Taas asuntokysymys
Jos joku talonyhtiössä jättää sekä vastikkeet että henkilökohtaisen talonyhtiön remonttiin käytetyn lainan (eivät saaneet yhtiölainaa) maksamatta niin ottaako yhtiö huoneiston haltuun vai meneekö se pankille?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö ottaa haltuun. Pannaan myyntiin tai vuokrataan. Kannattaa myydä itse ennen pakkohuutokauppaa
Miten jakautuu korvaukset maksamattomista vastikkeista vs. pankin maksamaton laina?
Riippunee varmaan onko remonttilainan lisäksi asuntolainaa jäljellä. Luulisin et pankki vie asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö ottaa haltuun. Pannaan myyntiin tai vuokrataan. Kannattaa myydä itse ennen pakkohuutokauppaa
Miten jakautuu korvaukset maksamattomista vastikkeista vs. pankin maksamaton laina?
Molemmat ovat velkaa asukkaan henkilökohtaisessa konkurssissa, en nyt näe lakia, Finlex ilmoittaa forbidden, mutta oletettavasti pankki ottaa ensin.
Olettaisin pankin saatavan olevan suurempi. "Pankki" myy asunnon ja myyntihinnasta maksetaan ne yhtiön saatavat. Kiva sitten jos myyntihinta ei riitä velkoihin, kuten varmaan on kun yhtiölainaa ei ole saatu :)