Uusimaa ja etenkin Helsinki on mennyt jo leviämisvaiheen ylikin koronassa: ravintoloiden aiempaa sulkemista vielä arvotaan?!
Onko ravintolat todellakin tärkempiä kuin terveys tässä tilanteessa?! Kunjes rokote saadaan edes jotenkin maassa levitettyä, ei yksinkertaisesti ole varaa suhtautua välinpitämättömästi!! Koronan aiheuttanat työssäpoissaolot ja asiakaskato ovat monin verran ongelmallisia, kun epidemia päästetään tahallaan leviämään.
Kommentit (15)
Minäkin kannatan kaikkien sellaisten palveluiden sulkemista, joita en itse käytä. Lisäksi kaikki sellaiset alueet Suomessa voidaan sulkea, joissa minulla ei ole asiaa käydä.
Vähennetään testausta niin saadaan lukemat taas siedettävälle tasolle.
Ei me kuitenkaan roudata enää vanhuksia hoitokodeista bubeihin.
Karanteenikko kirjoitti:
Minäkin kannatan kaikkien sellaisten palveluiden sulkemista, joita en itse käytä. Lisäksi kaikki sellaiset alueet Suomessa voidaan sulkea, joissa minulla ei ole asiaa käydä.
Minä minäminäminä iski jälleen 🤪
Nyt kun tauti leviää lähinnä nuorten keskuudessa, ei ole niin suurta hätää. Mutta jos tauti lähtee leviämään nuorista vanhempaan väestöön (esim. julkisessa liikenteessä, kirjastoissa, kaupoissa) niin alkaa taas tehdä tiukkaa että riittävätkö tehohoitopaikat. Niitä kun on normaaliolosuhteissa "ylimääräisiä" vain 100.
Ei ole merkitystä, montako positiivista löytyy.
Sairaalassa olevien määrä kertoo jotakin taudista. Niitä on kovin niukasti.
Vouhotusta kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus ei toimi?
Hallitus ja viranomaiset ovat koko ajan jahkailleet toimien kanssa vaikka sitten ovat tehneet päätöksiä. Näköjään halutaan pysyä naapurin linjoilla. Aivan hyvin voisi ottaa kovemmat keinot siihen asti kun saadaan rokote. Talous sakkaa joka tapauksessa jos tartunnat vielä nousevat ja näin nopealla tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Karanteenikko kirjoitti:
Juuri niitähän nämä hysteerikot ovat. Haluavat kieltää sellaiset asiat, jotka eivät kosketa heitä itseään. Ihmiskammoiset introvertit kannattavat ulkonaliikkumiskieltoa, koska eivät muutenkaan koskaan haluaisi kotoaan poistua.
Kuolleita alkaa taas tulla kun tauti saadaan levitettyä hoivakoteihin. Viimeksi jäi kesken.
Karanteenikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karanteenikko kirjoitti:
Juuri niitähän nämä hysteerikot ovat. Haluavat kieltää sellaiset asiat, jotka eivät kosketa heitä itseään. Ihmiskammoiset introvertit kannattavat ulkonaliikkumiskieltoa, koska eivät muutenkaan koskaan haluaisi kotoaan poistua.
Ei nyt ihan noinkaan. Minä ainakin normioloissa kulutan ihan eri tavalla kuin nyt. Käyn ravintoloissa, tapahtumissa, ostan kaikenlaista. Nyt olen laittanut kaikki jäihin kun ei ole mielenkiintoa pyöriä väentungoksissa. Ei talous pelastu nuorten aikuisten ryyppäämisellä jos kaikki muu kulutus jää vähäiseksi. Myös vanhemman väestön kulutus jää nolliin kun eristäytyvät. Tarkoitan siis terveitä ja normaalisti asuvia ja eläviä ikäihmisiä, en hoivakodeissa asuvia.
Vierailija kirjoitti:
Karanteenikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karanteenikko kirjoitti:
Ei nyt ihan noinkaan. Minä ainakin normioloissa kulutan ihan eri tavalla kuin nyt. Käyn ravintoloissa, tapahtumissa, ostan kaikenlaista. Nyt olen laittanut kaikki jäihin kun ei ole mielenkiintoa pyöriä väentungoksissa. Ei talous pelastu nuorten aikuisten ryyppäämisellä jos kaikki muu kulutus jää vähäiseksi. Myös vanhemman väestön kulutus jää nolliin kun eristäytyvät. Tarkoitan siis terveitä ja normaalisti asuvia ja eläviä ikäihmisiä, en hoivakodeissa asuvia.
Siinähän se taas tuli. Kun sinulla ei nyt ole mielenkiintoa pyöriä tungoksessa, niin kaikki paikat voidaan sulkea. Avataan taas, kun sinun mielenkiintosi palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Karanteenikko kirjoitti:
Tuohan oli sarkasmia, hyvänen aika!:D
Jep, nää on niin kuluneita nää hysteeristen va jakkien aloitukset...
Sulkekaa vaikka ne "uutiset" hetkeksi ja hengittäkää syvään. Lukekaa vaikka joku kirja, niin saatte jotain muuta ajateltavaa.
Täällä ei ole mitään hätää.
Se, että sulkeutuuko ravintola klo 23 tai 24, sillä ei ole mitään merkitystä viruksen leviämisen kannalta. Mutta sen yrittäjän kannalta on. Jos ette tätä tajua, niin Pahoittelut.
Mutta ei täällä kukaan kuole ja melko harva edes sairaalassa. Älä hätäile. Kyl me pärjätään täällä ilman sun jatkuvia huoli viestejä.