Olen jo pitkään ihmetellyt, miksi kassatyöntekijät ja muut aspalaiset eivät käytä kasvomaskeja
Koskisi myös muita liikkeessä työskentelijöitä, hyllyttäjät jne.
Kommentit (12)
No kun kauppaketju KIELTÄÄ. Asiakaskokemus on tyly ja epähenkilökohtainen kun on maski.
Täällä on nyt kaupoissa kaikilla maskit.
Vierailija kirjoitti:
No kun kauppaketju KIELTÄÄ. Asiakaskokemus on tyly ja epähenkilökohtainen kun on maski.
Meillä lähikaupassa ( taitaa olla yksi suurimpia S-marketteja Suomessa), ei ainakaan ole kielletty. Kaupan esimieskin siellä käyttää. Mutta ei myöskään ole pakotettu, osa käyttää, osa ei.
Koska eivät ole sairastuneet juurikaan työssään, eikä työnantajaa ole velvoitettu hankkimaan niitä. Nyt kyse on siitä että voi sitten mahdollisessa tartunta tapauksessa vedota siihen että oli olemassa "riittävä" "suojaus" hoidettuna.
Huolehdi sinä vaan omasta maskin käytöstäsi ja jätä muut rauhaan. Jokainen päättää itse. Ja pitäkää ne TURVAVÄLIT!
Terveystalon aspoilla ei ollut maskeja, kun kävin viikko sitten (lääkäreillä ja hoitajilla oli).
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt kaupoissa kaikilla maskit.
Täällä myös henkilökunnalla maskit, myös pleksit kassojen edessä. Asiakkailla on myös maskit, vain koululaiset ja pikkulapset näyttävät kulkevan ilman maskia.
Apteekissa oli kaikilla työntekijöillä maski. Viereisessä ruokakaupassa tai kahvilassa ei ollut työntekijöillä maskeja. Asiakkaista n. 20%:lla maski.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi sinä vaan omasta maskin käytöstäsi ja jätä muut rauhaan. Jokainen päättää itse. Ja pitäkää ne TURVAVÄLIT!
Niin, turvavälihän on se varsinainen suoja tautia vastaan. Maski on lisäsuoja siltä varalta, että jos turvaväli hetkellisesti jää liian lyhyeksi.
Maski suojaa sitten oikeudessa vasta kun kysellään miten on "suojauduttu". Mitään muuta se ei suojaa.
Miksi