autotiellä on kaksi kaistaa, ohituskaista ja varsinainen kaista. Kun tulee liittymä, tiellä on hetkellisesti kolme kaistaa, ohituskaista, varsinainen kaista ja se liittymäkaista. Liittymäkaistasta tulee varsinainen kaista ja ohituskaistasta loppuu, sieltä palataan takaisin ohituskaistalle, jos haluaa sillä edelleen pysyä tai siirtyä edelleen varsinaiselle kaistalle.

Monissa maissa on monta kaistaa vierekkäin, joten monta ohituskaistaa ei ole ongelma, vaan se liittymästä tielle tulo, eri ajonopeudet ja hätäiset pakkoliittymiset kiihdytyskaistan lopussa.

 

Vierailija
2/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkinen ihmetyksenaihe on Peter Panissa esiintyvä lause "toinen tähti oikealta ja suoraan aamuun". Mikä-mikä-maa sijaitsee kuitenkin niistä kahdesta tähdestä oikeanpuolimmaisen suunnassa, joten lausahduksessa ei ole mitään järkeä. Eikös toinen oikealta ole toiseksi reunimmainen oikealta päin katsottaessa? Joten tässä tapauksessa vasemmanpuoleisin?

Enkuksihan lause on "second star to the right and staright on 'til morning". Tarkoittaako tuo sanasta sanaan samaa kuin suomeksi? Suuntaa ja paikkaa ilmaisevat termit on vähän hukassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vitussa on klitoris?

Vierailija
4/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli tänään yhdestä ketjusta mieleen:

 

Sinä äiti tai isä, joka vihaat aviopuolisoasi mutta tehnyt lapsia hänen kanssaan:

karmiiko sinua, kun vanhemmiten vihaamasi ihmisen kasvonpiirteet alkavat näkyä lapsesi naamassa? Näinhän käy, etenkin vanhemmiten tytär alkaa muistuttaa äitiään ja poika isäänsä. Pystyykö asian vain jotenkin "unohtamaan"?

Vierailija
5/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut tietää onko muissakin maissa suurin osa kansasta noloja juntteja, joita pieni kansanosa häpeää silmät päästään. 

Vierailija
6/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:26"]

Miksi liittymään tultaessa autotie loppuu ja tielle tuleva joutuu ensinnäkin kiihdyttämään hengen hädässä jollain pienellä kiihdytyskaistalla ja sen jälkeen hirveässä stressissä yrittää liittyä siihen isoon tiehen tunkemalla johonkin väliin. Miksei niin päin, että se liittymätie jatkuu loputtomasti aina vaan ja jossain vaiheessa vain se ohituskaista loppuu? Ei tulisi niin paljon kolareita.

 

Yksinkertaistaen: autotiellä on kaksi kaistaa, ohituskaista ja varsinainen kaista. Kun tulee liittymä, tiellä on hetkellisesti kolme kaistaa, ohituskaista, varsinainen kaista ja se liittymäkaista. Liittymäkaistasta tulee varsinainen kaista ja ohituskaistasta loppuu, sieltä palataan takaisin ohituskaistalle, jos haluaa sillä edelleen pysyä tai siirtyä edelleen varsinaiselle kaistalle.

Monissa maissa on monta kaistaa vierekkäin, joten monta ohituskaistaa ei ole ongelma, vaan se liittymästä tielle tulo, eri ajonopeudet ja hätäiset pakkoliittymiset kiihdytyskaistan lopussa.

 

[/quote]

Olenkohan aivan väärässä, jos muistelen, että jossain päin Eurooppaa tällainen on jo todellisuutta? Ranskassa? Espanjassa?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:26"]

Miksi liittymään tultaessa autotie loppuu ja tielle tuleva joutuu ensinnäkin kiihdyttämään hengen hädässä jollain pienellä kiihdytyskaistalla ja sen jälkeen hirveässä stressissä yrittää liittyä siihen isoon tiehen tunkemalla johonkin väliin. Miksei niin päin, että se liittymätie jatkuu loputtomasti aina vaan ja jossain vaiheessa vain se ohituskaista loppuu? Ei tulisi niin paljon kolareita.

 

Yksinkertaistaen: autotiellä on kaksi kaistaa, ohituskaista ja varsinainen kaista. Kun tulee liittymä, tiellä on hetkellisesti kolme kaistaa, ohituskaista, varsinainen kaista ja se liittymäkaista. Liittymäkaistasta tulee varsinainen kaista ja ohituskaistasta loppuu, sieltä palataan takaisin ohituskaistalle, jos haluaa sillä edelleen pysyä tai siirtyä edelleen varsinaiselle kaistalle.

Monissa maissa on monta kaistaa vierekkäin, joten monta ohituskaistaa ei ole ongelma, vaan se liittymästä tielle tulo, eri ajonopeudet ja hätäiset pakkoliittymiset kiihdytyskaistan lopussa.

 

[/quote]

Olenkohan aivan väärässä, jos muistelen, että jossain päin Eurooppaa tällainen on jo todellisuutta? Ranskassa? Espanjassa?

 

[/quote]

Olet aivan väärässä jos muistelet.

Vierailija
8/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:26"]

Miksi liittymään tultaessa autotie loppuu ja tielle tuleva joutuu ensinnäkin kiihdyttämään hengen hädässä jollain pienellä kiihdytyskaistalla ja sen jälkeen hirveässä stressissä yrittää liittyä siihen isoon tiehen tunkemalla johonkin väliin. Miksei niin päin, että se liittymätie jatkuu loputtomasti aina vaan ja jossain vaiheessa vain se ohituskaista loppuu? Ei tulisi niin paljon kolareita.

 

Yksinkertaistaen: autotiellä on kaksi kaistaa, ohituskaista ja varsinainen kaista. Kun tulee liittymä, tiellä on hetkellisesti kolme kaistaa, ohituskaista, varsinainen kaista ja se liittymäkaista. Liittymäkaistasta tulee varsinainen kaista ja ohituskaistasta loppuu, sieltä palataan takaisin ohituskaistalle, jos haluaa sillä edelleen pysyä tai siirtyä edelleen varsinaiselle kaistalle.

Monissa maissa on monta kaistaa vierekkäin, joten monta ohituskaistaa ei ole ongelma, vaan se liittymästä tielle tulo, eri ajonopeudet ja hätäiset pakkoliittymiset kiihdytyskaistan lopussa.

 

[/quote]

Olenkohan aivan väärässä, jos muistelen, että jossain päin Eurooppaa tällainen on jo todellisuutta? Ranskassa? Espanjassa?

 

[/quote]

Olet aivan väärässä jos muistelet.

[/quote]

Ok. Jossain olen ainakin ajanut sellaisella tiellä, jossa ohituskaista on loppunut, kun varsinaisen kaistan viereen on tullut toinen kaista. Voi olla, että oli jyrkillä vuoristoisilla teillä, joissa rekat ja hitaat ajoneuvot ohjattiin erilliselle hitaalle kaistalle ja varsinaisesta kaistasta tuli tällöin ohituskaista.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi napanuora pitää "tukkia" ennen kuin se katkaistaan?

Luonnossa tätä ei kuitenkaan tehdä vaan napanuora esim. purraan poikki.

 

Olen miettinyt, että onko syynä se, että siitä tulisi verenmyrkytys vauvalle ja siksi varuilta se "tukitaan" vaikka yleensä kaikki meneekin ihan hyvin ja sen voisi katkaista myös vain suoraan?

Vierailija
10/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö myös vastausten olla outoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:58"]

Olen aina halunnut tietää onko muissakin maissa suurin osa kansasta noloja juntteja, joita pieni kansanosa häpeää silmät päästään. 

[/quote]

 

Olen aina halunnut tietää mistä tämmöinen maa löytyy.

 

Vierailija
12/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pissa haisee kellog's-muroilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi murot haisee pissalta?