Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas asuntokysymys

Vierailija
07.10.2020 |

Jos joku talonyhtiössä jättää sekä vastikkeet että henkilökohtaisen talonyhtiön remonttiin käytetyn lainan (eivät saaneet yhtiölainaa) maksamatta niin ottaako yhtiö huoneiston haltuun vai meneekö se pankille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö ottaa haltuun. Pannaan myyntiin tai vuokrataan. Kannattaa myydä itse ennen pakkohuutokauppaa

Vierailija
2/5 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö ottaa haltuun. Pannaan myyntiin tai vuokrataan. Kannattaa myydä itse ennen pakkohuutokauppaa

Miten jakautuu korvaukset maksamattomista vastikkeista vs. pankin maksamaton laina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee varmaan onko remonttilainan lisäksi asuntolainaa jäljellä. Luulisin et pankki vie asunnon.

Vierailija
4/5 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jakautuu korvaukset maksamattomista vastikkeista vs. pankin maksamaton laina?

Molemmat ovat velkaa asukkaan henkilökohtaisessa konkurssissa, en nyt näe lakia, Finlex ilmoittaa forbidden, mutta oletettavasti pankki ottaa ensin. 

Vierailija
5/5 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin pankin saatavan olevan suurempi. "Pankki" myy asunnon ja myyntihinnasta maksetaan ne yhtiön saatavat. Kiva sitten jos myyntihinta ei riitä velkoihin, kuten varmaan on kun yhtiölainaa ei ole saatu :)