Kesko ja Lidl ovat jo vahvistaneet, että heidän kauppoihinsa ei maskipakkoa tule!
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/kaupan-ala-haraa-asiakkaiden-maskipakk…
"Päivittäistavarakauppaketjuista Kesko ja Lidl aikovat jatkossakin sallia maskittomien asiakkaiden asioinnin. SOK:n linjausta odotetaan torstaina."
"– Maskipakon määrittäminen asiakkaille ei ole suositeltavaa, sillä henkilöstöllä ei ole lain sallimia keinoja estää maskittomien henkilöiden asioimista myymälässä, liitto sanoo kannanotossaan."
No niin! Siinäpä se tuli!
Kommentit (32)
Itse olen maskin laittamisen sijaan ruvennut asioimaan hiljaisena aikana. Nythän moni kauppa on 24h auki, niin ei tarvitse mennä samaan aikaan kuin kaikki muut.
Entä jos haluaa mennä juuri sellaiseen kauppaan, jossa ON maskipakko?
Vierailija kirjoitti:
Laita kaasunaamari päähän, niin ei haittaa, mitä muilla on.
Vierailija kirjoitti:
Sitten menet sellaiseen kauppaan.
Hyvä, tietää vältellä kyseisiä kauppoja.
Maskipakko tarkoittaisi, että maskiton kokisi ankaramman kiellon asioida kaupassa kuin toistuvasti kaupasta varastava henkilö, jälkimmäiselle kun ei meinaa saada porttikieltoa millään.
Itselle on aivan sama käyttääkö joku vai ei, itse käytän.
Minusta kauppan voisi laittaa ajat koska on maskipakko ninkuin keväälläkin suositeltiin riskiryhmälöisten käymään kaupassa 7-8 aikaan.
Tällä voittaisi kaikki.
Mä vahvistin myös omassa tiedotustilaisuudessani etten mene sellaisiin kauppoihin, joissa on maskipakko.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kauppan voisi laittaa ajat koska on maskipakko ninkuin keväälläkin suositeltiin riskiryhmälöisten käymään kaupassa 7-8 aikaan.
Tällä voittaisi kaikki.
Maskin käyttävät voisivat sitten vaikka ottaa viimeisen tunnin 23-24 tai mikä se ikinä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä voittaisi kaikki.
Tämä on kieltämättä erittäin hyvä idea!
Itse ei ole tullut maskia käytettyä kun kauppareissut on sen verran lyhyitä, eikä tällä alueella ole isosti ollut tartuntoja. Mutta viimeksi (viime viikolla) kun kaupassa kävin, oli useilla maskit ja alkoi itseä hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä voittaisi kaikki.
Maskin käyttävät voisivat sitten vaikka ottaa viimeisen tunnin 23-24 tai mikä se ikinä onkaan.
Millä tavalla jonkun muun maskin käyttö on sinulta pois? Loukkaako se jotenkin?
Loistavaa, että ilmoittavat. Tietää vältellä kauppoja, joissa ei ole maskipakkoa. Maskittomat voivat käydä omissa kaupoissaan tartuttamassa toisiaan ja me maskilliset omissamme. Hienoa!👍👍
Nyt on kuumetta ja yskittää. Makuaistitkin hävisi yllättäen. Täytyypä käydä hakemassa nameja Cittarin karkkihyllystä perjantaina klo 17:00 koska freedoms.
Muistakaa ne turvavälit, oli maskia tai ei. Kun kaikki pysyvät vähintään 2m päässä toisistaan ja menevät kauppaan vain terveenä, kaikilla on turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä voittaisi kaikki.
Millä tavalla jonkun muun maskin käyttö on sinulta pois? Loukkaako se jotenkin?
Ei, jos eivät rajoita minun kaupassa-asiointiaikaani.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kuumetta ja yskittää. Makuaistitkin hävisi yllättäen. Täytyypä käydä hakemassa nameja Cittarin karkkihyllystä perjantaina klo 17:00 koska freedoms.
Muista pelata myös niitä kolikkopelejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista pelata myös niitä kolikkopelejä!
Tottakai. Pelaamalla yskien CovidPottia autan Veikkausta korjaamaan kestävyysvajetta!
Yhyy, pitää sitten mennä tumputtamaan muualle.
t. maskifetisti