Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa 40 sentin korotus polttoaineveroon uhkana

Vierailija
07.10.2020 |

Kerrankin jotain positiivisia uutisia hallitukselta.
polttoaineveron korotuksen merkitys on suurempi pienituloisille kuin isotuloisille

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5efcdbc6-ee00-44bb-82f3-62a79de0…

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sopivasti kun rikkaimille on ostettu verorahoilla Teslat.

Vierailija
2/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisikohan olla kansalaistottelemattomuuden paikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten veronkorotus vähentää pakoputkesta tulevien päästöjen määrää.? 99% ajaa nytkin vain välttämättömät ajot.

Vierailija
4/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat vain liikenneministeriön arvioita. Ei mitään kiveen hakattuja asioita.

Vierailija
5/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ei jatkoon.

Vierailija
6/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten veronkorotus vähentää pakoputkesta tulevien päästöjen määrää.? 99% ajaa nytkin vain välttämättömät ajot.

Ja pöh! Korttelirallia ajellaan ja alla pitää varsinkin maalla 50 km työmatkoilla olla se muka niin turvallinen Volvo vuosimallia -98 joka vie sen 12 litraa sadalla ja öljyt päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten veronkorotus vähentää pakoputkesta tulevien päästöjen määrää.? 99% ajaa nytkin vain välttämättömät ajot.

Oikeasti? Ja mikä edes on välttämätön ajo, se parin kilometrin päässä ole työpaikkako? Eli jokainen kerta kun ihmisen pitää päästä paikasta A paikkaan B ja hän tekee sen autolla, niin matkaa ei voisi hoitaa mitenkään muuten?

Et siis usko, että hinnalla ja kysynnällä on mitään yhteyttä tai polttoaineen hinta ei vaikuttaisi siihen, millaisia autoja ihmiset ostaa tai miten nopeasti ne vaihdetaan uuteen?

Vierailija
8/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät joutaa helvettiin, ihan omaan sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Alan säästämään ajelemalla päin punaisia aina kun mahdollista. Ei mene joutokäyntiin pisaraakaan kallista ainetta.

Uskomaton lahko tuo vihreät. Kalliiksi tulee suomen kansalaisille jokin ilmaston mallinukkena patsastelu.

Vierailija
10/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on minusta enemmänkin siitä että kyetään pitämään yllä turhan suurta virkamies määrää suomessa. Jotta pystytään tukemaan ma*utusta sekä antamaan eu:lle rahaa jotta saadaan olla siellä. Tämän kaiken maksaa tavallinen työssäkäyvä kansalainen. Lämmittääkö mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on minusta enemmänkin siitä että kyetään pitämään yllä turhan suurta virkamies määrää suomessa. Jotta pystytään tukemaan ma*utusta sekä antamaan eu:lle rahaa jotta saadaan olla siellä. Tämän kaiken maksaa tavallinen työssäkäyvä kansalainen. Lämmittääkö mieltä?

Niin, onhan ihan selvää että kaikki tehdään vain sinun kiusaksesi.

Vierailija
12/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma pelastuu kun henkilöautot saadaan pois kaduilta vai ?

Tieliikenteen osuus kasvihuonekaasupäästöistä on noin 17 prosenttia. Henkilöautoliikenteen osuus on 9 prosenttia ja tieliikenteen tavarankuljetusten 7 prosenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioöljynä myytävää palmuöljyä pitäisi verottaa ihan yhtä lailla kuin fossiiliperäistä. Onkohan arvon hallitus tutustunut siihen, mitä palmuöljyn viljely autojen polttoaineeksi tekee luonnolle? Ja millainen vaikutus sillä olisi, jos tätä tuotantoa lisättäisiin?

Vierailija
14/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma pelastuu kun henkilöautot saadaan pois kaduilta vai ?

Tieliikenteen osuus kasvihuonekaasupäästöistä on noin 17 prosenttia. Henkilöautoliikenteen osuus on 9 prosenttia ja tieliikenteen tavarankuljetusten 7 prosenttia.

Et kai kuvitellut, että tuo olisi ainoa toimenpide. Eri sektoreille on asetettu eri päästötavoitteet ja tieliikenteessä tavoite oli muistaakseni 50 % päästöissä. Muilla sektoreilla sitten edetään eri tavoilla. 

Ei ole olemassa yhtä suurta pahaa päästölähdettä, joka voitaisiin tukkia vaan päästöjä on vähennettävä kaikkialla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma pelastuu kun henkilöautot saadaan pois kaduilta vai ?

Tieliikenteen osuus kasvihuonekaasupäästöistä on noin 17 prosenttia. Henkilöautoliikenteen osuus on 9 prosenttia ja tieliikenteen tavarankuljetusten 7 prosenttia.

Et kai kuvitellut, että tuo olisi ainoa toimenpide. Eri sektoreille on asetettu eri päästötavoitteet ja tieliikenteessä tavoite oli muistaakseni 50 % päästöissä. Muilla sektoreilla sitten edetään eri tavoilla. 

Ei ole olemassa yhtä suurta pahaa päästölähdettä, joka voitaisiin tukkia vaan päästöjä on vähennettävä kaikkialla. 

Tuntuu ainakin että on kun sitä joka välissä verotetaan lisää, 2 kk edellisestä ja nyt mietitään uutta korotusta. Aika nappikauppaahan tuo loppujen lopuksi on ja tarkoitus saada enemmänkin rahaa.

Suomalaisten osuus ihmisperäisistä CO2 päästöistä on niinkin huima kuin 0.07 promillea. Jos oletetaan että ihmisperäinen CO2 lisäys on nostanut globaalia lämpötilaa 0.5° niin suomalaisten osuus on ~0,0000347° .

Vierailija
16/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olette tämän tilanteen äänestäneet. Vain PS on vastustanut polttoaineen hinnankorotuksia.

Vierailija
17/17 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti on edullisempaa, niin rahassa kuin ajassakin, käydä 100km päässä töissä autolla kuin junalla, joten minkäs teet. Ensin pitäisi päästä juna-asemalle, minne ei tietenkään pääse julkisilla alle tunnissa ja ilman yhtä tai kahta vaihtoa (11km matka), aseman parkkipaikat tulivat maksullisiksi ja niitä on aivan liian vähän, joten automatka vain sinne saakka ei myöskään kannata.

Junissa ei ole valvontaa ja pahimmillaan viimeisten asemien välit on mennyt narkkarien tappelua kuunnellessa, kerran taas pikkulapsi sotki puoli vaunua vereen kun kolautti nenänsä. Nyt sieltä saanee varmaan koronankin. Junat ovat myöhässä usein ja ottaa hieman päähän istua tunti työpaikan vieressä odottamassa, että juna lähtisi kun senkin ajan olisi voinut tehdä töitä. Pahimmillaan juna on myöhässä molempiin suuntiin, jolloin työpäivä on pidempi ja sen päälle saa vielä kökkiä siellä seisovassa junassa.

Julkisilla kulkemalla päivässä matkoihin menisi pahimmillaan siis jopa 6h aikaa, VR:n normaalilaadulla (lehtiä raiteilla, yllättävä pakkanen tammikuussa, tietojärjestelmät tulessa) yleensä tunnin kauemmin kuin pitäisi. Omalla autolla ajaminen on käytännössä aina nopeampaa ja vaikka auto on iso diesel- lavis, joka kuluttaa noin 8-9l satasella tuolla välillä, niin tuo käy heittämällä edukkaammaksi silti, ja etenkin jos tuolla välttää edes yhden tunnin turhaan istumisen työpaikan vieressä kun senkin ajan olisi voinut tehdä töitä.