Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunta raskauden viimeisellä kolmanneksella.

Vierailija
09.01.2014 |

Olen rv 29. Käyn salilla 2xvko ja aerobic-tyylisellä tunnilla 2xvko. Tuo aerobic tyyppinen tunti on tavallaan muunneltu les millsseistä, ja välillä syke meinaa nousta taivaisiin, alan hölläämään ja tasaamaan sykettä kun se on lähellä 140. Huomasin rv. 24 että syke alkoi nousta helpommin, samaan aikaan hemoglobiini huononi, onkohan noilla jotain yhteistä?

Kaipaisin kokemuksia muilta liikkuvilta odottajilta, miten liikuitte viimeisellä kolmanneksella? tarkkailitteko sykkeitä? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarkkaillut sykkeitä. Olen käynyt uimassa, kuntosalilla ja kävelyillä. Onneksi pääsen vielä liikkumaan, nyt on 32. raskausviikko.

Vierailija
2/3 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en liitoskipujen vuoksi pystynyt enää liikkumaan loppuraskaudesta, mutta hyvä nyrkkisääntö lienee kuunnella omaa kehoa. Jos tuntuu jotenkin huonolta tai pahalta, lopeta, mutta jatka ihmeessä jos tuntuu normaalilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti aktiiviliikkuja. nyt vko 29+6. Olen yrittänyt pitää sykkeen alle 150:ssä puolenvälin (rv 20) jälkeen. Pidän tätä kyllä hieman ylihysteerisenä, mutta parempi varoa kuin katua. En itse käy aerobic-tyyppisessä liikunnassa. Kun en ole raskaana niin enimmäkseen juoksen ja pelaan futista. Lopetin futiksen hiukan ennen puoliväliä ja juoksemisen about viikolla 25 koska kohtu painaa virtsarakkoa juostessa kivuliaasti. Olen nyt käyttänyt cross-traineria ja kuntopyörää, uinut ja tehnyt lihaskuntoa. Uskon, että kaikki, mikä tuntuu hyvältä, sopii, mutta itse tosiaan seuraan sykkeitä oman olon lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän