Veittekö te pk-tädeille joululahjaa?
Me veimme ja pistin merkille, että kukaan muu lastaan tuova vanhempi ei tuonut. Tämä meillä ensimmäinen pk-joulu ja luulin, etttä kuuluu asiaan viedä.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 11:18"]
Vein, joka kerta (nyttemmin opettajille). Veikkaan, että muutkin vievät, mutta se vaihtelee, koska se lahja annetaan. Osa vei joulujuhlaan (esim. me), osa vie viimeisenä päivänä ennen joululomaa, osa taas ihan joku muu päivä. Et siten voi tietää, antavatko muut vanhemmat joululahjaa vai eivät.
[/quote]
Joulujuhlassa kukaan ei ainakaan antanut ja pk menee tänään kiinni koko jouluksi. Ap
Annoin, laitoin lasipurkkiin joululeivän kuiva-ainekset nätisti kerroksittain, mukana ohje, kuivahiivapussi ja joulukortti
Annoin joulujuhlassa. Kuten on ollut tuossa pk:ssa tapana jo vuosikaudet. Mutta me olimme ainoat, jotka antoivat pienet muistamiset. Muut katselivat noloina kun eivät olleet viitsineet mitään tuoda. Ja hoitajat olivat ilahtuneita kun pienestikin muistaa. Veimme kukat heille kaikille, ei sen kummempia.
En vienyt. Enhän vie postinjakajalle tai kaupan kassallekaan joululahjaa joten miksi pk:n tädeillekään? Työtään nekin tekee ja meillä lahjoja annetaan läheisille/kavereille, ei käytännössä tuntemattomille ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 11:27"]
Annoin joulujuhlassa. Kuten on ollut tuossa pk:ssa tapana jo vuosikaudet. Mutta me olimme ainoat, jotka antoivat pienet muistamiset. Muut katselivat noloina kun eivät olleet viitsineet mitään tuoda. Ja hoitajat olivat ilahtuneita kun pienestikin muistaa. Veimme kukat heille kaikille, ei sen kummempia.
[/quote]
Noloina, heh. Taisit itse olla nolo..
Vein lasipurkit, joissa oli tuikkuja. Taisi maksaa 6 € setti ja 4kpl näitä. Lisäksi opettajille (kun on kaksi koululaistakin) reilun kympin muistamiset. Meneehän noihin rahaa, vaikka vain pienesti muistaa. Aina ei olla viety mitään, vähän fiilispohjalla. Eikä nolota, jos ei viedä.
Minä vein vasta viimeisellä viikolla ja osoitin sen koko pk:n henkilökunnalle, koska lapseni hoitoon osallistuu lähes kaikki kun on aikaisia aamuja. Vein ihan suklaata ja suolakeksejä ja kortin.
Osa toi jo joulujuhlassa kuun alussa. Eli älkää ajatelko hienoina että olette ainoita ja muut noloja. Olin jo paljon ennen joulujuhlaa ostanut viemiseni, mutta ajattelin viedä ne vasta viimeisellä viikolla.
Lähes tuntemattomia ihmisä? Ehkä sinulle,mutta moni lapsi viettää hoidossa 8-10 tuntia joka arkipäivä. Ei ne tädit todellakaan ole heille tuntemattomia.
Varsinkin perhepäivähoitaja jolloin lapsella ei edes hoitaja vaihdu päivän aikana. Tuo hoitaja on monesti arkisin lapsen kanssa enemmän kui lapden omat vanhemmat. Saatikka kummit tai mummit.
Postinkantajaa tai bussikuskia ei voi mielestäni mitenkään verrata ihmiseen/ihmisiin jotka pitävät huolta omasta lapsestani joka on minulle maailman tärkein!
Vein, joka kerta (nyttemmin opettajille). Veikkaan, että muutkin vievät, mutta se vaihtelee, koska se lahja annetaan. Osa vei joulujuhlaan (esim. me), osa vie viimeisenä päivänä ennen joululomaa, osa taas ihan joku muu päivä. Et siten voi tietää, antavatko muut vanhemmat joululahjaa vai eivät.