Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon piditte lepopäiviä viisaudenhampaan poiston jälkeen?

Vierailija
08.10.2020 |

Turpa turvoksissa jo toista päivää, enkä kipulääkkeiden takia jaksa tehdä mitään tai jalat kanna. Kauheat tunnontuskat, kun makaa vaan laiskana. Pienimpiä kotitöitä jaksaa juuri ja juuri tehdä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sen poistopäivän kotona ja seuraavana päivänä töihin.

Vierailija
2/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin puhkeamattomia viisaudenhampaita ylös 2kpl kerralla, pidin leikkauksen jälkeisen päivän vapaata. Naama oli turvoksissa kuin mikä, mutta töitä pystyi tekemään. Työkavereita nauratti pallonaamani :D ota varovasti niin kauan kun siltä tuntuu, paraneminen on yksilöllistä ja liian nopeasti rehkiminen voi aiheuttaa komplikaatioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni hyvin, poistettiin kaksi kerralla viime talvena ja olin pois työtä (puudutuksen jälkeen pitää olla ammatissani tietty aika pois työstä) muistaakseni yhden päivän, saattoi olla sitten yksi vapaapäivä siihen päälle. Minulle laitettiin tikit, niin ei ollut poistokohdissa vuotoa ja muutenkin meni todella hyvin. Särkylääkettä ja antibioottia päälle. 

Vierailija
4/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin viime torstaina alhaalta, perjantain pidin saikkua. Kipuja oli lähinnä to-pe ja turvotusta muutama päivä

Vierailija
5/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan lepäillä niin kauan ku on kipeenä.

Vierailija
6/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin poistettiin kerralla 2 viisuria, samalta puolelta. Toimenpide tehtiin perjantaina iltapäivällä, maanantaina olin taas töissä.

Kun poskihammas poistettiin menin seuraavana päivänä töihin. Kannattaa pitää kylmähaudetta posken päällä niin ei turpoa niin paljon. Se auttaa myös kipuun. Kylmää ruokaa ja juomaa myös, jäätelöä, jugurttia, usein jäävettä niin vuoto lakkaa nopeammin. Yleensä hammaslääkäri kyllä antaa hyvät ohjeet.

Vierailija
7/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ruokatauolla hampaan poistossa ja siitä suoraan takaisin keittiöön pihviä paistamaan.

Vierailija
8/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän + poistopäivän olin pois. Kipua oikeastaan vain ekana iltana, ja sitä varten oli pillerit. Ja hampaan irrotus ei ollut mikään helppo, koska se oli huonossa asennossa ja alaleuassa.

Vierailija
9/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauspäivä + jälkeinen päivä. Toiminut jo kolmen visurin poiston kanssa.

Vierailija
10/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ajan viisaudenhampaiden poistoon aina torstaille iltapäivän viimeisen ajan ja pidin perjantain joko lomapäivää tai saldovapaata. Ostin etukäteen jääkaapin täyteen sopivaa syötävää ja sanoin miehelle, että joko kokkaa itselleen itse tai hakee jotain valmista. Viikonlopun vedin lonkkaa ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
11/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Naama ei turvonnut lainkaan eikä tullut mitään muutakaan syytä miksi arki poikkeaisi normaalista.

Vierailija
12/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana päivänä menin töihin. Mutta jos sinulla on huono olo, eikä jalat kanna, parantelet itseäsi niin kauan, että olet kunnossa. 

Vierailija
13/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläviisuri aamulla pois, olin jo illalla juoksemassa pitkää lenkkiä

Alaviisuri pilkkomalla, olin 2 viikkoa naama turvoksissa saikulla liemiruokaa pillilliä imien ja kovat lääkkeet.

Vierailija
14/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi mennä vaikka samana päivänä takaisin töihin, tiemmä.

Itsellä poistettiin viisaudenhampaat kaksi kerrallaan, ekalla kerralla yhden päivän sairaspoissaolo, toisella kolmen, koska operaatiossa syntyi keskimääräistä karumpaa jälkeä.

Vierailija
15/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti irti ihan vetämällä, suoraan lekurista ajoin takaisin töihin Tuntiin ei saanut puhua mitään, kun piti puristaa selaista tuppoa siinä haavan päällä. Sitten sai syödä jne. Buranan otin operaation jälkeen. Siinä se.

Vierailija
16/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin aikanaan kaikki neljä viisaudenhammasta kerralla. Pari lähti suunnilleen kokonaisena vetämällä, muut olivat poikittain ja pilkottiin. Saikkua oli päivä tai pari, tarkemmin en muista ja naama turvoksissa toista viikkoa.

Vierailija
17/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä töihin tai kun puudutus on lakannut vaikuttamasta. Mulla on melko korkea kipukynnys ja muistaakseni särkylääkettä otin 1 hampaan poiston jälkeen. 3 muuta meni ilman, myös se joka tulehtui ja piti käydä päivystyksessä kaavituttamasa kuoppa puhtaaksi.

Vierailija
18/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut mitään ohjeita sen turvotuksen laskuun? Itse laiton kylmäpussin (pakastettu sekavihanespussi) heti poskelle, kun tulin kotiin.

Vierailija
19/19 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö saanut mitään ohjeita sen turvotuksen laskuun? Itse laiton kylmäpussin (pakastettu sekavihanespussi) heti poskelle, kun tulin kotiin.

Tottakai sain, mutta tuota alaleukaa kaivettiin, porattiin ja leikeltiin niin, että koko ikenessä etuhampaisiin asti ei ole tuntoa vieläkään. Hampaan käyrät juuret aiheutti vaikeuksia ja pelkään piikkejä joten kaikki neulanpistokohdat turpoaa minulla paljon ihan pelon voimasta. Turvotus on tällä hetkellä n. kananmunan kokoinen poskipään ja leukaluun välissä ja leukaluun alla olevissa kudoksissa. Onko ne nyt sitten imusolmukkeita vai mitä siinä kohtaa. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi