Miksi palautat ketsuppipullon pullonpalautusautomaattiin?
Kommentit (18)
Jos siitä vaikka vihdoin sais rahaa.
Litin luomukeppuppi on lasipullossa
Zinc
Sinne palautetaan, mistä ostetaan
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Jos ei ole muovinkeräystä taloyhtiön pihassa/asunnon lähellä.
Eihän se sitäkään reittiä muovinkeräykseen mene.
Palautan automaattiin muutakin kuin pantilliset pullot ja tölkit. Se on sitä kierrätystä.
Älypulloistaki saa vielä rahat kun teippaa pohjan ja laittaa etiketin takas
Vierailija kirjoitti:
Palautan automaattiin muutakin kuin pantilliset pullot ja tölkit. Se on sitä kierrätystä.
Oletko varma, että ne menevät kierrätykseen?
Siis lasisen ketsuppipullon? Ainakin joissain palautusautomaateissa kehotetaan palauttamaan myös pantittomat pullot ja tölkit niin ne kierrätetään oikein. Tosin jotkut sylkevät pantittomat pullot takaisin.
Mutta kuten sanottua, uskon että pullo tulee varmennin kierrätettyä kun vien sen palautusautomaattiin sekajätteen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että ne menevät kierrätykseen?
Luuletko että kiinostaa?
Sekajätteisiin, huuhtelematta mun ketsuppi putelit joutuu.
Jos se on muovia, niin sehän menee automaatista roskikseen. Ei se mikään limupullo ole.
Jos se on lasia, niin sitten se saattaa päätyä oikeaan paikkaan, lasinkeräykseen. Mutta vain jos se on pesty.
Näin veikkaisin.
Pantittomat muovipullot eivät mene kierrätykseen samassa satsissa pantillisten keräysmuovipullojen kanssa. Palautusautomaatti työntää ainakin meidän kaupassa ne perästään ulos ”pullopöydälle” siitä ne heitetään sekajäteroskikseen.
Eli lopputulos on sama, kuin jos itse laittaisitte ne seka- tai poltokelpoiseen jätteeseen. Nuo pantittomat pullot ja tölkit aiheuttavat lisätöitä kaupan henkilökunnalle, joten jos haluaa, että myyjillä on enemmän aikaa asiakaspalveluun, lajitelkaa putelit itse asianmukaisiin säiliöihin jätepisteellä.
Samallahan se menee siinä kierrätykseen
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne mee kaupassa suoraan roskiin eikä kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne mee kaupassa suoraan roskiin eikä kierrätykseen.
Sama asia.
Miksei? Jos ei ole muovinkeräystä taloyhtiön pihassa/asunnon lähellä.