Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä vaan nistin äidiltä

Vierailija
06.01.2014 |

(kun ei tuo "entinen käyttäjä" vastaillut, niin mä voin vastailla)

ei haukkuja kiitos.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutitko jossain kohtaa lapsesi suhteen?

Vierailija
2/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt lapsesi auttamiseksi?

t. Nistin sisko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko yksinhuoltaja?

Vierailija
4/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut apua itsesyytöksiin?

Vierailija
5/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Tällä hetkellä kai taas kuivilla.

Ja jollekin kysyjälle: täysi-ikäisen auttamiseksi ei voi tehdä yhtään mitään.

Vierailija
6/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsesi on vaikuttanut sinuun käytöllään?

Vierailija
7/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koulutuksesi ja tuolotasosi?

Vierailija
8/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko, että lapsellasi olisi todettu adhd jos olisi pienenä tutkittu?

Vierailija
9/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö itse jotain aineita, tai oletko käyttänyt?

Vierailija
10/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä nistien äitejä, jotka murtavat stereotypiat perheistä joista tulee nistilapsia?

Eli varmaan ihan hyvällä asuinalueella asuva, hyvin käyttäytyvä, hyväpalkkaisessa työssä ja onnellisesti naimisissa oleva nainen?

Vierailija
11/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:55"]

Mikä on koulutuksesi ja tuolotasosi?

[/quote]

Tämä toinen nistin äiti kommentoi: joo, ap sanoi että kysy mitä vaan. Sun kysymys on silti täysin urpo. Mulla keskiasteen koulutus, palkka on reilu 40t/vuosi. Tämä tuskin kovasti vaikuttaa siihen onko lapseni nisti vai ei. Toinen muuten ei ole.

Vierailija
12/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytätkö itseäsi siitä että lapsestasi tuli narkomaani?

Vierailija
13/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:57"]Oletko niitä nistien äitejä, jotka murtavat stereotypiat perheistä joista tulee nistilapsia?

Eli varmaan ihan hyvällä asuinalueella asuva, hyvin käyttäytyvä, hyväpalkkaisessa työssä ja onnellisesti naimisissa oleva nainen?

[/quote]

Etelä-Hgin kasvattina voin kertoa, että siellä niitä huumeita vasta pyörikin. Ja niihin oli varaa. Moni kuollu, moni käyttää edelleen ja pappa maksaa.. Osa käy kalliissa vierotuksissa vuosittain, osa muutti ulkomaille huumemyönteisempään yhteiskuntaan. Että mikä stereotypia.

Ps. Eräässä Espoon kermapersekoulussa pyörii jatkuvasti huumeita.. Ihan yleisesti tiedetty juttu.

Vierailija
14/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, miksi lapsesi aloitti huumeidenkäytön?

Vierailija
15/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nistin äiti vastaa:

Uskominen pois pääsyyn aineista on todella koetuksilla, mutta yritän pojallemme luoda uskoa, et se ois mahdollista.

Lähes einoa mitä voidaan tehdä, on välittää tietoa et rakastamme ja olemme valmiita aina tukemaan jos on itse valmis kuiville.

Tällä hetkellä saan apua itsesyytöksiin ja kaikkeen muuhunkin, mitä pojan elämä meillä kotona aiheuttaa.

En ole yksinhuolta. Pojan isän kanssa edelleen yhdessä. Ja siis poika on aikuinen ja alotti huumeidenkäytön aikuisena.

Adhd:ta on epäilty, muita mt ongelmia on.

En ole koskaan kokeillutkaan mitään aineita emmekä tunne muita jotka käyttäisivät.

Ja joo, asumme ihan "hyvällä alueella". Naimisissa emme ole, mutta oltu yhdessä pian 30 vuotta. Olemme keskituloisia.

Ja kyllä mä olen miettinyt pääni sekaisin miksi näin kävi ja oisiko näin käynyt jos oisin joskus toiminut toisin.

Vierailija
16/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa

Vaikea  sanoa miksi aloitti. Typeryyttään ja kokeilunhaluaan?

Tutustui huumeisiin ulkomailla opiskellessaan.

Opinnot jäivät nopeasti pois kuvioista.

Vierailija
17/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin yksi sisaruksista käyttää huumeita. Muut ei, alkoholin käyttökin hyvin vähäistä, ollaan opiskeltu ammatit, käydään töissä, osalla perhe. Vanhemmat ei käyttäneet mitään, isä joskus saunakaljaa. Vanhemmat naimisissa, asunto maalla omakotitalossa. Aina ei voi valitettavasti syyttää perhetaustaa vaan ihmiset tekee omia valintoja.

Vierailija
18/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vai kasvatus?

Vierailija
19/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tehtailee näitä nisti-aloituksia.

Vierailija
20/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös nistin sisko... Meillä näen aivan selvät syyt siihen miksi veljeni lähti huumemaailmaan, lapsuudenperheessä on ollut väkivaltaa, kiihkouskonnollisuutta, mielenterveysongelmia suvussa jne jne... Itse en lähtenyt, koska olen luonteeltani erilainen, ja olen myös saanut onnistumisen kokemuksia lapsuudessa ja nuoruudessa enemmän kuin veljeni. Oli siis varmaan parempi itsetunto. Toki kaveritkin vaikuttavat, minulla oli ehkä niitä enemmän ja joukossa myös "parempia" sellaisia. En osaa sanoa... Veljeni on myös aina ollut enemmän sellanen joka on mennyt joukon mukana, ei ehkä ole uskaltanut olla oma itsensä. Liittyy tämäkin kai itsetuntoon.

Tämä on tosi mielenkiintoinen aihe etenkin nyt kun itsellänikin on lapsia, ja niitä mielenterveysongelmia tosiaan on suvussa. Veljeni kohdalla näen niin selvästi että paljon olisi voitu tehdä auttaakseen häntä, jos olisi osattu. Nyt on mennyt vuosia jo niin paljon hukkaan, että en tiedä pääseekö hän koskaan kuiville.