Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivä Pietarissa - laivalla vai junalla?

Vierailija
23.12.2013 |

Olisi tarkoitus käväistä Pietarissa mieheni kanssa ekaa kertaa nyt keväämmällä, mutta millä kannattaisi mennä? Allegro-junalla vai risteilylaivalla?

Onko muita matkavinkkejä, mitä kannattaisi ostaa, missä ehtisi päivän aikana käydä? Onko siellä joku turistibussi joka kiertää tiettyä reittiä? Kiitos etukäteen :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla ehdottomasti. On helppoa ja halpaa. ja viisumeitakaan ei tarvitse miettiä

Vierailija
2/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menevät laivat on aika kämäisiä (80-luvun ruotsinlaivat joille ei sen jälkeen ole tehty mitään...). Menisin ja tulisin Allegrolla, tosi näppärää. Päivän aikana ei kauheasti ehdi. Kävisin kirkoissa (ainakin Iisakinkirkko ja verikirkko), käppäilisin Nevski Prospektilla ja istuisin kahviloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään junasta, se on niin nopea.

Vierailija
4/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen junaa.

Vierailija
5/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen käynyt, enkä laivalla mene toista kertaa! Passintarkastusjonossa terminaalissa sai seisoskella 1,5h ja jono oli ulkona vesisateessa. Näin siis Pietarin päässä laivasta poistuttaessa reilu vuosi sitten syksyllä. Itse kaupunki ok, voisin käydä uudestaan ja junalla. Laiva oli todella nuhjuinen (vanha ruotsinlaiva), henkilökunta puhui pääsääntöisesti vain venäjää.

Vierailija
6/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla menisin, vaikka viisumi onkin sitten järjestettävä. Yksi päivä Pietarissa on kyllä liian lyhyt aika. Jääkää yhdeksi yöksi.

Vierailija
7/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allegro on siisti, mukava ja nopea. Suosittelen.

Vierailija
8/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laivalla mennyt, joten en osaa siitä sanoa mitään. Allegro ainakin on nopea, ja sillä pääsee keskustan (Pietari on niin iso, että keskustakin on melkoisen laaja käsite) tuntumaan ongelmitta. Siitä vaan sit metrolla nähtävyyksiä kattelemaan.

Päivässä ei ehdi kyllä yhtään mitään... Bussikierrokseen kuuluu liikenteen vuoksi melkoisesti aikaa. Mä menisin korkeintaan Kesäpuistoon ja Venäläiseen museoon. Pietarissa on myös paljon pieniä kotimuseoita.

Vierailija
9/15 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eremitaasi on kyllä upea. Kannattaa mennä sinne.

Vierailija
10/15 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko törmänneet ongelmiin Pietarissa kaupungilla liikkuessanne?

Vierailija
11/15 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 16:28"]

Yhden kerran olen käynyt, enkä laivalla mene toista kertaa! Passintarkastusjonossa terminaalissa sai seisoskella 1,5h ja jono oli ulkona vesisateessa. Näin siis Pietarin päässä laivasta poistuttaessa reilu vuosi sitten syksyllä. Itse kaupunki ok, voisin käydä uudestaan ja junalla. Laiva oli todella nuhjuinen (vanha ruotsinlaiva), henkilökunta puhui pääsääntöisesti vain venäjää.

[/quote]

Aivan, ei siitä viisumivapaudesta ole paljon iloa, kun passitarkastuksissa menee menee iso osa maissaoloajasta. Meillä 2,5 tuntia maihinnoustessa, ja melkein tunti lähdettäessä.

Seuraavan kerran menen minäkin junalla, jossa nämä jutut hoituvat jo matkan aikana.

Vierailija
12/15 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla, vaikka joutuukin hommaamaan viisumin. Muutamassa tunnissa keskustasta keskustaan ilman jonotuksia. Jos nyt ei jostain syystä hirveästi fanita huonotasoisia "ruotsinlaivoja", jossa kalliit hinnat, ja laivaruokaa, ja rakasta satamassa pitkiä ruuhkaisia jonotuksia. Junalla mennessä välttää kokonaan sen risteilyörvellystunnelman ja jonotukset.

Vierailija
13/15 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laivan passintarkastuksesta selviää 5 minuutissa kun laivassa jonottaa ensimmäisten joukoss ulospääsyä. 

Yksi päivä on todella lyhyt aika, olisin ainakin 3-4 päivää varsinkin jos junalla menee ja viisuminkin joutuu hankkimaan. 

Vierailija
14/15 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 16:28"]

[/quote]

me oltiin varmaan samalla laivalla. Muuten samat kokemuksetn PAITSI meillä on hyvin vilkas lapsi ja henkilökunta vei meidät jonon ohi mennen tullen. Ja kyllä ihmiset olivat kateellisia.

En enää koskaan mene ko laivalle, ei kiitos. Mua ei tehty jonottamaan.

Vierailija
15/15 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla, jää paljon enemmän aikaa kaupungilla. Viisumikin hoituu helposti matkatoimiston kautta. Taksilla asemalta Eremitaasin luokse ja siitä kävellen Nevskille suurkaupungin tunnelmasta nauttimaan. Kesäaikana (ainakin) pääsee Anitskovin sillan luota kanavaristeilylle, näkee kaupungin ihan eri perspektiivistä, suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän